Dün gece beklediğimiz Silent Hill duyurularına kavuştuk. Gecenin öne çıkan oyunu Silent Hill 2 oldu diyebiliriz. Üzerinden 20 yılı aşkın bir süre geçmiş olsa da orijinal oyunla ilgili anılarımız halen taze sayılır. Yıllardır bekleyişimiz boşuna değil, gerçekten bu türün en iyi örneklerinden birisi. Haliyle, yenilenmiş haliyle tekrar oyun severlerle buluşacak olması, serinin hayranları için çok güzel bir haber.
PlayStation Blog’da da yapımcı Motoi Okamoto ve kreatif direktör & baş tasarımcı Mateusz Lenart tarafından paylaşılan bazı bilgilere yer verildi. Bu bilgilerden birisi de oyunun yeni nesil teknolojilerden ne şekilde istifade ettiğiyle ilgili.
Fragmanda, görsellerin ne şekilde gelişim gösterdiğine dair bir fikir edindik. Ses kullanımında da yeni teknolojilerden istifade ediliyor. Ayrıca oynanış kısmında, özellikle çatışmalarda ciddi bir değişimin bizi beklediği söyleniyor.
Habere konu olan detay ise, oyunun yükleme sürelerine ilişkin bir değerlendirme. Lenart, PS5’in SSD teknolojisinin kendilerine sağladığı bir imkândan söz ediyor. “Bahsetmek istediğim önemli gelişmelerden birisi SSD teknolojisi. Hızlı veri akışı, oyun severlerin herhangi bir yükleme ekranı görmeksizin bütün Silent Hill kasabasını gezebilmesine imkân veriyor” diyor Lenart.
Yeni nesille birlikte artık yavaş yavaş hayatlarımızda yer etmeye başladı bu durum, başarılı örneklerini de gördük. Yükleme sürelerinin kısalması, hatta hiç yükleme yokmuş gibi hareket edebilmek, oyundan aldığımız keyfi artıran bir özellik. Silent Hill 2'de de böyle olacağını öğrenmek bu açıdan güzel oldu.
Dün geceki duyuru, serinin takipçilerini heveslendirdi. Umuyorum, Resident Evil 2 ve Final Fantasy VII örneklerindeki gibi bir yeniden yapım olur, kendisinden söz ettirmeyi başarır.
Karakterler çizgi filmden fırlamış gibi. James de Saiki Kusuo no Ψ-nan'daki sapık tipli öğretmen Iguchi Takumi'ye benziyor LEL.