BioWare'in eski çalışanlarından Manveer Heir, kısa bir süre önce bir röportaj verdi ve EA Games'in neden açık dünya ve çok oyunculu modlara kaydığını açıkladı. Daha doğrusu konu üzerine kendi fikirlerini paylaştı diyelim, ancak o kadar çok fazla haklı noktaya parmak bastı ki o ifadeler fikir olmaktan çıkıyor bence. Heir'a göre EA açık dünya oyunlarını tercih ediyor çünkü bu yapımları paraya dönüştürmek çok daha kolay ve bu oyunlar öyle ya da böyle sonsuz bir oynanış imkanı sunuyorlar.
> Wolfenstein II: The New Colossus - PC Sistem Gereksinimleri
Bununla birlikte Wolfenstein II: The New Colossus'un yapımcısı MachineGames'ten Tommy Tordsson Björk, stüdyolarının tam tersi yönde ilerlediğini söyledi. Björk'e göre Wolfenstein II'yi özel kılan şey hikayesi, senaryosu ve baştan sona sunduğu eşsiz macera hissi. Hatta yeni Wolfenstein'da çok oyunculu modu bile yer almayacak çünkü bu oyun modu hikaye elementlerinin önüne geçebiliyor ve oyunun hikayesine zarar verebiliyormuş. Katılmamak da elde değil aslında. Tabii ki gidip çok oyunculu oyun modu düşmanlığı yapacak değilim. Oyunun her türlüsüne açığım, ancak oyunlar da tekdüzeleşsin istemem. Hele ki gerçek para işin içine girince bu sıkıntı katlanarak büyüyor. Oyun firmaları zaten DLC'lerle bizi yoluyorlarken bir de başımıza mikro-alışverişin her yandan pırt diye çıkması eklendi.
> Bu Hafta Çıkacak Oyunlar (23 EKim-29 Ekim)
Oyunun kara mizah, bol aksiyon, sürükleyici bir hikaye ve dolu dolu yan karakterler sunacağını söyleyen Björk, oyunun başarılı olacağından da emin konuştu.