Bazen oyuncuları anlamakta cidden güçlük çekiyorum. Sen onca yıl yeni bir Monkey Island oyunu gelsin diye bekle, sonra da serinin orijinal yaratıcısının duyurduğu oyunu sırf grafik tarzı beklediğinin dışında diye yerden yere vur. Henüz üç dört ekran görüntüsünden yola çıkarak böyle kesin bir hükme varmayı nasıl başardıklarını da cidden merak ediyorum.
Ron Gilbert da yayınladığı blog mesajında bu konuya değişnmiş ve "Return to Monkey Island sizin istediğiniz veya umduğunuz grafik tarzında olmayabilir ama bu benim istediğim grafik tarzı" diyerek son noktayı koymuş.
Serinin çok büyük bir hayranı, ilk iki oyun başta olmak üzere tüm oyunlarını defalarca bitirmiş biri olarak "neden piksel grafikli değil?" eleştirilerini inanılmaz aptalca bulduğumu da söylemeliyim. Sonuçta The Curse of Monkey Island da farklı bir grafik tarzı benimsemişti (ve çok da güzeldi), keza Escape from Monkey Island da öyle.
"Bu oyuna başladığımda en büyük korkum Disney'in yapmak istediğim oyunu yapmama izin vermemesiydi, ama onlarla çalışmanın harika olduğunu gördüm. İronik olan şeyse istediğim oyunu yapmamı istemeyenlerin bazı sıkı Monkey Island hayranları olması. Tüm bu yorumlarda beni en çok üzen şey de bu" diyor Gilbert.
Oyunun sanat yönetmeni LittleBigPlanet, Tearaway ve Knights and Bikes'ta da çalışmış olan çizer ve tasarımcı Rex Crowle.
Bence ortaya gayet güzel bir iş çıkacak, ama hele bir oyun çıksın, görelim, hikayesi kötü, grafik tarzı beklenenin çok aşağısındaysa o zaman yaparız eleştirilerimizi.