Daha önce şu haberimizde ufukta yeni bir Shadowrun oyunu göründüğünden ve bu seferki maceramızın Hong Kong’ta geçeceğinden bahsetmiştik. Bahsi geçen proje bugün Shadowrun: Hong Kong adıyla Kickstarter’da boy gösterdi ve sadece 2 saat içinde ilk hedefini tutturmayı başardı.
Yapımcı firma Harebrained Schemes ilk iki oyundan elde ettikleri kârın yeni bir Shadowrun oyunu yapmaya yeterli olduğunu, ancak kafalarındaki tüm fikirleri hayata geçirebilmek için hayranlarının yardımına ihtiyaç duyduklarını açıkladı.
“Aslında oyunu birkaç aydır geliştiriyoruz. Yeterli bütçeye, iyi bir ekibe ve bir çıkış tarihine sahibiz. Hatta senaryomuz bile hazır. Şu anki bütçemizle 2015’in ortasında çıkacak, 12 saatten fazla oynanış sunan bir yapım çıkarma imkânımız var. Ama burası Harebrained Schemes ve her zamanki gibi bütçemizi aşan fikirlere sahibiz. İşte bu noktada devreye siz giriyorsunuz.
“Önceki projelerimizde sizden oyunun geliştirilmesi için yardım istemiştik. Bu kez oyunun genişlemesi ve daha çok içeriğe sahip olması için desteğinizi bekliyoruz. Geleneksel yapımcı-dağıtıcı ilişkisine de girebilirdik elbette, fakat bizler bağımsız bir kafa yapısına sahip bir ekibiz ve sadece tek bir efendiye hizmet etmek istiyoruz. Yani takipçilerimize,” diyor Harebrained Schemes.

Oyunun tıpkı Dragonfall gibi çizgisel olmayan bir senaryoya, farklı sonlara, gri seçimlere, geçmişi olan yan karakterlere, 200’den fazla silaha ve büyüye sahip olacağı açıklandı. Bunların yanı sıra “wild magic” adlı bir büyü sistemi, “guanxi” adlı bir sanal ağ ve “face” denilen bir prestij sistemi gibi yeni özellikler de çıtlatıldı. Ek olarak Ork Shaman Gobbet, Trol güvenlik uzmanı Duncan Wu ve Elf decker Is0bel adlı üç yeni ekip üyemiz de oyunun sevenlerine tanıtıldı.



Yukarıda sayılanların dışında oyunda yer alabilmesi için desteğe gereksinim duyan 11 farklı hedef var ve bunlardan beş tanesi için gereken para daha ilk günden itibaren toplanmış durumda:
- Geliştirilmiş kontroller – 100.000 $ (Toplandı)
- Animasyonlu bölüm geçişleri – 150.000 $ (Toplandı)
- Yeni ekip üyesi: Racter – 200.000 $ (Toplandı)
- Animasyonlu oyun sonları – 250.000 $ (Toplandı)
- Ekip üyesi Gobbet için yan görev – 300.000 $ (Toplandı)
- Daha kaliteli ses efektleri – 350.000 $
- Yeni ekip üyesi: Gaichu – 400.000 $
- Geliştirilmiş sibernetikler – 450.000 $
- Ekip üyesi Is0bel için yan görev – 500.000 $
- Daha fazla büyü – 550.000 $
- Ekip üyesi Gaichu için yan görev – 600.000 $
- Baştan tasarlanmış Matrix – 700.000 $
Oyun sadece PC, Mac ve Linux için hazırlanıyor. Çünkü oynanışın el cihazlarına ve konsollara uygun kaçmadığı, bunu başarabilmek için istedikleri şeylerden vazgeçmek zorunda kaldıklarını ve o nedenle sadece PC’ye odaklanıp maksimum oyun deneyimi sunmak istediklerini açıkladılar.
Kampanyaya destek vermek isterseniz Kickstarter sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.
















