Russo Kardeşler, Avengers: Endgame'de Neden Jenerik Sonrası Sahne Olmadığını Açıkladı

Süre yetmemiş olabilir mi?

Marvel Sinematik Evreni, 11 senedir hayatımızda. MCU ile birlikte hayatımıza giren özelliklerden birisi de jenerik sonrası sahneler. Tabii bu yöntemi MCU'dan önce yapan filmlerde vardı. Bunu ilk kez yapan 1979 yılında yayınlanan The Muppets Movie idi. Lakin MCU bunu bir alışkanlık haline getirdi, çoğu insan film bitince salondan çıkmaya korkar oldu.

Tüm bu jenerik sonrası sahnelere o kadar alıştık ki, Avengers: Endgame filminde böyle bir sahne olmaması herkesi şaşırtmayı başardı. Filmin yönetmenleri Joe ve Anthony Russo, "Neden Endgame'de bir jenerik sonrası sahne yok?" sorusuna cevap vermiş: 

"Filmde bir jenerik sonrası sahne olmamasının sebebi amacımızın basit bir şekilde 10 yıllık bir hikaye anlatımı sonunda 22 filmden oluşan seriye bir son getirmek olmasıydı. Bence Joe ile birlikte yarattığımız en güzel işlerden biri bu filmdi. İlk kez bir MCU filmi için geleceğe bakmak yerine geçmişe baktık, eskiye odaklandık. Hep birlikte yaşadığımız bu yolculuğu düşündük, Iron Man filminden bu yana yaşanan her şeyi göz önüne aldık. İşin sonuna geldiğimizde ise olayları harika bir şekilde, elimizden gelenin en iyisini yaparak tamamladık." diyerek Endgame'i özetlemiş ve konuya açıklık getirmiş.

Marvel Sinematik Evreni, 22 filmlik bir Infinity Saga'ya veda etti. Seneler boyunca çok sayıda film izledik, çok fazla karakter gördük ama Disney-Marvel ortaklığı için hiçbir şey bitmiş değil, MCU 5 Temmuz'da çıkacak olan Spider-Man: Far From Home ile hikayelerine kaldığı yerden devam edecek.

YORUMLAR

BioWare, Anthem'in Yaratıcılarını Dragon Age 4'e Kaydırdı

BioWare'in yeni odağı Dragon Age 4

BioWare, Anthem'in Yaratıcılarını Dragon Age 4'e Kaydırdı

Her ne kadar BioWare, Anthem'in en az 10 sene ömrü olacağını belirtmiş olsa da bu planlarda yavaş yavaş değişiklik yapılıyor gibi görünüyor. Yapılan güncellemelerle bile Anthem'in istediği çizgiye ulaştığını söylemek mümkün değil ve gün geçtikçe daha fazla sayıda oyuncu umudu keserek diğer oyunlara yöneliyor. Anthem'in canlı servisler başkanı Chad Robertson, oyun kadrosunda meydana gelen değişiklere rağmen "Kendimizi tamamen Anthem'e adadık ve oyunculara üzerinde çalışmakta olduğumuz içerikleri göstermek için sabırsızlanıyor" diyor ama bu konuda ne kadar başarılı olacaklarını zaman gösterecek.

Söz konusu "kadro değişikliği" öyle ufak tefek de değil aslında. Anthem'in ana geliştirme ekibinin en önemli isimlerinden üçü projeden ayrılarak Dragon Age 4'e odaklanmış durumdalar. Bu isimler Anthem'in baş yapımcıları Mark Darrah, Michael Gamble ve oyunun yönetmeni Jonathan Warner.

Gamble bu değişikliğin sebebini BioWare'in ana odağını Dragon Age 4'e çevirmesi olarak açıklıyor. Bir hayranının "Anthem'le ilgili soru ve eleştirileri kime yönelteceğiz" sorusuna ise artık bundan sorumlu isimlerin Baş Yapımcı Ben Irving ve Chad Robertson olduğunu söylemiş.

Aslında başlarda ben de Dragon Age 4 için oldukça heyecanlıydım ama tek kişilik hikaye odaklı Dragon Age 4 projesinin iptal edildiğini, sonrasındaysa 'games as service' mantığını benimseyen yeni bir oyun üzerinde çalışılmaya başlandığını öğrenince hevesim biraz kırıldı. Zaten oyunun Anthem'le aynı oyun motorunu kullanması da bekleniyor, o yüzden oyuna dair somut bir şeyler görmedikçe beklentileri de çok fazla yükseltmemekte fayda var.

Parolamı Unuttum