Buna benzer bir haberi bir kaç yıl önce L.A Noire'yi hazırlayan stüdyo Team Bondi'nin yaşadıkları üzerine duymuştuk. Kötü çalışma şartları ve Brendan Mcnamara'nın aşağılamaları yüzünden firma şikayetler üzerine denetleme altına alınmış ve sonunda kapanmaya kadar gitmişti.
Şimdi buna benzer bir haber THQ eski başkanı Jason Rubin'in Ukrayna ziyareti sonrası gördüklerini itiraf etmesi ile yaşanıyor. Buna göre Metro Last Light benzeri 3A kalitesinde oyunlara göre iyice kısıtlı bir bütçe ile hazırlanmış. Jason'un söylediklerine göre durum gerçekten içler acısı bir halde.
Last Light için ayrılan bütün bütçe aynı kalitedeki oyunların sadece ara sinematikleri için harcadıkları para kadardı yani bu da en büyük rakibinin toplam bütçesinin 10%'u ediyor.
Yapımcıların oyunu hazırlamak için ihtiyaçları olan son teknoloji PC'ler kötü niyetli gümrük görevlileri ihtimali yüzünden Ukrayna'ya kaçak olarak sokulmak zorunda kalınmış. Oyunu hazırlayan ekip basit katlanabilir sandalyelerde birbirleri ile dirsek dirseğe temas edecek kadar yakın çalışmak zorunda kalmışlar.
Eğer 4A Games'e rekabete ayak uydurabileceği bir bütçe verilseydi, daha akli salim bir çalışma ortamı sağlansaydı, THQ'nin mantıksız isteği olan aynı bütçe ve bitiş tarihine hem çoklu oyuncu hem de co-op'u sıkıştırmaya çalışmasaydı, oyunun sonuna çok az kala yeni bir yayıncı ile uğraşmak zorunda kalmasaydı sizce 4A Games şu an nasıl bir oyun yaratmış olurdu?
Rubin ayrıca Last Light'in yeni yayıncısı Deep Silver'in oyunu yeterince desteklemediğini söylemesi üzerine Deep Silver Halka İlişkiler görevlisi Aubrey Norris, Twitter'da Rubin'i tanımadığı şirketler hakkında çene çaldığı için sevdiğini söyleyerek iğneleyici bir cevap verdi.
Metro: Last Light'i eleştirirken bütün bu etmenleri göz önünde bulundurmamız gerektiğini düşünüyorum. Eğer denilen kötü şartlar gerçek ise 4A Games insanüstü bir çaba ile harika bir oyun yapmış diyebiliriz.