Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr Ertelendi - Yapımcının Şakası Ortalığı Karıştırdı

Sektör bu konularda hassas

Neocore, Bigben ve Maximum Games'ten gelen açıklamaya göre normalde 11 Mayıs'ta çıkması planlanan Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr, oyunculara mümkün olan en iyi oyun deneyimini sunabilmek için 5 Haziran tarihine ertelendi. Oyun PC, PlayStation 4 ve Xbox One için aynı gün yayınlanacak.

Normalde bu tür erteleme haberlerine yabancı değiliz, oyun üç hafta ertelendi diye kimsenin kendini paralayacağı da yok. Ancak bu noktada oyunun yapımcılarından Zoltan Pozsonyi'nin konuyla ilgili attığı tweet bir anda büyük bir tepkiyle karşılaştı.

"Bu gecikme için tekrardan özür diliyor, bir süre daha sabretmenizi istiyoruz, umarız bu durum oyuna olan bakışınızı değiştirmez. Bunun karşılığında size söz veriyoruz ki bu ekstra üç hafta boyunca haftada 90 saatin üzerinde çalışağız ve bunun Martyr için iyi olmasını sağlayacağız."

> W40K: Inquisitor - Martyr'in Boss Tanıtım Videosu Çok Sağlam Olmuş

Oyunları belirlenen tarihlere yetiştirmek için bazı stüdyoların uyguladığı aşırı çalışma saatlerine sektörde 'crunch' ismi veriliyor ve bu durumun çalışanlar üzerindeki olumsuz etkileri üzerine de zaman zaman çeşitli makaleler yayınlanıyor. Neocore günde 12 saatin üzerinde çalışma sözü verdiğinde gerek oyunu bekleyen oyunculardan, gerekse diğer geliştiricilerden hiç beklemediği derecede sert tepkiler aldı. Tim Schafer'dan Pillars of Eternity ve Fallout: New Vegas'ın yönetmeni Josh Sawyer'a kadar pek çok ünlü isim konu hakkında yorumlar yaptı, örneğin Sawyer bu kararın ne kadar aptalca olduğunu söyledi.

Neocore Games gelen tepkilerin ardından yeni bir açıklama yaparak 90 saatlik çalışma süresi olayının bir şaka olduğunu söyledi. Normalde Macarca yazılan mesajda yapılan espri İngilizceye çevrildiğinde anlamını kaybedip ciddi olarak görünmüş meğerse.

"Şunu kesinlikle belirtmek istiyorum ki kimseyi haftada 90 saat çalışmaya zorlamıyoruz, en uzun çalışma saatlerine sahip olan biz yapımcılar bile bu kadar uzun çalışmıyoruz. Lütfen oyunumuzu ve stüdyomuzu bu talihsiz açıklama üzerinden yargılamayın. Yanlış anlama için gerçekten özür dileriz."

Neocore ertelemeyle ilgili mesajını da değiştirdi ve "bu üç ekstra hafta sayesinde oyunu yetiştirecek kadar zamanımız olacak" şeklinde düzeltti.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum