Efsaneler serimizin en yeni konuğu, Nisan ayında yeni oyunu ile karşımıza çıkan Mortal Kombat oluyor. Çıktığı an itibari ile Atari salonlarının dolup taşmasına, ESRB’nin kurulmasına ve “Fatality” kelimesinin hayatımıza girmesine sebep olan Mortal Kombat, kendi içerisinde pek çok gizeme de sahip.
- Şehir Efsaneleri - Polybius'un Gizemli Ve Korkutucu Hikayesi
- Şehir Efsaneleri - Street Fighter 2'nin Gizli Karakteri: Sheng Long
Bugün sizlere orijinal oyundan ve oyuncularının ilk kez karşılaştığı gizemlerden birinden bahsedeceğiz: Ermac…
Takvimler 1987 yılını gösterdiğinde Capcom’un Street Fighter oyunu kendi türünü yaratmış, 2D Beat’em up oyunların miadının dolmaya başladığını kanıtlamıştı. 1991 yılında hayatımıza giren Street Fighter 2 ise tüm şüpheleri silerek kimilerinin hala oynamaya devam ettiği bir oyun haline gelmişti. Bu durum o dönemler “High Impact Football” adlı bir oyun üzerinde çalışan Ed Boon’un dikkatini çekmiş ve Street Fighter’ın yapamadığını yapmak istemişti.
1992 yılında önce Arcade versiyonu tanıtılan Mortal Kombat; agresif yapısı, motion capture karakterleri ve tabi ki şiddet dolu Fatality’leri ile herkesin dikkatini çekmeyi başarmıştı. Döneminin tüm ev konsollarına portlanan oyun, içerisindeki gizemler ile teneffüs sohbetlerinin ana konusu oluyordu.
Oyunun bazı bölümlerinde oyuncuların karşısına çıkan yeşil ceketli bir “Ninja”, “Beni yenmek için önce yerimi bulmalısın” mesajı ile herkesin kanını dondurmayı başarmıştı. O dönemde böyle sürprizlere hazırlıklı olmayan oyuncular bu karakterin “Reptile” olduğunu öğrenmiş ve pek çok kez kendisini yenmeyi başarmıştı.
Fakat olayın ardından -aşağıda görebileceğiniz- Electronic Gaming Monthly’ye gönderilen bir mektup, ortaya kırmızı renkte başka bir “Ninjanın” oyunun içerisinde olduğu iddiasını atıyordu. Reptile’a ulaşmak için aylar harcayan oyuncular bu sefer henüz adı bilinmeyen bu “kırmızı ninjanın” peşine düştü.
İlk kanıtlar oyunun debug menüsünde bulunan kelimelerden geliyordu. Reptile Battles, Goro Wins gibi istatistiklerin tutulduğu bu ekranın en altında “Ermacs” kelimesi dikkat çekmiş ve kırmızı ninjanın isminin Ermac olduğu düşünülmüştü.
Her efsanemizde olduğu gibi Ermac’a ulaşmak da kolay olmayacaktı. Scorpion’un ve Sub Zero’nun özelliklerini aynı anda kullandığı söylenen karakterimiz ile dövüşmek için Scorpion’un hareket setini yalayıp yutmuş olmanız gerekiyordu. Mortal Kombat tarihinin en acımasız efsanesi sizden Scorpion ile her dövüşte flawless victory almanızı istiyor, dövüşlerin sonunda ise Fatality atmanız gerekiyordu.
Kısacası her karakteri –evet buna Reptile da dahil- hasar almadan yenmeniz ve dövüşü Fatality ile tamamlamanız isteniyordu.
Bu neredeyse imkansız görevi tamamlayan oldu mu bilmiyoruz, fakat Ermac efsanesi hakkındaki gerçeği size açıklayabiliriz. Öncelikle debug menüsündeki Ermac ibaresinden başlayalım. Ed Boon bunun kelimenin açılımının “Error Macro” olduğunu aylar sonra dile getirmişti. Boon bunu kendisi için tasarlamış ve oyun içerisindeki bug’ların önüne geçen minik bir yazılım olduğunu belirtmişti.
Peki ama oyun içerisinde kırmızı ninjayı gören yüzlerce kişi ya da basılı fotoğraflara ne demeli? Aslında bunun da çok basit bir açıklaması var. Bu durum Mortal Kombat’ın motion capture teknolojisini kullanmasından kaynaklanıyor. Aktörler çoğu zaman yeşil ekranın daha iyi algılayabilmesi adına kırmızı kostümler giymek zorunda kalıyormuş. Henüz kesin olmasa da bu durumun “kırmızı Ninja” karşılaşmalarında rol oynadığı söyleniyor.
Öte yandan dönemin Mortal Kombat yapımcısı oyuncuların Ermac tutkusuna kayıtsız kalamayarak Ultimate Mortal Kombat 3 ile kırmızı ninjayı hayatımıza sokmuştu. Ermac o günden beri serinin önemli parçalarından biri haline gelmiş durumda.
Uzun süredir “gizemli” havasından çok fazla şey kaybeden Mortal Kombat serisi, çoğu zaman eski oyunların bu ilgi çekici tarzını yakalayamamasından ötürü yargılanıyor. Fakat internetin artık parmaklarımızın ucunda olması bu tarz gizemlerin kendi efsanelerini yaratmasının önüne geçiyor.
Bu arada, orijinal Scorpion’u Ed Boon’un seslendirdiğini biliyor muydunuz?:)