Starfield Direct sonrasında IGN'ye konuşan Todd Howard, Starfield'ın Xbox Series X'te 4K, Xbox Series S'te ise 1440p çözünürlükte çalıştığını, ama her iki konsolda da 30 fps kilidinin bulunduğunu söyledi. Açıklama Xbox kullanıcılarının, özellikle de Xbox Series X sahiplerinin hiç hoşuna gitmedi. Çünkü Howard'ın söylediğine göre oyunda bir performans modu yok, yani 1440P çözünürlükte bari 60 fps oynayayım deme şansınız bulunmuyor.
"Sanırım önceki oyunlarımızı düşünürsek hedeflediğimiz şey kimseyi şaşırtmamış olmalı. Her an her şeyin olabileceği, devasa, tamamen dinamik, aşırı detaylı açık dünyalar. Ve biz bunu yapmak istiyoruz. X'te 4K. S'te 1440p. Bunu 30 fps'ye kilitledik, çünkü görselliğe önem veriyoruz ve bundan taviz vermek istemiyoruz.
Bu oyunda bunu başardık, harika çalışıyor. Aslında çoğunlukla bu değerin üstündeyiz, bazen 60 oluyor. Ama konsollarda fps kilidi kullandık çünkü tutarlılık istiyoruz, bunu düşünerek dikkatinizin dağılmasını istemiyoruz."
Şimdi bu tabii ki konsol sahipleri için hiç de iyi bir açıklama değil. Ama Microsoft en azından Redfall'daki hatayı tekrarlamıyor, yani tanıtımlarda 60 fps gösterip gerçekten 30 fps kilitli çıkarmıyor Starfield'ı. Redfall'a 60 fps performans modu yaması geldiğine göre ileride Howard'un bu dediğini geçersiz kılacak şekilde Starfield'a da performans modu geleceğini düşünüyorum ben. Oyuncuların tepkisine kulak tıkamayacaklardır.