Titanfall Yapımcıları: "Bulut Önemli Çünkü..."

Buluta bel bağlamaya sebep arıyoruz

Microsoft'un Xbox One için gözbebeği olan (ama aynı zamanda PC için de geliştirilen) Oyunu Titanfall'ın yapımcısı Respawn Entertainment'tan bir açıklama var.

Ekibin mühendislerinden Jon Shiring, blogda paylaştığı bir yazıyla sunucu yapılarının avantaj ve dezavantajlarını masaya yatırdı. Oyuncu merkezli (peer-to-peer) ya da özel atanmış (dedicated) sunucular arasında atanmışların daha iyi, ama çok masraflı olduğunu belirten Shiring bu konuyu hem Microsoft hem de Sony'ye taşıdıklarını söyledi.

Sonunda aradıkları yanıt Microsoft'tan gelmiş ve Titanfall için hızlı, yüksek bant genişlikli atanmış sunucuların hizmetini alacaklarını belirtmişler. E bu da yapımcı ekibe konsolun içindeki donanımı daha geniş bir dünyaya, daha iyi yapay zekaya, daha fazla fizik hesaplamasına yönlendirme imkanı vermiş.

PEKİ RAKİPLERLE FARKLAR?

Gelelim Microsoft'un sisteminin neden Respawn için daha mantıklı olduğuna. Shiring bu konuda çok fazla ışık tutmuyor ama Amazon'un internet depolama sistemi ve Sony'nin Gaikai yapısı ile kıyasladığında Microsoft Azure'un "bir şekilde oyunlara güç verdiğini" belirtiyor. Yani Azure "yüksek miktarda sunucudan oluşan, ne isterseniz sizin için çalıştıracak bir ekosistem gibi"ymiş ona göre.

Bir diğer özellik de, Microsoft'un yerel veri merkezleri (datacenter) olması. Böylelikle sunucuya mesafe artmadan, herkes düşük gecikme süresinde oyun oynayabilecek diye düşünüyor Shiring.

E AMA BU...

Evet, bu anlatılanların atanmış sunuculardan pek bir farkı yok. Abartılacak yanını göremeyen bizlere Shiring bir açıklama daha yapmaya çalışmış. O da bu havuzun istenildiği gibi şekillenmesini artı olarak görmüş. Yani" Birinci günde kaç sunucuya ihtiyaç var, daha sonra azalma olur mu, yatırım ne kadar yapılmalıdır?"gibi sorularla uğraşmıyorlar. Bugün Titanfall sunucusu olan Azure parçası, yarın The Division'a atanabilir kolaylıkla.

Üstelik şu anda sadece atanmış sunucu mantığı ile kullansalar bile, ileride çok daha farklı özellikler için kullanılmaya da hazırmış. Yani hep duyduğumuz o fizik hesaplamaları, iş yükünün bir kısmının atılması konularını deneyebilirlermiş.

GELELİM SON BOMBAYA

Para. Shiring'in söylediğine göre Microsoft onlara çok hesaplı bir çözüm sunmuş. Rakiplere göre daha avantajlı olmasının asıl nedeni maliyet gibi görünüyor. Microsoft yapımcıların ümüğünü sıkmak yerine oyunlar için kaliteli hizmet sunmaya çalışıyorlarmış.

Bütün her şeyi derlediğimizde, Jon Shiring Azure sayesinde "hiçbir sistemin onlara sunamadığı multiplayer imkanları olduğunu" söylüyor.

AMA BİZCE?

Bizim fikrimiz, bu sözlerin büyük bir pazarlama stratejisi olması. 10 yıla yakındır çoğunlukla Fransa'daki World of Warcraft sunucuları bize hizmet verirken, Azure'un esnek içeriği ve daha yeni model olması dışında bir olayı yok gibi.

Ayrıca unutmamak lazım, sunucu tarafı ne kadar güçlü olursa olsun, iş sizin bağlantı kalitenizde biter çoğunlukla. O nedenle yüksek kalite sunucular, asla size mükemmel oyun deneyimini garanti etmez.

Yine de bizi elinden geldiğince aydınlatmaya çalıştığın için Jon Shiring ve Respawn ekibine teşekkür ederiz. Titanfall, hevesle beklenen oyunlardan bir tanesi.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum