Ubisoft, XDefiant'ı Kapatmaya Karar Verdi

San Francisco stüdyosu da sizlere ömür

Oyuncular ve basın XDefiant'ın geleceğine dair belirsizliği gündeme getirdikçe Ubisoft çıkıp 'XDefiant ölmüyor, XDefiant hayatına devam edecek' şeklinde açıklamalar yapıyordu. Nihayet onlar da gerçeği kabullenmiş olacak ki XDefiant'ın kapatılacağını resmi dille açıkladılar.

XDefiant'ın baş yapımcısı Mark Rubin, Twitter'dan paylaştığı mesajla haberi doğruladı.

Merhaba XDefiant Hayranları,

Ne yazık ki bugün burada XDefiant'ın kapanacağını duyurmak için bulunuyorum.

Bugünden itibaren (3 Aralık 2024), yeni indirmeler ve oyuncu kayıtları artık yapılamayacak. Sezon 3 içeriğimizi yakın gelecekte yayınlamaya devam edeceğiz (kesin tarih belli değil) ve sunucular 3 Haziran 2025'e kadar aktif kalacak.

Ultimate Founder's Pack'i satın alanlara paralarının tamamı iade edilecek. Son 30 gün içinde herhangi bir satın alma işlemi yapan oyunculara da tam para iadesi yapılacak. Bu iadeler bugünden itibaren 8 hafta içinde otomatik olarak gerçekleşecek.

Birkaç yıl önce Ubisoft ve SF geliştirici ekibi XDefiant adında yeni bir arcade shooter oyunu geliştirmek için cesur bir maceraya atıldı. Bu başından beri inanılmaz bir meydan okumaydı. Sadece daha "eski tarz" bir arcade shooter deneyimini geri getirirken Beceri Tabanlı Eşleştirme'yi (SBMM) kaldırarak türe damga vurmaya çalışmıyorduk, aynı zamanda yüksek riskli, yüksek ödüllü F2P alanına da dalıyorduk. Ve bu yüzden sadece Geliştirici ekibimizi değil, Ubisoft yönetimini de bu riski aldıkları için alkışlamak istiyorum!

Özellikle F2P uzun bir yolculuk. Oynaması ücretsiz oyunların çoğunun ayaklarının yere basması ve kârlı hale gelmesi uzun zaman alıyor. Bu, Ubisoft ve oyun üzerinde çalışan ekiplerin çok yakın zamana kadar yapmaya hazır oldukları uzun bir yolculuktu. Ancak ne yazık ki, yolculuk mantıklı bir şekilde devam edemeyecek kadar uzadı.

Elbette bu yazıyı yazmak zorunda kaldığım için çok üzgünüm.  Evet, bu oyun yıllardır benim için kişisel bir tutkuydu ve evet, tüm zorlukların zaferle sonuçlanmadığını biliyorum, ancak bu kapanıştan etkilenen tüm geliştiricileri de anmak istiyorum. Her biri, bizimkinden ayrı gerçek bir hayatı olan gerçek birer insan ve bu oyunu yapmak için kendi tutkularından çok şey ortaya koydular. Ve umarım başardıkları şeyle gurur duyabilirler. Böyle harika bir ekiple çalıştığım için her zaman gurur duyacağımı ve minnettar olacağımı biliyorum! Gerçekten de boyundan büyük işlere kalkışan bir ekip.

Ve başardıkları şey gerçekten dikkate değer. XDefiant piyasaya sürüldüğünde oyunculardan gelen ilk tepkiler inanılmazdı - 5 milyon kullanıcıyı aşan en hızlı oyun olarak şirket içi rekorları kırdık ve sonunda oyunumuzu 15 milyondan fazla oyuncu oynadı! Özellikle bu türün ne kadar zor olduğu düşünüldüğünde, bu son derece gurur duyulacak bir şey. Bu yüzden, bu oyunu yapmak için tutkularını ortaya koyan tüm geliştiricilere teşekkür ederim!

Bu deneyimden hepimizin çıkarabileceğini umduğum bir şey varsa, o da geliştiriciler ve oyuncular arasında açık ve dürüst iletişimin önemidir. Bu "önce oyuncu" zihniyetinin yanı sıra geliştiriciler ve oyuncular arasındaki saygılı, toksik olmayan konuşmalar XDefiant'ı bu kadar özel kılan göze çarpan farklılıklardan biri oldu. XDefiant hakkındaki ilk yazımdan itibaren, savunmak istediğim vizyon buydu ve umarım oyun sektörünün oyuncularına ve topluluklarına nasıl davrandığı konusunda olumlu bir iz bırakır.

Oyuncularımıza, TEŞEKKÜR EDERİZ! XDefiant etrafında büyüyen inanılmaz topluluk için tüm kalbimle en derin şükranlarımı sunmak istiyorum. Tutkunuz, yaratıcılığınız ve adanmışlığınız bize her adımda ilham verdi.

Ubisoft sadece oyunu kapatmakla kalmadı, San Francisco ve Osaka yapım stüdyolarını da kapatacağını, Sydney stüdyosunun da faaliyetlerinde azalmaya gideceğini açıkladı. Bu da bu üç birimde 277 çalışanın işlerini kaybetmesi anlamına geliyor.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum