Kara şövalye tarihi.
Devamını okuSilent Hill serisinin yaratıcısı Keiichiro Toyama, Silent Hill ve Siren serilerinde beraber çalıştığı Sato Kazunobu ve Junya Okura ile bir araya gelerek Bokeh Game Studio'yu kurmuştu bundan 4 yıl kadar önce.
Bu stüdyonun ilk oyunu Slitterhead'in çıkışına 3 gün kadar bir süre kaldı. Nasıl bir oyunun geleceği merakla bekleniyordu. Fakat inceleme ambargosunun kalkmasıyla işlerin pek de istendiği gibi gitmediği görüldü diyebiliriz. En azından ortalama puanlar böyle bir duruma işaret ediyor.
Haberi hazırladığım an itibariyle Opencritic'te paylaşılan 44 incelemenin ortalaması 66 puan. Metacritic'te oyunun PC versiyonu için paylaşılan 14 incelemenin ortalaması 67 puan, Xbox Series versiyonu için paylaşılan 7 incelemenin ortalaması 67 puan ve PS5 versiyonu için paylaşılan 27 incelemenin ortalamasıysa 61 puan.
İnceleme puanlarından bazıları şöyle:
- Niche Gamer - 9/10
- Press Start - 8,5/10
- WellPlayed - 8/10
- Eurogamer - 4/5
- GamesRadar+ - 4/5
- TheGamer - 4/5
- Hobby Consolas - 79/100
- COGconnected - 70/100
- PC Gamer - 70/100
- Push Square - 7/10
- Spaziogames - 6,7/10
- Worth Playing - 6,5/10
- Wccftech - 6,3/10
- GamingTrend - 60/100
- CGMagazine - 5/10
- Game Rant - 5/10
- IGN - 5/10
- VGC - 2/5
- Stevivor - 3,5/5
- Metro GameCentral - 3/10
Genel olarak "çok şeyler yapmaya çalışıp hiçbirisinde tam anlamıyla başarılı olamamış", "ne yapmak istediğini bilmeyen bir oyun", "potansiyelini hayata geçirememiş", "tekrara düşüyor" gibi eleştiriler yapıldığı görülüyor. Bu haliyle de beklentileri karşılamaktan uzak bir performans sergiliyor doğal olarak.
Sektörün deneyimli isimlerinin kurduğu bir stüdyonun ilk oyununda başarısız olmasını kimse istemez tabii. Fakat tablo da pek içi açıcı görünmüyor, ne dersiniz? Bakalım oyun severlerden nasıl tepkiler alacak, 8 Kasım'dan itibaren hep beraber görürüz artık.
Silent Hill 2 coşkusu devam ederken hiç hoş olmadı bu durum.