Şehir Efsaneleri - Super Mario Galaxy 2'nin Gizemli Figürleri

Korkmaya hazır mısınız?

Bu hafta Şehir Efsaneleri yazı dizimizde sizlerle birlikte Super Mario Galaxy 2’nin gölge insanlarını ve arkasında bıraktıkları efsaneyi tecrübe ediyoruz.

“Bir Mario oyununda en korkunç ne olabilir?” dediğinizi duyar gibiyim. Fakat bu soruya cevap vermeden önce bu kez bir efsaneyi değil, oyuncuların yarattığı bir hikayeyi konuk aldığımızı hatırlatalım. Yani birazdan anlatacağımız olaylar içerisinde Nintendo’nun direkt olarak bir payı bulunmuyor.

Her şey Super Mario Galaxy 2’nin çıkış yaptığı 2010 yılında başlıyor. Bildiğiniz üzere Mario oyunları Speedrun topluluğu için oldukça önemli. Oyunlarda yeni boşluklar ve stratejiler bulabilmek adına sınırları zorlayan bu topluluktan biri oldukça ilginç bir detay keşfediyor. 11 Haziran 2010 tarihinde GoNintendo forumlarında açılan “Shiverburn Galaxy’deki İlginç Figürler” isimli başlık bir anda topluluğun gündemine düşüyor.

Şu anda haberin içeriğine erişebiliyor olsak da orijinal görsellerin kaldırıldığını belirtmekte fayda var. Öte yandan tek görseller GoNintendo forumlarına ait değil. Haberi okuyan oyuncular, Shiverburn Galaxy’ye giderek bu gizemli figürleri kendi gözleriyle görmek istiyor. Bunun için bölümün ilk safhasında birinci şahıs kamerasına geçmeniz ve arkanızda kalan dağlara bakmanız yeterli oluyor.

Dağın tepesinde adeta Mario’yu izlediği görülebilen gizemli figürler, uzun süre oyun dünyasının gündeminde kalmıştı. Gölge figürlerin hikayesini araştırmaya koyulan oyuncular, en sonunda oyun dosyalarının içerisinde “Hell Valley Sky Trees” ve “Beyond Hell Valley” isimlerine ulaşıyor. Hikayenin geri kalanı da bu “yanlış” çeviriden nasibini alıyor.

Buna ek olarak olayın geçtiği bölümde de dikkat çekici detaylar mevcut. Örneğin bu bölümde lav ve buz temaları bulunuyor –ki oyuncuların büyük bir kısmı bunu cehennem ile ilintili hale getirmiş. Haliyle ortaya bir Mario oyununun ortasında bulunan “cehennem” bölümü kalıyor.

Bu gizemli figürlerin sürekli olarak hareket ediyor olması, kendilerinin birer “ağaç” olmadığını da kanıtlar nitelikte. Yani tüm taşlar üst üste oturduğunda Mario’nun sadece prensesi değil, kayıp ruhları da kurtardığını öğrenmiş oluyoruz.

Efsaneye göre bu bölge adını California’nın kuzeyinde bulunan “Hell” isimli bölgeden alıyor. Bu bölgenin “Cehennem” adına sahip olmasının ana sebebi ise gün içerisinde sıcaklıkların ciddi şekilde değişiyor olması. Örneğin sabah saatlerinde sıcaklık 50 dereceyi bulurken, güneş battığında sıcaklık -4 dereceye kadar düşebiliyor.

Kulağa saçma gelebilir fakat bahsi geçen Hell isimli vadinin de kendin has bir gizemi var. Vadinin hemen yanında bulunan Joshua Tree National Park isimli doğa parkının, vahşi ruhlar ve hayaletler tarafından işgal edildiği söyleniyor. İddialara göre eskiden Kızılderili şamanların ayin yaptığı bu bölge şimdilerde “Skinwalkers” isimli kolları ve bacakları uzun yaratıklara ev sahipliği yapıyor. Bu karakterlerin tanımının, bahsi geçen gölge yaratıklara benzediğini anlamak zor değil.

Peki ama bu gizemli figürlerin ardındaki gerçek ne?

Aslında durum, oyuncuların kafasında kurduğu kadar karmaşık ve korkutucu değil. Temelinde yanlış bir çevirinin ürünü olan bu efsane, aslında temasını Japonya’da bulunan bölgelerden alıyor. Gelin bu bölgelere şöyle bir göz atalım.

Öncelikle oyun dosyalarındaki Hell Valley ibaresinden bahsetmek gerekiyor. Japonya’nın aktif yanardağlarına yakın Jigokudani bölgesi, tam olarak İngilizceye Hell Valley olarak çevriliyor. Bu bölge kaplıcaları ve dumanlı yapısı ile nam salmış durumda. Sıcak sularına rağmen yoğun kar yağışı alan bölge, dünyanın en ilginç kaplıca noktalarından biri.

Super Mario Galaxy 2’nin, olayın yaşandığı bölümü olan Shiverburn Galaxy’de de benzer bir yapı görüyoruz. Adını da bu bölgeden alan bölümde hem sıcak (lav) hem de soğuk (buz) temalar gözlemlenebiliyor. Yani bahsi geçen Hell Valley detayı, geliştiricilerin Shiverburn Galaxy’yi Jigokudani bölgesinden esinlenerek yaptığına işaret ediyor.

Gelelim bu gizemli figürlere… Bu konu hakkında hala net bir açıklama olmasa da kulağa en mantıklı gelen ipuçlarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Bunlardan ilki, “kış maymunu” olarak bilinen bir makak türüne işaret ediyor. Bahsi geçen Jigokudani bölgesinin sevilen hayvanlarından olan bu maymunlar, kaplıcaların sürekli misafirleri oldukları için gölge figürler ile benzeştiriliyor. Figürlerin hareket halinde oluşu da maymun olabilecekleri anlamına geliyor.

Fakat bu figürler maymuna benzemiyor.

Bu da bizi ikinci ve çok daha inanılabilir diğer teoriye getiriyor. Japonya’da hala devam eden bir “ağaç ruhu” inanışı mevcut. Kodama olarak adlandırılan ağaç ruhları genellikle bu gölge figürler gibi resmediliyor. Günümüz Japonya’sında bile yoğun bir inanç olan bu Kodama’lar, Mario’yu da koruyup gözetliyor.

Sizce bu teorilerden hangisi kulağa daha yakın geliyor?

YORUMLAR

Hearthstone Book of Heroes: Anduin & Darkmoon Races - İnceleme

Yeni içerikler nasıl olmuş?

Hearthstone Book of Heroes: Anduin & Darkmoon Races - İnceleme

Benim için Hearthstone ile ilgili en ilginç konulardan biri gerçekten Warcraft dünyasına ne kadar sadık kalıp kalmadığıyla alakalı oldu. Bunu yapımcılara bizzat sorduğumda amaçlarının oyunun Warcraft’ın eğlenceli yönünü açığa çıkarmak olduğunu söylediler. Yine de League of Explorers’ın veya EVIL’ın yaptıklarının ne kadarının Warcraft evrenini etkilediği veya ileride bu oyundaki bir etkinliğin World of Warcraf’ı etkileyip etkilemeyeceği şimdilik muallakta.

Buna rağmen Warcraft’a ait hikayeleri anlatmak ve geriye dönüp bakabilmek adına yeni gelen Book of Heroes içeriği muazzam bir fırsat olmuş. Şimdiye kadar dört kahramanın hikayesini dinledikten sonra sırada Warcraft’ın adeta merkezinde yer alan ve oyunla büyümüş bir kahraman bizi bekliyor; Anduin.

Bu paket Anduin’in küçüklüğünde babasıyla yaşadığı zorlukları, büyüme sancılarını ve hepsinden önemlisi onu sonsuza kadar değiştiren Pandaria yolculuğunu gayet güzel yansıtıyor.

Dövüşlerin kendisi zor değil ama çoğu dövüş birden fazla çözüme de sahip değil. Yani elinize doğru kartlar gelmezse veya ne yapmanız gerektiğini ilk oynanışta anlayamazsanız tekrar tekrar oynamanız gerekebiliyor. Zaman zaman gelen eğlenceli kahraman güçleri ve değişik kartlar sayesinde bu o kadar da rahatsız edici bir durum olmuyor açıkçası. Hikaye bizi Anduin’in çocukluğundan alıp Sylvanas ile olan son karşılaşmasına kadar götürüyor. Kaliteli seslendirmelerle bolca ilginç diyalog ve olaylara Anduin tarafından bakma şansı yakalaması bu paketi daha cazip hale getiriyor.

Her ne kadar Book of Heroes ile birlikte gelen Anduin paketini anlatmaya yeltenmiş olsam da aynı zamanda gelen bir önemli içerik de Madness at the Faire’in üzerine gelen Darkmoon Races oldu. Hearthstone tarihinde ilk kez iki paket ortasında daha küçük bir paket geldi ki bu durum oldukça ilgi çekici bana göre. Oyuncular aslında paketler arasındaki sürenin çok kısa olmasını istemiyor. Çünkü altın ve para harcayarak biriktirdikleri destelerin kısa sürede işlevsiz hale gelmesini kimse istemez. Öte yandan ek paketlerin arasındaki sürede metanın çok değişmemesi ve aynı destelerin dönüp dolaşıp gelmesi de ayrıca bir sıkıntıydı.

Darkmoon Races sayesinde çok büyük olmayan ve metayı yeterince sallayan 35 yeni karta sahip oluyorsunuz. Dilerseniz bu kartları Darkmoon paketlerinden düşürmeye çalışabilir veya dilerseniz doğrudan satın alabilirsiniz. Kartlara baktığımızda ise hem bence pakette çok değinilmeyen Corruption mekaniğini pekiştiren kartlar, hem de Armor Warrior gibi yıllardır işlevsiz olan temaları dirilmeye çalışan kartlar da var.

Darkmoon Races gibi bir mini setin varlığı açıkçası beni çok rahatsız etmedi. Lakin ben her ay Legend olmaya çalışan, sabahlara kadar mükemmel desteyi oluşturmaya çalışan bir oyuncu değilim. Farklı oyun tarzları ve eğlenceli kombinasyonlar yapmak daha çok işime geliyor. Eğer ki mükemmel destem ayın ortasında bozulsaydı tepkim yine aynı olur muydu işte tam olarak onu bilemiyorum.

Parolamı Unuttum