Unutulmaz Oyun Müzikleri: Heroes of Might & Magic III - Rampart

Dragon Cliffs’te uçuşan ejderhalar

[ Unutulmaz Oyun Müzikleri köşemizde hafızalarımızdan çıkmak bilmeyen, hepimizde derin izler ve tatlı anılar bırakan oyun müziklerini birlikte hatırlıyoruz. ]

Ubisoft seriyi gömüp mezarını sulamadan(!) önceleri arkadaş ortamlarında en çok yaptığımız kıyaslardan birisi de Heroes of Might and Magic’in hangi oyununun en iyisi olduğuydu. Genel kanı Heroes III üzerinde yoğunlaşsa da her Heroes’un bir hayranı vardı içimizde; Heroes IV’ün bile! Ama biz Heroes IV’ü ne kadar gömersek gömelim hakkını verdiğimiz bir konu vardı: Müzikleri.

İlk oyundan beri Paul Romero ve Rob King tarafından bestelenen müziklerin herhangi bir tanesini buraya koysak sırıtmaz. Ama iş mükemmel müziklerin arasından tek bir tanesini seçmeye gelince haliyle biraz da kişisel favorilerimden birine yöneldim ve kazanan da Rampart oldu...

Yahu bir müzik, bir manzaraya bu kadar mı güzel uyar? Öyle bir beynime işlemiş ki gözümü kapatsam bile dinlerken Dragon Cliffs’te uçuşan ejderhaları, Enchanted Spring’den dökülen şelalenin sularını, Homestead’in bacasından yükselen dumanları görebiliyorum.

Heroes of Might and Magic müziklerinin böyle de bir etkisi var işte, zihninize öyle bir işliyorlar ki bir yerden sonra diğer algılarınızı da etkilemeye başlıyorlar bir yerden sonra. (Benim için bunun tek istisnası Stronghold müziği. 1999 yılnda bir dergi CD’sine verilen ve tam anlamıyla sömürdüğüm demosunda Stronghold müziğini Castle’a koydukları için o müzik çalınca gözümde hâlâ Castle canlanıyor).

Ben burada Rampart’ı seçtim diye siz onunla kısıtlı kalmayın ama. Gerçekten, açın herhangi bir HoMaM oyunundan rastgele bir müziği (Heroes VII’nin Türk/Yunan ezgileri taşıdığı için kulağa biraz fazla tanıdık ve garip gelen The Elven Coronation bile dahil), dinlediğinize pişman olmazsanız kesinlikle. Bir de bunların internette çok kaliteli ve nefis Cover versiyonlarını yapanlar var hatta, onlara da bulaşırsanız uzun süre başka müzik ihtiyacınız kalmaz zaten; içinden çıkamazsınız, çıkmak da istemezsiniz…

YORUMLAR
manonthemonn
4 Ekim 2020 11:06

Necro Town ile Dungeon müzikleri de benim favorilerim :))

marrow
3 Ekim 2020 15:22

Combat müzikleri de benim favorim :) içlerinden birini seçecek olursam da Combat 2 yi seçerim. 

TaleWorlds, Yeni Oyun Projesi İçin İş Başvurularını Açtı

Bakalım bu projenin ardından ne çıkacak?

TaleWorlds, Yeni Oyun Projesi İçin İş Başvurularını Açtı

Genshin Impact, En İyi Çıkış Yakalayan Çin Menşeli Oyun Oldu

Rekorlara doymuyor

Genshin Impact, En İyi Çıkış Yakalayan Çin Menşeli Oyun Oldu

Mihoyo'nun The Legend of Zelda: Breath of the Wild esintili oyunu Genshin Impact, Çin tarihinin en iyi çıkış yapan oyunu olmayı başardı. Çin dışındaki bölgelerde toplamda 5.3 milyon ön kayıt aldığı belirtilen oyun, hesaba Çin de katıldığında 16 milyon gibi devasa bir rakama ulaşıyor.

Qimai Data isimli analiz firmasının araştırmalarına göre Genshin Impact, Çin'deki App Store üzerinde de en çok hasılat yapan ikinci uygulama olmayı başarmış. Hatta bu rakam sayesinde oyun, TikTok'un Çinli kardeşi Douyin'in bile önüne geçmeyi başarmış durumda. 

Sektörün önemli isimlerinden olan Daniel Ahmad, Genshin Impact'in 6'dan fazla ülkede App Store'un zirvesine çıktığını da belirtmiş. Oyunun geliştirme ve pazarlama bütçesinin toplamda 100 milyon dolar olduğunu hatırlatmakta da fayda var. Buna rağmen F2P olan oyun, gelirini mikro ödemelerden sağlıyor.

Genshin Impact izlenimlerimizi de bir süre sonra sitemizde okuyabileceksiniz.

Hi-Rez Studios'un Yeni Oyunu Rogue Company, Açık Beta Sürecine Giriş Yaptı

Tamamen ücretsiz şekilde oynayabilirsiniz

Hi-Rez Studios'un Yeni Oyunu Rogue Company, Açık Beta Sürecine Giriş Yaptı

Realm Royale, Smite ve Paladins gibi oyunlar ile bilinen Hi-Rez Studios'un yeni oyunu Rogue Company, açık beta sürecine giriş yaptı. Epic Games Store üzerinden erişebileceğiniz co-op PVP shooter oyunu tamamen ücretsiz şekilde oynanabilcek. Oyunun açık beta süreci ile birlikte yeni karakter Dahlia da oyuna eklenecek.

Rogue Company'nin yönetmeni Chris Laron, erken erişim sürecinde oyuncu sayılarının tüm platformlarda toplam 2 milyona ulaştığını ifade ediyor. Çapraz platform desteği sunan Rogue Company, açık beta süreci boyunca oyunculardan gelen geri bildirimleri değerlendirecek.

PC, PS4, Xbox One ve Nintendo Switch üzerinde çapraz platform desteği sunan oyunun "pay-to-win" modelini izlemeyeceğinin de altı çiziliyor. DLC paketlerinin sadece kozmetik içeriklerden oluştuğunu ifade eden Laron, gelecekte kullanacakları battle pass sisteminin de aynı kapsamda olacağını açıkladı.

Rogue Company'nin incelmesi de yakın zamanda sitemizde olacak.

Parolamı Unuttum