Xbox Project Scorpio'nun Donanım Bilgileri Sızdı

ESRAM'e elveda

 Xbox One'ın gerek satışlarda, gerekse içerik olarak rakibi PlayStation 4'ün oldukça gerisinde kaldığını biliyoruz. Hatta VR yarışında da şu an için PlayStation 4 önde gibi duruyor.

Bununla birlikte Xbox One'ın belki de son büyük atışı olan Project Scorpio, vadettiği sorunsuz ULTRA HD oyun performansı ile rakibine yetişmeyi planlıyor. Ancak Scorpio'nun donanımı da belirsizliğini koruyor.

Microsoft, oyun geliştiricileri ile Project Scorpio için oyunların nasıl optimize edilmesi gerektiğine dair bilgiler paylaştı. Digital Foundry de bu bilgilere ulaşmayı başardı. Sızan belgeye göre Project Scorpio'da ESRAM olmayacak. Tabii yeni oyunlar ESRAM için de optimize edilmeye devam edecek. Neticede XBox One ve Xbox One S hala ESRAM kullanıyor. Microsoft, daha önce yaptığı bir açıklamada Project Scorpio için özel içerik üretmeyeceklerinin altını çizmişti.

Bir diğer göze çarpan detay da Project Scorpio'nun 6 teraflopluk ekran kartı oldu. Yani Scorpio'nun grafik ünitesinin Xbox One'a oranla tam 4.5 kat daha güçlü olması bekleniyor. Bu bilgi tam olarak yeni değil aslında, bu yönde dedikodular zaten vardı. Ancak Microsoft'tan çıkan bir belgede bu bilginin onaylanmış olması bizi mutlu etti. Scorpio'nun ekran kartı, aynı zamanda rakibi PS4 Pro gibi 'Delta Colour Compression' yapabilecek. Sızan bu beyaz kağıtta Scorpio'nun Xone'dan dört kat daha fazla L2 Cache Bellek'e sahip olduğu belirtiliyor.

Tüm bu verilere baktığımızda Scorpio'nun 4K/ULTRA HD oyunculuğa rakibinden çok daha hazır durduğunu söyleyebiliriz.

Bu detayların cihaz resmi çıkışını yapana kadar değişebileceğini hatırlatalım. Digital Foundry'nin konu hakkındaki videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz. Xbox Live Gold Üyeleri için şubat ayının ücretsiz oyunları listesine de bakmayı unutmayın. Xbox One-EA Access üyeliğiniz varsa Mass Effect: Andromeda'yı erkenden oynama şansına sahip olacağınızı da hatırlatalım.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum