Twitch'in günümüzün en popüler canlı yayın platformu olduğu ortada. Herhangi bir içeriği canlı olarak yayınlamak için çalacağınız ilk kapı olan Twitch, bu dönemde ufak bir düşüş yaşamış durumda.
Streamlabs'ın verilerine göre 2019'un ikinci yarısında platform üzerinde toplam 2.706 milyar saatlik içerik tüketilmiş. Geçtiğimiz senenin aynı döneminde bu rakamın 2.762 milyar olduğunu da ifade edelim. Yüzde ikilik bir düşüş kulağa korkutucu gelmiyor olsa da Twitch'in uzun süredir ilk kez düşüş yaşamış olması, olayın haber niteliği taşımasında büyük rol oynuyor.
Yayın platformlarının tamamını genel olarak değerlendiren Streamlabs, Twitch yayıncılarının geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 10 oranında daha az yayın yaptığını da belirtiyor. Kanalların ortalama izleyici sayısı da bu çeyrekte yüzde 9.5 oranında gerilemiş.
Bu düşüşte son dönemlerde popülaritesini kaybeden Fortnite'ın büyük payı var. Zirveyi tekrar League of Legends'a bırakan Fortnite, izlenmeleri de beraberinde götürmüş gibi görünüyor. Platformun en çok izlenen yayıncılarından biri olan Ninja, sadece bir yıl içerisinde toplamda 33 milyon saati aşan bir kayıp yaşayarak kanalının izlenmesini yüzde 20 oranında düşürmüş durumda.
Tabi ki bu durum Twitch'in zirvedeki pozisyonunu korumasına engel değil. Rakipleri ile arasında büyük bir fark bulunan yayın platformu, bir süre daha tepedeki yerini koruyacak gibi görünüyor. İzleyici payının yüzde 72.2'sini kontrol altında tutan platformu, yüzde 19.5'lik oran ile YouTube takip ediyor.
Aynı verilere göre YouTube'un oyun yayın servisi ise yükselmeye devam ediyor. İzleme süreleri yüzde 10 oranında artan platformun yayın saatlerinde de yüzde 4'lük bir yükseliş var. Buna ek olarak Microsoft'un yayın platformu Mixer de yıl içerisinde yüzde 357'lik çılgın bir yükseliş göstermiş durumda. Geçtiğimiz senenin aynı dönemine göre yüzde 32'lik artış gören Mixer, toplamda 119 milyon saatlik izlenme süresine ulaşmış.
Sizce yayın platformlarının geleceğinde ne var?