Yeni nesil konsollar beraberinde şimdiden yeni nesil oyun zamlarını da getirdi diyebiliriz. Sony zaten resmi olarak birinci parti oyunlarının fiyatlarını 70$ / 80€ olarak belirlemişti, Take-Two gibi bazı firmalar da daha önceden yeni nesilde oyun fiyatlarını 10$/10€ arttıracaklarını açıklamıştı.
Xbox'ın pazarlama müdürü Aaron Greenberg ise Microsoft'un bu konuda kesin bir kararı olmadığını, bu tür konularda daima oyuncu odaklı kararlar vermeyi öncelikleri haline getirdiklerini belirtiyor. Greenberg, oyun fiyatlandırmasının "süper karışık" bir şey olduğunu da söylemeden edememiş.
"Oyun fiyatlandırması süper karışık bir şey, çünkü eski zamanlarda tüm oyunlar aynı fiyattan çıkardı ve bir sorun yaşanmazdı. Ama biz Ori ad the Will of the Wisps'i 30$'dan çıkardık, bu tatil döneminde yeni nesle de çıkaracağımız Gears Tactics ise 60$. State of Decay 2'yi 40$'dan çıkardık. Yani buna verilebilecek basit bir cevap yok" diyen Greenberg, bazı firmalar oyunlarını 70$'dan satacak olsa da tanınmış pek çok yayıncının yeni nesil oyunlarını da 60$'dan satmaya devam edeceğini eklemiş. Bu firmalar arasında Ubisoft, CD Project Red ve Codemasters gibi önemli isimler de var.
"Bence sektörde gördüğünüz zamlar bir istisna... Assassin's Creed Valhalla'da standart olarak 60$, Cyberpunk, Dirt 5... genel bir zam havası görmüyorum. Özellikle de spor oyunlarında birkaç istisna var ama onlar da Smart Delivery özelliği olmayan ve yeni nesle de geçmek isteyen oyunlar. Oyunun içine 9. nesil versiyonunu da koyuyor ve sizden daha fazla para alıyorlar. Bu biraz karışık bir iş. Değişik bir yaklaşım ve elbette kendi ürünleri için diledikleri fiyatı seçmekte özgürler ama biz kendi oyunlarımızda oyuncu odaklı bir yaklaşım sergileyeceğiz."
Greenberg'in son cümlesi ise aslında gerçekten anlamlı. Sonuçta Microsoft'un tüm birinci parti oyunları ilk günden itibaren Game Pass bünyesinde ve Game Pass'in abonelik ücreti de son derece makul. Greenberg, "Game Pass aboneliğinize dahil oldukları sürece, oyunun fiyatının ne olduğunun gerçekten bir önemi var mı?" diye sormuş.
Microsoft yeni nesilde çok doğru adımlar atıyor bence, ama bilmem siz ne düşünürsünüz?
Kendi bünyelerindeki oyunların 60 dolar standardında kalacağını duymak güzel hele ZeniMax'in de bünyelerine katılmasından sonra bu açıklama daha da anlam kazanmış oldu.
Diğer taraftan güzel konuşmuş evet ama bunu sonunda abonelik sistemi olan GamePass'e bağlamadan noktalayabilirdi. GamePass sahiplik sunan bir sistem değil sonuçta ve bunu "Game Pass aboneliğinize dahil oldukları sürece, oyunun fiyatının ne olduğunun gerçekten bir önemi var mı?" diye sormuş, evet var. Hele ki DRM ürünlerde bile kullanım belli teknik kısıtlamalara bağlı kalırken bir de üstüne süre kısıtlamasıyla erişime sahip olduğun ürünler de bir zahmet uygun fiyatlı olsun zaten. Yoksa bu sektörde Microsoft bile uygun fiyat politikası sunamıyoruz çünkü kurtarmıyor diyecek olsa başımıza taş yağsın daha iyi.