Yeni Gran Turismo Oyunlarında Hedef 240 FPS Olacak

Yeterince yüksek çözünürlüğe ulaştık

Oyuncular için yüksek çözünürlükten önemli bir şey varsa o da stabil ve yüksek FPS değerleri. Özellikle de yarış oyunları, birinci şahıs nişancı oyunları, ya da işin içine rekabetin girdiği her türde oyunda yüksek fps'nin ne kadar önemli olduğu malumunuz. Zaten 60 fps ve üzerine alıştığınızda, 30 fps'nin aslında ne kadar hantal olduğunu fark ediyorsunuz.

Gran Turismo oyunlarının geliştiricisi Polyphonic Digital CEO'su Kazunori Yamauchi de bundan sonra çözünürlüğe değil de, yüksek fps'ye öncelik vereceklerini net biçimde açıkladı.

"Bence çözünürlük olarak 4K yeterli" diyen Yamauchi, "çözünürlükten ziyade yapabileceğimiz diğer yenilikler daha çok ilgimi çekiyor. 60 fps'de kalmak yerine bunu 120 fps'ye, hatta 240 fps'ye çıkarmakla ilgileniyorum. Bence bundan sonra oyuncu deneyimini değiştirecek şey bu olacak" diye devam etmiş.

Gerçekten de 4K üzeri çözünürlüklerin oyuncuların gündeminde olduğunu hiç sanmıyorum; zaten kaç kişide 4K ekran var, kaç kişi oyun anlamında 4K çözünürlükten yararlanıyor, o da ayrı bir konu. Dolayısıyla 8K gibi iddiaların şimdilik oyuncular arasında heyecan yaratmaktan uzak olduğunu söylemek mümkün. Ancak işin içine yüksek fps değerleri girince işin rengi değişiyor, 4K/60fps bile önemli bir 'satış' unsuru şu sıralar.

Gran Turismo serisinin son üyesi 2017 tarihli Gran Turismo Sport'tu. Bu oyunun PS5 için modifiye edilmiş bir versiyonu çıkar mı, Yamauchi'nin sözünü ettiği yüksek fps değerlerini görür müyüz, orası belli değil. Ancak PS5'e odaklanan bir sonraki Gran Turismo oyununun önceliğinin bu olacağını artık anlıyoruz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum