Rockstar, ''Red Dead Redemption 2 İçin Haftada 100 Saat Çalıştık'' Sözlerine Açıklık Getirdi

Rockstar crunch yapıyor mu?

Geçen gün Vulture dergisinde yayınlanan Red Dead Redemption 2 röportajı büyük ses getirdi. Ses getirmesinin sebebi yalnızca bizi nasıl muhteşem bir oyunun beklediğini, bu oyun üzerinde nasıl özenli çalışıldığını okumamız değildi. Rockstar'ın kurucu ortaklarından, başkan yardımcısı Dan Houser'ın bir cümlesi özellikle öne çıktı, çünkü Houser oyunu tamamlamak için bazı haftalar 100 saat çalıştıklarını söylemişti.

100 saati gözünüzün önüne getirebiliyor musunuz? Ortalamaya vurursak günde yaklaşık 14 saate falan denk geliyor. Oyun stüdyolarının, geliştirici ekibi bir oyunun tamamlanması için iyice sıkıştırıp çok uzun mesailer yapmaya zorlaması (buna 'crunch' deniyor) sektörde hoş karşılanmayan ve zaman zaman oldukça ciddi eleştiriler alan bir uygulama. Hal böyle olunca da bir anda "Rockstar da geliştiricilere crunch mı uyguluyor" sorusu sorulmaya başlandı, "söz konusu oyun Red Dead Redemption 2 de olsa böyle iş olur mu canım, a aaaaa, cık cık cık" diyenler çıktı.

Haksızlar mı, tabii ki değiller, ama işin içyüzü tam olarak bizim anladığımız gibi değilmiş.

Houser yaptığı açıklamayla sözlerine açıklık getirdi: "bu söylediklerim yalnızca dört kişiden oluşan ana yazım ekibimiz (Mike Unsworth, Rupert Humphries, Lazlow Jones ve ben) için geçerliydi, tüm işleri toparlamak için üç hafta boyunca oldukça sıkı çalıştık. En az 12 senedir birlikte çalışıyoruz ve bunun gerekli olduğunu düşündük. Yedi yıldır bu oyun üzerinde uğraşıyoruz, her şeyi kontrol etmek ve kesinleştirmek için gerekliydi ve bunu isteyerek yaptık.

Elbette başka kimsenin bu şekilde çalışmasını beklemiyoruz. Stüdyodaki bazı kıdemli isimler gönülden bağlı oldukları projeler için bazen fazladan çalışıyorlar ama bu tamamen isteğe bağlı, biz hiç kimseden böyle bir şey istemez veya böyle çalışmalarını beklemeyiz. Kıdemli veya yeni, hiç kimseyi asla mesai fazlası çalışmaya zorlamadık."

Houser röportajında Red Dead Redemption 2'nin senaryosunun yaklaşık 2000 sayfa olduğunu, 300.000 animasyon, 500.000 satır diyalog içerdiğini söylemişti. Karşımızda resmen son derece büyük ve detaylı bir oyun var, ama Houser'ın açıklamasından da anlaşılacağı üzere bu oyun için hiç kimseyi fazla çalışmaya zorlamaları gibi bir durum yok ortada.

Red Dead Redemption 2, PlayStation 4 ve Xbox One için 26 Ekim'de çıkış yapacak.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum