Wasteland 2 İnceleme

ÇÖLDEKİ BEDEVİ OLMAK İSTEMEYENLER İÇİN MUHTEŞEM İNCELEME

 

Bu yazı daha önce Oyungezer dergisinde yayınlanmıştır.

Bazı konularda bayağı örümcek kafalıyım. Özellikle eski popüler oyunların günümüzde farklı şekillerde devşirilmesine savaş, cihad ne varsa açan yobaz tayfadanım. "Neden?" dersen, "O oyunlar, o ruhla popüler oldu" der geçerim. Misal ben Bethesda'nın yeni Fallout serisini zerre sevmem. Fallout evreni benim için Black Isle ile başladı ve onunla da bitti. Dolayısıyla yıllardan beri post apokaliptik dediğimiz tür (izometrik açıdan bakıyorsanız) öksüz kaldı, aynı çok uzun süre XCOM serisine benzeyen bir oyun gelmeyip XCOM'un tekrar dirilerek imdadımıza yetişmesi gibi. Bu noktada Brian Fargo devreye girdi ve başarılı bir Kickstarter projesiyle Fallout'un da fikir babası sayılan ve 80'lerin RYO'su olan Wasteland'in ikincisini  bizlere sundu. Daha evvelden oyun Erken Erişim aşamasındayken yanılmıyorsam iki sayfalık bir tanıtımını yapmıştım. O yüzden evren hakkında fazla kafanızı patlatmadan doğrudan oyuna geçiyorum.

wl2-1

Çölde sakince yaşamak isteyenlerin koruyucu melekleri olan Desert Rangers birliğinin ufak bir birimini oluşturarak oyuna başlıyoruz. Dört kişilik bir takımı kurduktan sonra maceraya atılıyoruz. Oyun başında Rangers'a kabul edilmeye çalışılan çaylak adaylarız o kadar. Birliğin en ağır abilerinden birinin yapamadığı bir göreve adam azlığından bizi gönderiyorlar. Ödül: Başarabilirsek Rangers'a kabul edileceğiz. Tek yapmamız gereken iki radyo istasyonuna verici yerleştirmek...

wl2-2

ÇÖL ANLATSIN, BEN DİNLEYEYİM

Oyunun hikâyesi yukarıda anlattığım gibi başlıyor ve biz ilerledikçe düğüm de büyüyor. Burada değinmek istediğim konu; detay derinliği. Karakter herhangi birini ya da bir şeyi gördüğünde tüm detayı ile onu anlatıyor. Karşılaştığımız insanlarla olan diyaloglar da cabası ve bir de karakterlerinizin gerekli konuşma yetenekleri varsa sohbetler çok farklı noktalara gidebiliyor. Bir RYO açısından sizi tatmin etmesi beklenen hikâye anlatıcılığı izometrik bir oyun için gayet iyi hazırlanmış. Yapım sürecinin uzun sürdüğünü ve birden fazla yazarın dehasından faydalanıldığını hatırlarsanız bu gayet normal aslında.

wl2-3

Erken Erişim sürecinde özellikle High Pool'da bazı çatışmalar müthiş zordu. Çok iyi hatırlarım, keskin nişancının fena yer tuttuğu bir çatışmayı geçmek için iki saatten fazla zamanımı harcamıştım. Tam bundan şikayet ederken yama gelmiş ve zorluk derecesi bir miktar kısılmıştı. Tam sürümde ise bu durum daha da dengelenmiş diyorum, ama bu denge oyunun başı için geçerli. Şöyle söyleyeyim, çakma Rangers olan Red Skorpions'un ana üssüne saldırdığınızda baltayı taşa çarptığımı fena şekilde anladım. Ana görevden ilerliyordum ve aradaki birkaç görevi, asıl görevimi bitirince yaparım dedim. Yanlış demişim, çünkü ara görevler esnasında yolda size katılmak isteyen insanlar çıktığı gibi, mühimmat da topluyorsunuz ve daha da önemlisi tecrübe kazanarak karakterlerinize seviye atlatıyorsunuz. Böylece ana görevlerin zor bölümlerine daha hazırlıklı giriyorsunuz. Bu noktada elbette dengeli bir takım kurabilmek de çok önemli. Silah yeteneklerinin yanında yardımcı kabiliyetleri de eşit şekilde almalı. Mesela ben bir karakteri doğrudan doktor yetenekleri ve hafif silahlar, başkasını alarm devre dışı bırakma, bomba imha etme ve tamir işleri, diğerini ise kilit açma ve bilgisayarların ve elektronik kilitlerin şifresini kırma üzerine eğittim. Böylece dengeli bir takım kurdum ve karşıma çıkan her kutuyu rahatlıkla açarak istediğim gibi mühimmat toplayabildim. Altın değerinde bir de ipucu vereyim; karakterleriniz seviye atladıklarında yetenek puanlarını hemen harcamayın. Bırakın biriksinler çünkü bir an gelecek, açılması çok güç bir kilitli kutuyu açmak zorunda kalacaksınız. Ve yetenek puanlarınızı saçma sapan bir şeye verdiyseniz o kutu kapalı kalacak. O an size ne gerekiyorsa, biriktirdiğiniz yetenek puanlarınız ile o zorluğun üstesinden gelin derim.

wl2-4

Evet oyunda Animal Whispering ile hayvan evcilleştirme var. Benim ilk hayvan dostum bir keçiydi, resimde görüldüğü üzere "Baaaaaaaa!!!"

YARALANMAK SAVAŞIN FITRATINDA VAR

Oyunun hikâyesi gayet gerçekçi olduğu gibi silah çatışmaları da bir o kadar başarılı. Çatışmalarda yaralanan askerlerin, yaralanma çeşidine göre sürekli ya da geçici olarak sakat kalmaları mümkün. Sakatlıklarına göre ana yeteneklerinden eksi puan alıyorlar. Geçici sakatlıklarsa beyin sarsıntısı gibi şeyler... Mesela bir karakterim beyin sarsıntısı geçirdi ve gerçek bir doktor bulana kadar oyunun büyük bölümünde bu şekilde yaşadı. Kalıcı sakatlıklar için ise hiç zahmet etmeden hemen "load" edin derim. Ana yeteneklerinizden eksi puan alma gibi bir lüksünüz yok. Ve anladığınız üzere çatışmaya girmeden evvel her zaman kayıt yapın ve o kayıt dosyasına çatışmadan başarılı çıkana kadar dokunmayın. Beğenmediğim çatışma mekanikleri de var. Yanımda küçük bir köpek ya da adam duruyor diye başkalarına tüfekle nişan alma kabiliyetimin azalması, yakın mesafelerde "Burst Shot" yani seri atış ihtimalinin düşmesi -ki onu kullanma amacımız zaten adamın yakında olması- ve siper almadaki güçlükler. Siper almak XCOM'a benzemiş gibi olsa da tam anlamı ile bu fonksiyonu kullandığınızı hissedemiyorsunuz. Bir cismin arkasına siper alırken, bir başkasına alamadığınızı görüyorsunuz. Oyunun ufak hataları da uzun yapım sürecine rağmen halen var: Karakterlerin haritanın aşağısına düşmesi, haritanın durduk yerde sürekli dönmesi, duvarın arkasından vurulmam (hayır duvar delen mermi yok) tarzında her zaman karşılaşmadığınız ama mevcut bug'lar gibi...

wl2-5

Wasteland 2 tek paket içinde birçok özellik taşıyan bir oyun. RYO mu arıyorsun? Var! Savaş mı arıyorsun? O da var! Sıra tabanlı strateji mi arıyorsun? Gel vatandaş! Yok olmuş apokaliptik dünya mı hayalin? Durma, kapanın elinde kalıyor! Şöyle diyeyim; oyun dört gün içinde 1.5 milyon adet satarak sağlam bir rakam yakaladı. Hayranlarının uzun süreden beri beklediği hatta açlık çektiği bir oyunu Brian Fargo yine hayranlarının önerilerini alarak yaratmasının meyvesini topluyor şu an. Sırada yıllardır çıkmasını beklediğimiz ama çıkmayan yeni Planescape tabanlı RYO oyunları var. Fargo boşluğu gene harika gördü ve değerlendirdi: 2015'in son çeyreğinde Torment: Tides of Numenera bizi bekliyor. Bana sorarsanız hiç durmayın, silahları kuşanıp kendinizi acımasız kurak topraklara salın.

NOT

8

KÜNYE

WASTELAND 2 - PC

Tür: Sıra Tabanlı Strateji& RYO

Yapım: inXile Entertainment

Dağıtım: inXile Entertainment

Sistem: Ekonomik

Kutulu Fiyatı: Yok

Dijital İndirme: 39.99$ (Steam)

Yaş Sınırı: 18+

Ne İyi?

-En önemli artısı kaybettiğimiz Fallout tadının geri gelmesi.

- Çok detaylı hikaye anlatımı.

- Daha da detaylı nakış işler gibi hazırlanmış çevre atmosferi.

Ne Kötü?

 Ufak tefek bug'lar ama oyunu oynamanızı engellemiyor.

 Çatışma esnasında anlam veremediğim mekanikler.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum