SOMA'nın Yapımı Oldukça Zorluymuş

Oyun ne kadar zor olacak acaba

Amnesia: The Dark Descent’in yapımcısı Frictional Games 2010 yılından beri FPS-Korku türündeki oyunları SOMA üzerine çalışıyor.

Haliyle oyuncular olarak merak ediyoruz. Bu oyun nerede kaldı ve ne zaman çıkacak? Bildiğimiz kadarıyla Frictional Games’in planladığı temel mekaniği ilk oyundaki gibi kaçıp saklanma üzerine kurmak istememeleri. SOMA’nın kreatif direktörü Thomas Grip, Gaming Bolt’a verdiği röportajda oyunun yapım sürecinin neden bu kadar uzun sürdüğüyle ilgili konuştu:

“İlk olarak oyun motorunu geliştirmek için çok zaman harcadık. Yapım başlayana dek 1 yıla yakın sürdü. İkinci ve en önemli nedense oynanışın ve aktif hikaye anlatımının birlikte doğru düzgün çalıştığı bir tasarıma sahip olmasıydı ve bu bizim için gerçekten çok zor oldu. Yaptığımız, çalışmayan pek çok şeyden geri dönüp tekrardan başlamamız gerekti.”

Thomas Grip, 2013 yılında bir röportajında SOMA’nın hikâyeyi oynanışla anlatacağını ve bilincin doğasına odaklanılacağını (?) açıklamıştı. Ama bunu fazla bilgi kirliliği yaratmadan yapmayı amaçlıyorlarmış. Bu demektir ki olan biteni anlamak için Amnesia’daki gibi sağdan soldan not toplamak zorunda kalmayabiliriz. Oyunun halen daha resmi bir çıkış tarihi yok. Ancak 2015 sonlarına doğru çıkması bekleniyor.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum