Google Stadia yayın hayatına başladı, ilk gelen incelemeler Stadia'nın pek de başarılı olmadığı yönünde ama dahası, sistem tahmin edilenden de fazla ölçüde veri kullanıyormuş. Yapılan ilk tahminlerde 4K oyun yayınlarının bir saat içinde yaklaşık olarak 16 GB veri kullanacağı tahmin ediliyordu, ancak Google artık 4K, 60 fps yayınların saat başına 20 GB'a kadar veri kullanabileceği uyarısında bulunuyor.
GamesBeat'in yaptığı testler ise daha çarpıcı, Stadia'nın en sık kullanılan çözünürlüğü olan 1080p, 60fps'de dakika başına 100 MB'ın üzerinde, yaklaşık olarak 119 MB veri harcandığı görülmüş. Yani bu da bir saatlik bir oyunun 7 GB veri kullanması anlamına geliyor. Digital Trends de Pixel 3a'da yaptığı mobil testlerde 1080p çözünürlüğün saatte yaklaşık olarak 10.2 GB harcadığını tespit etmiş. Bu da kotalı internet kullanan oyuncular için bir sıkıntı, çünkü kotanız ne kadar yüksek olursa olsun bu kadar veri kullanımı mutlaka bir noktada sıkıntı yaratır.
Netflix'in yayın bilgilerine baktığımızda HD videoların saatte yaklaşık 3 GB veri kullandığına dair bilgi olduğunu görüyoruz. Stadia'daki kullanım ise bunun 2 ile 3 katı arasında değişiyor.
Örneğin Red Dead Redemption II'yi ortalama 47 saatte bitiren bir oyuncu, 1080p çözünürlükte 340 GB veri kullanmış olacak.
Stadia henüz ülkemizde olmadığı için bizim için bir sorun yok, ama en azından bu tür bilgileri önceden öğrenmek önemli.