Wuchang: Fallen Feathers'ın Güncellemeyle Hikayede Sansüre Gitmesi Tepki Çekti

Geliştiricisi tüm eleştirilere boyun eğen bir profil çiziyor

Wuchang: Fallen Feathers'ın oyunun zorluğuna etki edecek özellikler barındıran 1.5 güncellemesi yayınlandı, ama bu güncellemeyle oyunun hikayesinde de çeşitli değişiklikler yapıldığı, hatta bir nevi sansüre gidildiği ortaya çıktı.

Normalde bu güncelleme sağlık iksiri kullanımını hızlandıracak, yerden kalkarken daha fazla i-frame vererek toparlanmanızı kolaylaştıracaktı. Ama görünüşe göre Leenzee bununla yetinmemiş, bazı oyunculardan olumsuz eleştiriler aldığı için hikaye kısmında da değişikliğe gitmiş.

Güncelleme notlarında "bazı NPC ve YZ'nın animasyonlarında, değerlerinde ve bölüm tasarımlarında değişiklik yapıldı, bazı hikaye dallarını tamamlamak adına bazı NPC'lere yeni diyaloglar eklendi" gibi muğlak bir ifade var.

Ama oyunun bu yeni versiyonunu oynayınca görüyorsunuz ki artık gerçek hayattaki tarihi kişiliklere dayanan bazı boss ve NPC'ler artık öldürmek mümkün değil. Bu karakterler ölmek yerine yorgunluktan bitap düşmüş halde oyuncuya yeni diyaloglar söylüyorlar. Bu diyalogların amacı da hikayede normalde ölmeleri gerekirken ölmedikleri için "boşluk bırakmamak".

Ünlü mod yapımcısı Lance McDonald bu değişikliklere ilk dikkat çeken isim oldu ve bunu "Ming Hanedanlığının son zamanlarındaki tarihi kişilikleri öldürmemizden rahatsızlık duyan bazı Çinli oyuncuların baskısına boyun eğerek oyunu gerçek anlamda sansürlemişler" diye paylaştı. Bu da oyunun geliştiricisinin eleştirilere boyun eğip oyuna dair vizyonlarından uzaklaşmaya başladığı anlamına geliyor.

Hatta oyunun dördüncü kısmının artık inanılmaz kolay olduğunu, çünkü düşmanların neredeyse yarısının artık saldırgan olmadığını (böylece onları öldüremiyorsunuz bile) eklemiş McDonald.

Hatta ve hatta artık Zhao Yun dövüşünde kendisiyle değil, ruh versiyonuyla dövüşüyoruz :) Önceden öldüğünde "Ölümlü rüya soluyor, hikayem sona eriyor, şimdi anlıyorum ki her şey olması gerektiği gibi" derken şimdi gülerek "Ha, hala bu yolda mısın? Güzel! Denemenin amacı zaten buydu! Hahaha!" diyor.

Oyun son günlerde Steam'de bu yüzden olumsuz incelemeler almaya başladı, şu anki ortalama Karışık (%50) seviyesinde.

YORUMLAR
Atlas Estrella
15 Ağustos 2025 16:00

Adamlar aslında biraz haklı. Türk tarihini ele alan bir oyunda Atatürk'ü öldürseler biz de sinirlenirdik. Sinirlenmez miydik yoksa?

Anton
Atlas Estrella
16 Ağustos 2025 13:27

Bu durumda ya hem onlar hem biz haklıyız ya da hem onlar hem biz haksızız :D

Atlas Estrella
Anton
16 Ağustos 2025 15:06

Nasreddin Hoca'nın fıkrasına döndü: "Sen de haklısın, sen de haklısın."


Parolamı Unuttum