Vampire: The Masquerade - Bloodlines'ın Baş Yazarı, Bloodlines 2'den Kovuldu

Bir acayip işler

Sizi bilmem ama benim Bloodlines 2'ye karşı duyduğum heyecan gün geçtikçe azalmaya başladı. Halbuki oyun duyurulduğunda ne kadar da mutlu olmuştuk, sonrasında yayınlanan ilk oynanış görüntülerindeki aksaklıkları oyunun alfa öncesi aşamada olmasına bağlayarak çok da umursamamıştık. Sonrasındaysa art arda erteleme haberleri geldi, bu yılın Mart ayında çıkmasını beklediğimiz oyun önce yine bu yıl içinde belirsiz bir zamana, sonrasındaysa 2021 yılına ertelendi.

Şimdiyse ortada oldukça saçma bir gelişme var, çünkü orijinal Vampire: The Masquerade - Bloodlines'ın baş yazarı Brian Mitsoda'nın kovulduğunu öğrendik. Halbuki oyunu pazarlarlarken Mitsoda'nın isminden de bolca faydalanmışlardı ve açıkçası biz de hikayenin altında bu başarılı ismin olmasından gayet memnunduk.

Kovulan tek isim Mitsoda da değil üstelik, oyunun kreatif direktörü Ka'ai Cluney'e de "geliştirme ekibindeki organizasyonel değişimlerden" ötürü kapıyı göstermişler.

Bu karar Mitsoda için de büyük sürpriz olmuş. "Neredeyse 5 sene boyunca Bloodlines 2 üzerinde çalıştım. Oyunun hikayesi ve ana karakterlerine oturma odamda karar verdik. En başından beri hikayenin yönetimi bendeydi, Bloodlines'a yakışır bir devam oyunu yapmak için uzun mesailer yaptım, bazen haftasonları bile çalıştım ve hiçbir zaman da bana başarısız olduğum düşündürülmedi" diyor.

Hatta Mitsoda'nın oyunun erteleneceğinden bile haberi yokmuş ve kendisi bu ertelemenin hikaye gelişimiyle ilgili olmadığını söylüyor. "Kendimin ve ekibimin ortaya çıkardığı işle gurur duyuyorum. Bu işleri ne zaman, hangi şekilde göreceğinizi ise artık bilmiyorum" diyor Mitsoda.

Hardsuit Labs ve Paradox Interactive'in ne düşündüğünü ve bu kararın arkasındaki gerçek sebebi henüz bilmiyoruz, ama bu kararın Bloodlines camiasınca iyi karşılanmadığını söyleyebiliriz.

YORUMLAR
crusader-35
21 Ağustos 2020 02:27

Oyunun,bir halta benzemeyeceğinin sinyalleri bunlar!

Kaan
20 Ağustos 2020 17:12

Oyundaki problemler sadece grafik ve animasyonlar ile ilgiliydi. Neden hikaye/senaryo departmanında çalışanı kovarlar anlamış değilim. Brain Mitsoda mı oyunun combat mekaniklerini düzeltecekti veya animasyonları iyileştirecekti? 

darkrockv7
Kaan
20 Ağustos 2020 23:18

Paradox büyük ihtimalle bu oyundan para kazanamayacaklarını gördüler ve bütçeyi kısmak için de insanları kovmaya başladılar. Kim dedi size hiç RPG tecrübesi olamayan bir stüdyoya oyunu emanet et diye.


darkrockv7
20 Ağustos 2020 13:31

Açıklama yaptıkları iletide çalışmalarınız için teşekkür ederiz ama yollarımızı ayırdık diyor. Neden kovdunuz adamları sebep ortada yok. Kovulan da neden kovulduğunu bilmiyor. Nedenini açıklamadan bu işten sıyrılacaklarını zannediyorlarsa rüyalarında görürler onu. Ön siparişlerin iptallerine hazır olsunlar. Ben E3 videosunu görür görmez ön siparişi iptal etmiştim çünkü pre-alpha olsa bile animasyonlar, kütüklükler aşırı göze batıyordu. Oynanış aşırı kötüydü. RPG kısımını hallettik ama oynanışa göz yumun ayaklarına gelmem artık ben. Bundan sonra da satın almam artık.

sSnake
20 Ağustos 2020 12:16

O kadar kuruldum ki şu gelişmeye anlatamam. Sektörün son zamanlardaki politik duruş sergileme çabaları ve seneler önce vuku bulan ancak daha yeni ifşa etmek akıllarına gelen bir kaç kevaşe yüzünden alt üst edilmeye başlandı. Bu sefer de Brain Mitsoda gibi bir dehayı sorgusuz sualsiz işten çıkarma, yetti ama cidden. Oyunu Epic Store üzerinden 60₺ indirimle almama rağmen bastım geri iadeyi sırf yaptıkları hareketin geri dönüş tepkisi olarak. Bundan sonra da buna benzer politikalar izleyen herhangi bir yapımı desteklemeyi de düşünmüyorum açıkçası.

Keşke oyun endüstirisi hiç bu kadar kazançlı bir sektör haline gelmeseydi de bugün ipini koparanın pençesini dişini geçirdği bir mecra haline gelmeseydi. Hep nerd tayfasının gerçek hayattan kaçamak yapıp oyununu geliştirdiği ve ota b*ka art niyet aramayan, gerçekten eğlenmesini bilen bir kitleye sunduğu bir ortam olarak kalsaydı. 

Parolamı Unuttum