Oyun ertelemeleri artık standartlaştı, çok fazla söylenecek bir söz kalmadı bu konuda. Ama Ubisoft’un performansı dikkat çeken bir performans olduğu için üzerinde durulmayı hak ediyor; özellikle de söz konusu oyun Skull & Bones olunca. Skull and Bones adeta "development hell" teriminin sözlük karşılığı olmayı sürdürüyor.
Yıllar önce, “Assassin’s Creed: Black Flag içerisinde gemileri kullanmak dikkat çekti gibi, biz buradan yeni bir oyun çıkarır, ekmeğini yeriz” diyerek yola çıktılar. Hem piyasada yeni korsan oyunu da yoktu, boşluğu dolduracaklardı. Ama üzerinden yıllar geçti, proje değişip durdu, iş uzadıkça uzadı. Bir ara fuarlarda demosunu bile oynatmışlardı. Fakat bundan sonra da projeyi değiştirmeye, dolayısıyla da çıkış tarihini erteleyip durmaya devam ettiler.
Geçtiğimiz Kasım ayında çıkacaktı, çıkışına 1,5 ay kadar bir süre kala ertelenip 9 Mart’ta çıkış yapacağı ilan edilmişti. Gelin görün ki, bu tarih de geçerli değil artık, çıkışına yaklaşık 2 ay kalmışken oyunu yine ertelediklerini duyurdular.
Bu durum çok da geliştirme sürecinde karşılaşılan aksaklıklarla açıklanabilecek bir durum değil diye düşünüyorum. Bu erteleme kararının, yatırımcılarla gerçekleştirilen acil bir toplantıda duyurulması ve söz konusu toplantıda, Ubisoft’un içinde bulunulan ve Mart ayının sonunda tamamlanacak mali yıl için 537 milyon $ düzeyinde bir zararla karşı karşıya kalacağının öngörüldüğünün söylenmesi de bu görüşü destekleyebilecek detaylar.
Bu toplantıda açıklanan tek şey Skull & Bones’un erteleme haberi de değildi üstelik. Ubisoft, henüz duyurmadıkları 3 oyunu da iptal etmiş. Böylece son 6 ayda toplamda 7 oyunu iptal etmiş oldular. Bu tablo da bir şeylerin yolunda gitmediğine işaret ediyor.
Benim buradan anladığım, Skull & Bones’un da kötü bir performans sergileyebileceğinden endişe duyup, zararı daha da büyütmemek adına oyunu bir sonraki mali yıla ertelemeye karar vermişler. Bakalım bu sürecin sonunda nasıl bir oyunla karşılaşacağız.