Sony, Xbox One ve Switch İle Çapraz Platform Desteğine Girmeme Sebebini Açıkladı

Nihayet konuya az da olsa açıklık geldi

Bu hafta en çok tartışılan konulardan biri Sony'nin Xbox One ve Nintendo Switch ile çapraz platform desteğine bir türlü yanaşmaması oldu. Önce E3 2017'deki konferans sırasında Microsoft dünyanın en çok oynanan oyunlarından biri olan Minecraft'a çapraz-platform desteğinin geleceğini açıkladı. Bu sayede PC, Xbox One, Nintendo Switch, hatta mobil ve VR Minecraft oyuncuları bile oyunu bir arada oynayabilecekti. Microsoft bununla da yetinmedi ve en büyük rakibi Sony'yi de Minecraft platformunda görmekten mutlu olacaklarını söyleyerek çağrıda bulundu.

Sonra Nintendo Rocket League'in Switch'e geleceğini duyurdu ve oyunun geliştiricisi Psyonix PC, Switch ve Xbox One oyuncularının çapraz platform desteği sayesinde birlikte oynayabileceklerini ama Sony'nin teklife olumlu yaklaşmadığını söyledi.

Herkes gibi biz de bunun sebebini merak ediyorduk. Forumlarda Sony'nin kendini beğenmişliğinden tutun da daha fazla PS4 satabilmek için böyle bir yola başvurduğuna kadar pek çok eleştiri mesajı okuduk ama Sony'den kesin bir açıklama gelmiyordu.

Nihayet Sony'nin önemli isimlerinden, PlayStation küresel satış ve pazarlama başkanı Jim Ryan, Eurogamer sitesine özel bir röportaj vererek bu karar ile ilgili açıklamalarda bulundu ve görünüşe göre Sony kararını kısa vadede değiştirecek gibi değil.

Muhabir yapılan açıklamaların PlayStation sahiplerini üzdüğünü, bu iki önemli oyunu Switch, PC ve Xbox One sahibi arkadaşlarıyla birlikte oynamak isteyen oyuncuların bu kararın ardındaki sebebe dair hiçbir fikirleri olmadığını söylemiş ve bunun nedenini sormuş. Ryan'ın verdiği cevap şu şekilde: "Aslında bu fikre şiddetle karşı çıkıyor değiliz. Zaten bu geçmişte yaptığımız bir şeydi. Bunun hakkında konuşmak isteyen geliştirici ve yayıncılara da kapımız açık. Ama oyuncularımıza karşı sorumluluğumuz konusunda dikkatli olmamız gerekiyor. Bildiğiniz gibi Minecraft her yaştan oyunculara hitap eden bir oyun ve aralarında çok küçük yaşta oyuncular da var. Bizimle çevrimiçi servisleri kullanan oyuncularımızla yaptığımız bir sözleşme var, onlara PlayStation denetimindeki bir evrende güvenle oyun oynayacaklarını ve onları koruyacağımızı vaat ediyoruz. Özellikle de çocukların üzerinde denetimimiz olmayan, onları koruyamayacağımız dış etkenlere maruz kalabilecekleri koşulları gerçekten çok dikkatli düşünmeliyiz".

> Rocket League'in PS4 Çapraz Platform Desteği Hazır, Psyonix Sony'den Evet Bekliyor

Bu cevap muhabiri pek tatmin etmemiş olacak ki "e ama bu çocukları koruma konusunda belki de en hassas firmalardan biri olan Nintendo için bir sorun olmuyor da neden sizin için sorun oluyor" diye sorunca da şunları söylemiş Ryan: "Evet, bu doğru. Herkes kendi kararını vermek zorunda ve biz de bunu yapacağız. Dediğim gibi çapraz-platform mantığına karşı öyle kati bir tutumumuz yok". Peki bu son kararınız mı, yoksa kapıyı aralık mı bırakıyorsunuz sorusuna verilen cevap ise ilginç. "Bu tür konuları kestirip atmak aptallık olur, elbette ki bu son karar değil. Ama bildiğim kadarıyla şu an bu konuda süregelen bir diyalog yok"

Görünüşe göre Sony'de aslında kafalar biraz karışık. E3'te bu konuda iki önemli oyunda hayal kırıklığı yaşayan oyuncu kitlesinin daha fazla tepkisini çekmemek için net bir hayır demiyorlar sanki. Yine de bundan sonra geliştiriciler bu konuda neden red cevabı alacaklarını bile bile Sony'e yaklaşmak istesinler diye düşünmekten de kendimi alamıyorum.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum