Nostalji zamanı
Devamını okuEn son 2016 yılında Dark Souls 3 ile karşımıza çıkan From Software'in yeni oyunu, Souls havasını Feodal dönem Japonya'ya taşıyacak olan Sekiro: Shadows Die Twice'ın çıkmasına artık az bir süre kaldı. Sekiro hem Souls oyunlarına büyük ölçüde benzeyecek, hem de içindeki yeni mekaniklerle bize bambaşka bir deneyim yaşatacak. Muhtemelen sizin de aklınızda oyuna dair çeşitli sorular vardır, o yüzden biz de bu sorulara cevap vermek adına Sekiro hakkında bildiğimiz her şeyi derledik.
Sekiro: Shadows Die Twice Ne Zaman Çıkacak?
Sekiro PC, PlayStation 4 ve Xbox One için tüm dünyada aynı gün, 22 Mart 2019'da çıkacak.
Sekiro: Shadows Die Twice'ın Fiyatı Ne Kadar?
Konsol versiyonlarıyla karşılaştırınca PC versiyonunun fiyatı fena sayılmaz: oyunun Steam üzerinden satış fiyatı 289 lira olarak belirlenmiş durumda (normal satış fiyatı da 60$ zaten). PlayStation 4 ve Xbox One'a baktığımızda ise karşımıza 470 lira fiyat etiketi çıkıyor. Ancak oyunun yayıncısı Activision ve bu yüzden son zamanlarda bazı oyunlarda gördüğümüz gibi oyunun çıkışıyla birlikte PC fiyatında da bir ihtimal değişiklik yaşanabilir, temkinli olmak lazım.
Sekiro'nun Sistem Gereksinimleri Neler?
Sekiro: Shadows Die Twice, bilgisayarımızı bizi zorladığı kadar zorlamayacak. Sekiro'nun PC sistem gereksinimlerine baktığımızda From Software'in oyunu Dark Souls 3 ayarında tutmayı başardığını görüyoruz.
Minimum
- İşletim Sistemi: Windows 7 64-bit | Windows 8 64-bit | Windows 10 64-bit
- İşlemci: Intel Core i3-2100 | AMD FX-6300
- Hafıza: 4 GB RAM
- Grafik Kartı: NVIDIA GeForce GTX 760 | AMD Radeon HD 7950
- DirectX: Versiyon 11
- Depolama Alanı: 25 GB
Tavsiye Edilen
- İşletim Sistemi: Windows 7 64-bit | Windows 8 64-bit | Windows 10 64-bit
- İşlemci: Intel Core i5-2500K | AMD Ryzen 5 1400
- Hafıza: 8 GB RAM
- Grafik Kartı: NVIDIA GeForce GTX 970 | AMD Radeon RX 570
- DirectX: Versiyon 11
- Depolama Alanı: 25 GB
Koleksiyon Versiyonu Da Olacak Mı?
From Software'in koleksiyon versiyonları gerçekten çok güzel oluyor ve görünüşe göre Sekiro da istisna değil. Sekiro'nun koleksiyon versiyonu olacak ve içinden steelbook kutu, oyun dünyasının haritası, replika paralar ve diğer öğelere ek olarak 7" boyunda bir de heykelcik bulunacak. Bu Shinobi heykeli görsellerde gayet iyi görünüyor.
Oyunun koleksiyon versiyonunun fiyatı 90$ olarak belirlenmiş ama dijital ön sipariş olan mağazalardan çoktan tükenmiş durumda. Yine de oyunun çıkışıyla birlikte stokların da bir miktar yenilenmesi olası.
Sekiro, Dark Souls'un Devam Oyunu Mu?
Souls serisine ve From Software'e aşina olanlara saçma bir soruymuş gibi gelmiş olabilir ancak seriye uzak olanların sıkça sorduğu sorulardan biri bu. Cevabı ise çok net: hayır. Sekiro: Shadows Die Twice, aynı Bloodborne gibi tamamen Souls serisinden bağımsız bir oyun. Hatta Bloodborne'dan da farklı olarak bu oyuna özel pek çok özel mekanik ve sistem de içerecek.
Sekiro Ne Demek?
Sekiro'nun tam kelime anlamı "tek kollu kurt" demek ve neden karakterimiz (ve oyun) için bu ismin seçildiğine birazdan değineceğiz zaten.
Peki, Sekiro Souls Oyunlarına Ne Kadar Benziyor?
Sekiro'nun videolarını seyrettiğinizde bunun Souls serisinin yaratıcılarının elinden çıktığını rahatça hissediyorsunuz, dolayısıyla aslında oyunların birbirine oldukça benzediğini söylemek mümkün. Soulsborne oyunlarından alışık olduğumuz savaş tarzı, birbirinden farklı ve zorlayıcı düşmanlar (çoğunlukla teke tek kapışmak isteyeceğiniz türden), hareketlerini ve yeteneklerini yavaş yavaş çözeceğiniz görkemli ve ürkütücü boss'lar, boss'un bir birim canı kalmışken 'önce ben vurur öldürürüm' diyerek tedbiri elden bıraktığınız anda alacağınız bir darbeyle öleceğiniz ve gamepad'i fırlatacağınız gerçeği, içinde çok sayıda gizem barındıran, birbirine bağlı bölgelerden oluşan bir dünya ve bonfire benzeri yeniden doğuş mekanikleri ilk etapta bu ikisi arasında benzer olan noktalar olarak sayılabilir.
Yani Soulsborne deneyiminiz varsa tasarımsal anlamda Sekiro'yu oynarken pek yabancılık çekmeyeceksiniz; ama oyunun farklı olduğu noktalar, benzer olduğu noktalardan fazla olacak.
Sekiro'nun Souls Oyunlarından Farklı Olan Kısımları Neler?
Dark Souls'un daha çok defansif, Bloodborne'un ise ofansif bir tarzı olduğunu söyleyerek genelleme yapmak mümkün. Sekiro'nun savaş sistemi agresiflik yönünden Bloodborne'a daha yakın ve eğer oynadıysanız Nioh'u da oldukça çağrıştıran özelliklere sahip. Nioh'ta düşmanlarınızın üst üste darbelerle ölümcül vuruşa hazır hale getiriyor ve bu vuruşla da ciddi zarar veriyorsunuz. Sekiro'da da benzer bir şey yapacağız: düşmanlar saldırılarımızı bloklamak zorunda kaldıklarında veya bazı özel hareketler yaptığımızda 'duruş' diye çevirebileceğimiz posture göstergeleri azalacak ve 'duruşları zayıflamış' olacak. İşte bu da ölümcül darbe vuracağınız an anlamına gelecek. Soulsborne'daki Parry sonrası vuruşlar gibi düşünebilirsiniz bunu, ancak dediğim gibi mekaniksel olarak Nioh'a biraz daha yakın.
Sekiro: Shadows Die Twice hareket anlamında da daha hızlı bir oyun. Özellikle de sahip olduğumuz grappling hook, yani tutunma kancası sayesinde oyunu dikeye de rahatlıkla taşıyabileceğiz. Bu kanca sayesinde oyun alanında daha hızlı hareket etmek mümkün olacak, boss dövüşlerinde ise bu özelliği mutlaka kullanmamız gerekecek kısımlar yer alacağını düşünüyorum. İşin içine dikeyselliğin de girmesi daha da yaratıcı boss dövüşleriyle karşılaşmamıza neden olacak gibi.
Aslında farklı olan özelliklere başka sorularla devam edelim ki canlılık olsun.
Sekiro: Shadows Die Twice'ın Hikayesi Nasıl?
Soulsborne oyunlarından farklı olarak Sekiro'da kendi karakterimizi sıfırdan yaratmıyoruz, aynı Nioh'ta olduğu gibi sabit bir karakter üzerinden oynuyoruz. Canlandırdığımız karakterin ismi Sekiro, ya da diğer anlamıyla 'tek kollu kurt'. Sengoku dönemi Japonyasında geçen oyunda küçük yaşta Baykuş (Owl) ismindeki bir shinobi bizi kanatları altına alıp savaşçı olmayı öğretmiş. Kadim bir kan hattının varisi olan genç bir lordu korumakla yükümlü olduğumuz bir görevde Ashina klanının saldırısına uğramışız, bir samuray bizi mağlup etmiş, kolumuzu kesmiş ve çocuğu kaçırmış. Bu yüzden de Kurt olmuş Tek Kollu Kurt. Kayıp olan kolumuzun yerinde artık protez bir kol var ve bu kol da kendine has yeteneklere sahip.
Oyunun hikayesi üstünkörü bu şekilde ama Soulsborne serisini bilenler çok iyi tahmin edeceklerdir ki oyunun hikayesi oynadıkça açılacak ve karşılaşacağımız karakterlerin birbirinden nefis ve ilgi çekici farklı hikayeleri olacak.
Sekiro'da Kaç Boss Var?
Bir sürü... Aslında Sekiro'da tam olarak kaç boss ile karşılaşacağımız belli değil ve From Software de bir sayı vermedi. Ama önceki oyunlardan yola çıkarsak ana oyunda yaklaşık olarak 20 boss olacağını tahmin ediyoruz. From Software arada bir oyundaki boss'lardan örnek fragmanlar yayınlıyor. Bunlara ek olarak oyunun diğer fragmanlarında da gözümüze çarpan farklı boss'lar olmuştu (örneğin maymun benzeri dev bir boss görmüştük).
From Software'in şu ana kadar net biçimde açıkladığı bossları ve videolarını şurada görebilirsiniz.
Sekiro'nun Level Sisteminde De Farklılık Bekleyebilir Miyiz Ki?
Beklemekle kalmayalım, farklı olduğunu bilelim. Alıştığımız Souls toplayalım, Blood toplayalım, sonra bunlarla level atlayalım, eşya alalım mantığı olmayacak Sekiro'da. Bunun yerine ilerlemeyi yetenek ağaçları yapacağız. Topladığımız deneyim puanlarını farklı ağaçlara yatırabilecek ve farklı yetenekler açabileceğiz. Bu yetenek ağacı sisteminin benzeri de Nioh'ta mevcut, oradan hatırlayabilirsiniz. Sekiro'da Nioh'a oranla daha az ağaç var ama: bir ağaç ninja yeteneklerine, bir ağaç kılıç yeteneklerine, bir diğer ağaç ise protez kola odaklanmış olacak.
Oyundaki yetenekleri açmak için tek gereksinim deneyim puanı olmayacak, bazılarını açmak için oyun dünyasında belirli bir eşyayı bulmamız veya sırrı keşfetmemiz gerekecek. Ayrıca deneyim ve para birimi iki farklı şekilde sunulacağından Sekiro'da düşmanları öldürdüğümüzde hem deneyim, hem de eşya almak için para toplayacağız.
Sekiro'da Da Firelink Shrine Benzeri Güvenli Bir Bölge Var Mı?
Olmaz olur mu? Hiç bir From Software oyununu bu tür merkezi bir bölge olmadan düşünemiyorum zaten. Dark Souls 1 ve 3'teki Firelink Shrine, Dark Souls 2'deki Majula, Bloodborne'daki Hunter's Dream gibi Sekiro: Shadows Die Twice'ta da Dilapidated Temple var. Burada hem level atlama işlerini gerçekleştireceğiz, hem de oyunda Estus Flask karşılığı olan Healing Gourd sayısını arttırmak gibi Soulsborne oyunlarından aşina olduğumuz şeyleri yapabileceğiz.
Dilapidated Temple'a, bonfire benzeri Sculptor's Idols'ı kullanarak da ulaşabileceğiz ve bu Idol'ler arasında da aynı bonfire gibi seyahat edebileceğiz.
Sekiro'da Da Bolca Ölecek Miyiz?
Muhtemelen Sekiro'da daha bile çok öleceğiz :) Miyazaki bir röportajında Sekiro'nun zorluk seviyesinin Soulsborne oyunlarından düşük olmayacağını, hatta yer yer daha bile zorlu olduğunu söylemişti ki bu da serinin hayranları için harika bir haber anlamına geliyor. Ancak oyunun isminden de anlayabileceğiniz değişik bir detay var: Gölgeler İki Kez Ölür. Yani Sekiro'da öldüğünüz an ikinci bir şansınız daha olacak; ister kendinizi hemen o noktada diriltebilecek, ister ölümü kabullenip aktifleştirdiğiniz son Sculptor's Idol'dan (bir nevi bonfire) başlayabileceksiniz. Elbette bunu sıkça kullanmak mümkün olmayacağı için taktik olarak ne yapacağınıza karar vermeniz gerekecek. Çünkü oyunda öldüğünüz an düşmanlar 'öldüğünüzü' düşünüp arkalarını döneceklerinden hemen o anda dirilip işleri tersine çevirmeniz ve avantajı ele geçirmeniz mümkün olacak.
Ayrıca Sekiro'da öldüğünüzde deneyim puanı veya para kaybetmeyeceksiniz, oyunda ölümün farklı bir şekilde cezalandırılacağı ve bunun Soulsborne serisinden farklı olacağı söylenmişti. Nasıl bir sistem olacağını biz de merak ediyoruz.
Sekiro: Shadows Die Twice'ta Çok Oyunculu Özellikler Bulunacak Mı?
From Software'in önceki oyunlarının aksine Sekiro'da online öğeler bulunmayacak, dolayısıyla çok oyunculu kısım da olmayacak. Bu tamamen tek kişilik bir macera, bu da zorlandığınız boss'larda yanınıza arkadaşınızı çağıramayacağınız, diğer oyuncular tarafından istilaya uğrayamayacağınız, sağda solda diğer oyuncuların bıraktığı notlar göremeyeceğiniz anlamına geliyor.
Bunun şöyle bir artısı var, artık oyunu durdurmanız mümkün olacak. From Software bu karar sayesinde tamamen "tek oyuncuyu" düşünerek tasarımlar yapabildiklerini söylüyor.
Sekiro: Shadows Die Twice'ta Mikro Ödemeler Olacak Mı?
Sekiro'nun tamamen tek kişilik bir macera sunacağını söyledik, peki ya içinde karakter özelleştirmek için kullanılacak kozmetikler ve dolayısıyla da mikro ödemeler olacak mı diye soruyorsanız buna da cevabımız hayır. Oyunun UK PlayStation Store sayfasında "oyun için satın alma opsiyonu" yazısını gören oyuncular Sekiro'da mikro ödemeler olacağını düşünmüştü ama Activision'dan yapılan açıklama bu konuya son derece net bir cevap oldu: "Sekiro: Shadows Die Twice'ta mikro ödeme olmasına dair hiçbir planımız yok".
Sekiro: Shadows Die Twice'a Yeni DLC'ler Gelecek Mi?
Bu sorunun cevabı şimdilik belirsiz olsa da From Software'in önceki oyunlarına baktığımızda "çok büyük ihtimalle gelecek" demek mümkün. Gerek Souls oyunları, gerekse Bloodborne sonradan DLC'ye sahip oldular, hatta bazıları birden fazla DLC gördüler. Sekiro'nun oyunculardan büyük ilgi göreceği belliyken From'un bu ilgiyi DLC'siz bırakacağını hiç sanmıyorum.