Röportaj - Blizzard'la Darkmoon Panayırı Dehşeti'ni Konuştuk

Hearthstone tasarımcıları sorularımızı yanıtladı

Warcraft Evrenine aşina her oyuncu eski tanrıların oyunun tarihindeki yerinin ne denli önemli olduğunu biliyordur. Habisliği ve deliliği yayan bu varlıklar şimdi de onları arayacağınız en son yerde, bir panayırda karşımıza çıkıyorlar. Normalde eğlenceler, oyunlar ve 40 kişinin bile zar zor dövdüğü sevimli bir tavşanı barındıran bu keyifli mekân, eski tanrıların uğramasıyla çok daha çılgınlaşıyor.

Geçtiğimiz hafta Patrick Nagle ile birlikte yaptığımız Düellolar deneyiminin ardından bu sefer de oyunun tasarımcılarından John McIntyre ve Cora Georgiou sorularımızı cevaplamak üzere bizleri bekliyorlardı.

Basın olarak sıralı olarak sorduğumuz sorular hem Duel modu hem de Darkmoon Faire üzerine oldu ve ortaya oldukça ilginç cevaplar çıktı;

Soru: Sizi Duels modunu yapmaya ne ikna etti? Ne kadar betada kalacağını düşünüyorsunuz?

JM: Battlegrounds’ın bize öğrettiği en önemli şey oyuncu kitlemizin yeniliklere ne kadar açık olduğuydu. Dungeon Run gibi sevilen bir mod varken, bunun potansiyelini kullanarak oyunculara sevecekleri bir başka materyal sunmak istedik.

CG: 3 kaybetmeyle biten Arena formatı ve Dungeon Run’ın dinamik desteli değişken modunun bir araya gelmesinin harika bir fikir olacağını düşündük.

Soru: Eski tanrılar söz konusu olduğunda oyuncuların aklında mutlaka biraz daha rastgele efektlere sahip kartlar vardır. Eski ek paketin aksine bu sefer biraz daha sakin, rastgeleliklerden uzak tanrılar mı göreceğiz acaba?

JM: Bu paketi yaparken farklı sınıflarla sinerji yaratabilecek kartlar oluşturmaya çalıştık. Örneğin C'Thun combo desteleriyle uyumlu olacak gibi duruyor. Yogg’saron ise o bilinmezlik kavramını hala koruyor. Diğer 3 eski tanrı ise eskisi kadar tahmin edilemez olmayacak.

Soru: Darkmoon Faire bildiğimiz “Darkmoon” mu olacak? Warcraft dünyasından farklı yanları olacak mı?

JM: Hearthstone Darkmoon’a kesinlikle kendi yorumunu katıyor. Bir tarafta ortaya çıkan eski tanrılar varken diğer tarafta panayırı işleten Silas gibi karakterler her şeye rağmen gösterinin devam etmesini sağlamaya çalışıyorlar.

CG: Bizim için bu, uzun süredir kullanmayı istediğimiz muhteşem bir mekandı. Eski tanrılar ise hem oyuncuların çok sevdiği hem de bizim de geri getirmek istediğimiz bir konseptti. Bu ikisinin bir araya gelmesinin muhteşem sonuçlar ve eğlenceli içerikler yaratacağını düşünüyoruz.

Soru: Ek pakette olacak eski büyü ve tanrılara ait özel eşyalar hakkında bilgi verebilir misiniz?

CG: Bütün yeni eski tanrılar ve diğer kartların tamamı yeni tasarımlar. Buna rağmen eski kartlara da saygımızı göstermek istedik. Özel eşyalarda Whispers of the Old kartlardan gelen özelliklerini kullanmalarını istedik. Eski tanrılara ek olarak, eski hallerinden parçaları bu özel eşyalar dahilinde bulabilirsiniz.

Soru: Corrupt özellikli kartları çok ilginç bulduk. Oynadıkça güçlenen bu kartların özellikle Highlander ve Control destelerinde çok iş yapacağını düşünüyoruz. Bu bilinçli bir tercih miydi? Diğer destelerde de Corrupt kartların kullanımını görebilecek miyiz?

JM: Corrupt’ın kontrol destelerini desteklediklerini düşünebiliriz. Corrupt kartları kesinlikle aç gözlü kartlar. Oyun tarzı yavaşlarsa çok etkili olacaklarını düşünüyorum. Eğer kontrol temalı desteler öne çıkarsa corruptların öne çıkacağını düşünüyoruz. Buna rağmen henüz göstermediğimiz düşük mana gereksinimli corrupt kartlar da var. Bu sorunun cevabını büyük oranda oyunun metasının belirleyeceğini söylemek yanlış olmaz.

CG: Şimdilik gösterdiğimiz eski tanrı kartlarının çoğunun 10 mana olması böyle düşünülmesine de yol açıyor olabilir. Buna rağmen önceki ek paketlerde farklı oynanış tarzlarına sahip desteler öne çıkmıştı. Kartların bu şekilde olması elbette oyuncuları yavaşlamaya ve daha kontrol tabanlı desteler oynatmaya yöneltebilir.



Soru: Oyunda tekrar tekrar kullanılabilen etkiler ve kartlar var. Corrupt kartları da birden fazla kullanmak mümkün olacak mı?

JM: Corrupt kartlar tek seferlik gelişmeler olacak. Corrupt olan bir kart özellik aktive edildiğinde bozulmuş oluyorlar ve daha fazla bozulmaları mümkün olmuyor.

Soru: Bu setleri düzenlerken, eski ek paketlerde oynanan deste tiplerini göz önüne alıyor musunuz? Kararınızı oyunun durumu etkiliyor mu?

JM: Paketin temasını ve tarzını belirlerken 1 sene önceden düşünüp karar vermemiz gerekiyor. İlerleyen günlerde ise detaylara giriyoruz. Örneğin ilk kararımız Scholomance’in fazla eğlenceli olduğuydu. O yüzden Madness ile daha karanlık bir ton belirlemeye çalışmıştık. Scholomance’in çıkışından sonra ise Meta’yı görüp inceleme şansımız oluyor ve bundan sonra verilere bakarak kartları dengeleme ve gerekirse değiştirme imkanımız oluyor.

CG: Sınıflar için kartları tasarlarken, önceden yaptığımız destelere mutlaka bakıyoruz. Örneğin Druid destesi oluştururken olan destelerin benzerlerini değil de uzun süredir kullanmadığımız veya daha önce denemediğimiz desteleri kullanmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken önceden popüler olan veya doğru birkaç karta sahip olmadıkları için yeterince parlayamadığını düşündüğümüz desteleri de unutmuyoruz.

JM: Bu konuya uygun bir öykümüz var. Darkmoon için bomba kartı düşünmüştüm. Rise of Shadows’dan sonra bomba temalı Warrior kartları popülerleşmişti ancak daha sonra bir anda kayboldular. Tam bu yönde ilerlerken Scholomance ile bomba temalı kartlar bir kez daha popülerleşmeye başladı ve biz de bu fikrimizden vazgeçtik.

Soru: Eski tanrılar ve bozulma söz konusu olduğunda akıllara kahramanlar da gelmiyor değil. Acaba bozulmuş kahramanları görebilecek miyiz?

JM: Bu güzel bir fikir ama şimdilik böyle bir planımız yok. Warlock için Nzoth’u kahraman olarak oyuna ekliyoruz ve 1000 galibiyetle eski tanrı temalı Garrosh’u almak mümkün ama şimdilik elimizdekilerin hepsi bu.

Soru: Corrupt kartlar ilgimizi çekti. Acaba Corrupt kartları temizlemek mümkün olacak mı veya desteleri bozan (düşman destesinden büyüler yapan veya kart oynatan) kartlar gibi Corruptları bozan kartlar olacak mı?

CG: Gnomeferatu gibi desteleri bozan kartları arada kullanmayı seviyoruz, ama bunun iki taraf için de fazla sinir bozucu olmasını istemiyoruz. Bunun için dikkatli yaklaşıyoruz. Corrupt’ı bozan doğrudan bir kartımız yok ancak Madness at the Darkmoon Faire dahilinde de oyuncunun destesine müdahale eden havalı bir kartımız var.

JM: Oyuncuların destelerini corrupt kartlarla doldurmalarını ön görmüyoruz, bu yüzden corrupt kartları doğrudan engelleyen bir kart olmasına gerek olduğunu şimdilik düşünmüyoruz.

Soru: Oyunu kendi içinizde test edip oynarken en çok hangi sınıf öne çıktı. Darkmoon’un kral veya kraliçesinin kim olacağını düşünüyorsunuz?

JM: Kimin en güçlü olacağını söylemek zor çünkü muhtemelen yanılmış olacağım. Güçlü değil ama kimin en iyi olacağını söylemem mümkün. Warlock ve Yshaarj ile harika işler yapmak mümkün. Nzoth Paladin’in de çok eğlenceli olacağını tahmin ediyorum. Paladin bir süredir kendi sınıfına ait kartlar üzerinden çalışıyordu. Bu şekilde daha farklı kartlarla oynamanın çok keyifli olacağını düşünüyorum.

CG: Benim en keyif aldığım destelerden biri recruit temalı Paladin’lerdi. Bu paket dahilinde bu temayı destekleyen oldukça sağlam kartlar var.

Soru: Madness at the Darkmoon Faire’de çok sayıda güçlü, yüksek bedelli kart var. Bu eski tanrı temalı kartları tasarlarken nasıl bir strateji izliyorsunuz? Sınıf kartlarının dengelenmesi sizin için sorun yaratıyor mu?

CG: Bu güzel bir soru. Genel olarak sınıf kartları, ortak kartlardan daha iyi oluyor. Bunun bir nedeni de çoğu zaman tek bir sınıfa ait olmaları. Tasarıma girdiğimizde belirli sınıfların bu güçlü kartlardan verim almasını istedik. Bu kartların doğru kullanıldıklarında , farklı oyun tarzlarında bile kazanma şartlarını sağlamalarını istedik. Tek başına eski tanrıları yapmaktan öte o sınıfa ait kartların da o tanrıyı nasıl destekleyeceğini, farklı deste tarzlarıyla nasıl desteklenebileceklerini düşünmeye çalıştık

JM: Her tanrı kartının her oyuncuyla iyi olmayacağını biliyoruz elbette ama belirli kartlar birden fazla sınıf ve oyun tarzıyla çalışacak şekilde tasarlandı.

Soru: Yeni genişleme paketleri üzerinde çalışırken elinizdeki meta’yı parçalarına ayırıp yeniden oluşturmaya mı çalışıyorsunuz yoksa olan metanın üzerine mi eklemeye çalışıyorsunuz?

CG: Yeni bir ek paket yaratırken elbette ki hedefimiz sunacağımız 150 yeni kartla birlikte yeni oyun tarzları ve desteler yaratılmasını mümkün kılmak. Buna rağmen bu mevcut desteleri doğrudan bitireceğimiz veya o metayı öldürecek kartlar çıkaracağımız anlamına gelmiyor. Yeterince popülerleşmemiş veya doğru karta sahip olmadığı için ömrü kısa kalan destelere de can vermeye çalışıyoruz. Buna rağmen bizim de düşünmediğimiz ve ön görmediğimiz kombinasyonların çıkacağından eminiz. Meta olarak oyun çok dengeli olsa da, masayı biraz sallayıp yeniden yeni bir denge bulmak hedefimiz.

JM: Hedefimiz her zaman meta’nın değişmesi. Oyuncuların yeni oynama yolları ve yeni hedefler bulmaları. Oyunun daha dengeli hale gelmesinin önemli nedenleri kartları nasıl dengelediğimizin değişmesi aslında. Amacımız güçlü desteleri zayıflatmaktan çok oyunculara farklı rotalardan gitme imkânı vermek oldu.

Toplantı ekibin bir sonraki görüşmesine hazırlanması için teşekkür ederek ayrılmalarıyla son buldu. Genel olarak baktığımızda Hearthstone oynanışı farklı desteler ve tarzlara ev sahipliği yapacak şekilde belki de ömrünün en sağlıklı günlerini görürken, yakın zamanda her şeyin değişecek olması heyecanlı geliyor. Yapımcılar kesinlikle ne yaptıklarını biliyorlar ve Whispers of the Old Gods’ın o tek bir karta dayalı büyük maçlarını tekrar yaşamak bence hala keyifli olacaktır. Bakalım yapımcı ekip, Scholomance ile yakaladıkları başarıyı bir kez daha tekrarlayabilecek mi?

Başa dön
YORUMLAR
Parolamı Unuttum