Röportaj - Ubisoft Nadeo'yla Yeni Trackmania'yı Konuştuk

Pistleri ağlatmaya hazırız

Ubisoft Nadeo'nun ünlü yarış serisi Trackmania, Trackmania Nations'ın son derece çekici yeniden tasarımıyla bir Remake olarak geri dönüyor. Geçtiğimiz hafta Engin'in hazırladığı ilk bakış yazısı sayesinde oyunda bizleri nelerin beklediğini aşağı yukarı öğrenmiştik. Şimdi de hazır Ubisoft Nadeo genel müdürü Florent Castelnerac'ı bulmuşken oyun hakkında birkaç soru sorup kısa bir röportaj yapalım, Trackmania'yı onların penceresinden de öğrenelim istedik.

Castelnerac 2000 yılında arkadaşlarıyla birlikte Nadeo'yu kurmuş ve 2003 yılında ilk Trackmania oyunuyla karşımıza çıkmışlardı. Trackmania serisi 2006 yılındaysa Trackmania Nations ile e-spora da giriş yapmıştı. Nadeo 2009 yılında Ubisoft'a katılarak Ubisoft Nadeo ismini aldı.

OGZ - Öncelikle klişe bir soruyla başlayalım. Remake versiyonunda orijinal oyundaki orijinal içeriğin dışında ne gibi değişiklikler göreceğiz?

Florent Castelnerac - Aslında tüm değişiklikleri tarif etmek zor, ama yaptığımız değişiklikler bu tür Remake yapımlarda gördüklerinize benzer şeyler olacak: oyunumuz daha basit, daha kapsamlı, daha güçlü olmayı hedefliyor ve detaylara da son derece önem veriyoruz. Oynanıştan online altyapıya, derecelendirmelerden grafiklere ve menülere kadar tüm bu alanlarda kaydadeğer geliştirmeler yaptık.

OGZ - Son yıllarda e-spora odaklandığınızı biliyoruz, zaten bir dönemler Trackmania ESWC’nin en önemli yarış turnuvasıydı. Bu konuda bizi ne gibi değişiklikler bekliyor? Trackmania’nin bu Remake sayesinde e-spor kitlesini geliştireceğini düşünüyor musunuz?

FC - Hem oyuncular, hem de seyirciler için e-spor deneyimi kalitesinin artmaya devam edeceğini biliyorum. Trackmania e-spor olarak Fransa’da gerçekten çok popüler, ama oyunun online kısmını daha iyi hale getirdiğimiz için Türkiye gibi diğer ülkelerde de popülerliğini arttıracağına inanıyoruz.

OGZ - Oyundaki rank sistemi değişecek mi? Remake versiyonunda LoL veya CS:GO gibi oyunlardaki Ranked sistemine mi geçeceksiniz, yoksa Ladder sistemine devam mı edeceksiniz?

FC - Ladder sistemini tamamen değiştireceğiz. Bu sistem 2006 yılında güncel ve popülerdi, ama artık yenilenmesi gerekiyordu. Biz diğer sistemleri bire bir taklit etmeyeceğiz ve şunu söyleyebilirim ki yeni sistemimizden çok memnunum.

OGZ - Halihazırda ortada Trackmania United Forever gibi bir alternatif varken, neden Remake yapmaya karar verdiniz?

FC - Daha hızlı olabilmek, daha iyi kararlar verebilmek ve eskisinin beş katı büyüklüğündeki ekibimizi  daha sağlam bir altyapıya kavuşturmak için taze bir başlangıca ihtiyacımız vardı. Forever bizim için yolun sonuydu, Trackmania ise başı :)

OGZ - Oyundaki yeni içeriğe dair birkaç ayrıntı verebilir misiniz? Örneğin oyunda yeni modlar olacak mı, ya da kaç farklı harita bulunacak? DLC veya sezon içerikleri düşünüyor musunuz?

FC - Oyuncular kendi modlarını ve haritalarını tasarlayabilecekler ve bunlar Arcade kanalında diğer oyunculara da gösterilecek. Sezon veya yıllık güncellemelerle oyunun başarısına ve oyuncuların tercih ettikleri türlere göre uyum sağlayacağız. Örneğin oyunda daha fazla “takım oyuncusu” olursa daha çok temel araçlar üzerinde çalışacak, daha fazla “standart oyuncu” olursa da ek içerikler sunmaya uğraşacağız.

OGZ - Oyuncu camiasının uzun süredir Nintendo Switch versiyonunu istediğini biliyoruz. Günün birinde Trackmania’yı Switch’te de görebilecek miyiz?

FC - Şahsen ben de Switch versiyonunu görmeyi çok isterim, zaten stüdyodaki bazı arkadaşlar da bunu sorup duruyor. Bu yönde bazı çalışmalarımız var, ama aslen PC odağımızı da kaybetmemek için dikkatli olmamız gerekiyor. Diğer konsollara geçmek bizim için zaten zorlu bir süreçti. Şimdilik işlerin nasıl gideceğine bakacak ve ona göre karar vereceğiz.

OGZ - Cevaplarınız için çok teşekkür ederiz, 1 Temmuz'da Trackmania'da görüşürüz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum