"Tatlım senin rengin sinema ışığıyla uymuyor, seni baştan yaratacağız."
Devamını okuBazı oyunlar vardır, sizleri alır bambaşka yerlere götürür. Hellblade: Senua’s Saga da benim için tam olarak böyle oyunlardan birisi. Herkeste aynı etkiyi yaratmadığını biliyorum, bunu anlıyorum da. Sonuçta her oyun her oyuncuya hitap edecek değil. Ancak ilk oyunla ilgili tecrübeniz nasıl olursa olsun, bence bu yıl oynanacak oyunlar listenizde Senua’s Saga: Hellblade II’ye de bir yer açmanızda fayda var.
İnanıyorum ki Senua’s Saga: Hellblade II ile ilk oyunda iyi yapılan şeyler daha da ileriye taşınacak, eksik görülen şeyler tamamlanmaya çalışılacak ve sonuç olarak bizlere keyifli bir oyun deneyimi sunacaklar.
İlk oyuna dair getirilen eleştirilerden birisi çatışma kısımlarının yeterince kuvvetli olmadığı yönündeydi. Her ne kadar çatışma mekanikleri konusunda bu eleştirileri getirenler kadar olumsuz düşünmüyor olsam da oyunun geliştirilebilecek yönlerinden birisi olduğunu söylemek mümkün. Nitekim geliştirici ekip de aynı fikirde olsa gerek ki, 2. oyunda bu konu üzerine eğilmişler. Bizleri daha detaylı çatışma mekaniklerinin beklediği söyleniyor. İlk oyunu geliştiren ekibin 20 kişi civarında bir ekip olduğunu ve şimdi artık stüdyonun daha geniş bir kadroya sahip olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, söylendiği gibi daha iyi bir performans sergilenmesini bekleyebiliriz.
Görsel yönden herhangi bir tereddüt yoktur diye düşünüyorum. İlk oyunda da zaten bu konuda gayet başarılı bir performans sergilenmişti. Şimdi bunun da üzerine koyarak devam edeceklerini düşünmemize yetecek kadar malzeme sundular. Unreal 5’in sunduğu imkanlardan sonuna kadar yararlanan bir oyun olmaması için hiçbir neden yok.
İşitsel kısımda da yine çok başarılı bir performans bekleyebiliriz. Zira ilk oyunun öne çıkan yanlarından birisi de buydu. Oynanışa da doğrudan etki eden ve yaşadığınız tecrübeyi kuvvetlendiren bir yanı vardı. Fragmanlarda gördüğümüz kadarıyla yine çevresel ses kullanımının oyunda önemli bir yer tutacağını ve bizlere etkileyici bir tecrübe yaşatacağını söylemek mümkün.
Bugüne kadar işin hikâye kısmına dair çok fazla şey paylaşılmadı ne yazık ki. Bir kez daha Senua’nın kişisel yolculuğuna ortak olacağımızı biliyoruz. Öte yandan bu macerada yolu kimlerle kesişecek, daha büyük bir maceraya da adım atacak mıyız, doğal olarak bunları da merak ediyoruz. Bunun yanında Kelt ve İskandinav kültürlerine ilgi duyuyorsanız, oyunun her bir köşesinde dikkatinizi çekebilecek detaylar bulmanız da kuvvetle muhtemel. Genel itibariyle gerek ana hikâye gerek arkaplan detayları açısından başarılı bir performans bekliyorum bu oyundan.
Senua’s Saga: Hellblade II, 2019 yılında duyurulmuştu ve aslında daha önce çıkması bekleniyordu. Fakat, pandemi süreci diğer birçok oyunu etkilediği gibi bu oyunun da geliştirilme sürecini etkiledi. Başka faktörlerin de etkisiyle ertelenip durdu ve artık 2024 oyunları arasında yer alıyor. Bu sefer de benzer bir durum yaşayıp erteleneceğini düşünmüyorum açıkçası. Zaten Phil Spencer da son açıklamalarından birisinde Hellblade II ile buluşmak için çok da fazla beklemeyeceğimizi söylüyor. Umarım Phil Spencer’ın söylediği gibi olur, önümüzdeki birkaç ay içerisinde bu hasret de son bulur ve Senua ile yeni maceramıza doğru yol alırız. Kendisini dört gözle bekliyoruz, yakından takipteyiz.