Neler olmuş, neler?
Devamını oku11 Bit Studios, bundan bir yıl önce, 24 Nisan 2018'de Frostpunk'ı PC için piyasaya sürdüğünde eminim ki böylesine bir başarı beklemiyordu. Yalnızca tek bir platformda satışa çıkan oyun eleştirmenlerden son derece başarılı yorumlar aldı, oyuncular da oyuna ciddi anlamda sahip çıktılar. Öyle ki, oyun bir yıl içerisinde tam tamına 1.4 milyon kopya satarak bu tür bir oyun için gerçekten de çok önemli bir başarıya imza attı.
Ben her ne kadar oyunun ilk haline aşırı derecede bayılmamış olsam da sonradan gelen güncellemelerin oyunu farklı bir noktaya taşıdığını söyleyebilirim.
11 Bit Studios'un önceki oyunu This War of Mine da 4.5 milyonun üzerinde satmıştı ama o oyunun çıkış tarihi 2014'ün Kasım ayıydı ve sonrasında defalarca da indirime girdi, bundle paketleri içinde de karşımıza çıktı. Ayrıca This War of Mine, mobil cihazlar da dahil olmak üzere tüm platformlarda çıkış gerçekleştirmişti. Frostpunk'ın da yaz aylarında konsollara geleceğini düşünürsek, This War of Mine'ı geçmesi hiç de zor olmayacaktır.
11 Bit Studios, Frostpunk'ın 1. yılını kutlamak için içerisinde bolca sayısal bilginin yer aldığı bir infografik yayınladı. Aşağıda bu infografiği görebilirsiniz ama ben İngilizcesi zayıf olan arkadaşlarımız için önemli noktaları özetleyeyim müsaadenizle.
Frostpunk, tüm geliştirme maliyetini yalnızca 66 saat içerisinde çıkarmış. Bu da aslında satışların ne kadar güçlü olduğunun bir göstergesi.
Birleşmiş Milletler verisine göre dünyada 195 ülke bulunuyor ve bunların 191'inde Frostpunk en az 1 kopya satmış. Oyunu oynayan oyuncuların %43,8'i ana senaryoyu bitirmeyi başarmış, %59'u İnanç yolunu seçmiş.
Frostpunk oynayan oyuncuların yalnızca binde 3'ü en üst zorluk seviyesinde 100 gün hayatta kalmayı başarmış. Bu oyuncuları ekstradan tebrik etmek lazım.