Activision'ın Call of Duty: Infinite Warfare ile nasıl bir rekora imza attığını eminim ki hala hatırlıyorsunuzdur. Oyunun duyuru videosu Youtube'da felaket tepkiler almış, oyun ve Activision yerden yere vurulmuştu. Bundan tam 1 yıl önce hazırladığımız habere bakıyorum da, o zamanlar Infinite Warfare videosu 15 milyon kez izlenmiş ve 1.5 milyon beğenmeme oyu alarak YouTube tarihinin en sevilmeyen 10 videosu arasına ismini yazdırmıştı.
Bu geçici bir trend değildi elbette. Bugün itibariyle 38 milyon kez izlenmiş olan videonun beğenilmeme sayısı 3.5 milyonu aşmış, beğeni sayısı ise yalnızca 570bin. Bu beğenilmeme sayısını aşan tek video Justin Bieber'ın Baby video klibi, ama onun da beğenmeyen kadar beğeneni var :) Yani gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz ki Infinite Warfare YouTube tarihinin gerçekten de en sevilmeyen videosu ve bu açıdan bakıldığında da Activision için tam bir PR faciası.
Activision'ın "geleceğin askeri, şöyle jetpack takıp uçuyoruz, şöyle duvarlarda koşuyoruz" mantığından ayrılıp bir kez daha ayakları yere basan (oyunun 'boots on the ground' sloganına atıfta bulunayım dedim) bir savaş oyunu hazırlamasında Infinite Warfare'in aldığı bu tepkilerin elbette büyük payı var ve görünüşe göre Call of Duty: WW2 duyuru fragmanı ile birlikte Activision'ın YouTube kabusu sona ermiş bulunuyor.
Call of Duty: WW2 duyuru fragmanı bugün itibariyle 16 milyon izlenme, 937bin beğenme ve 83bin beğenilmeme sayılarına sahip. Bu da neredeyse beğenme lehine 1'e 11 bir oran anlamına geliyor. Ayrıca Activision yetkililerinden Thomas Tippl'ın söylediğine göre bu Call of Duty tarihinin en çok beğenilen fragmanı ve bir günde ulaştığı 10 milyon izlenme ile de yine Call of Duty tarihinin en çok ilgi gören videosu olmuş. Buradan da bir kez daha anlıyoruz ki oyuncuların verdiği olumsuz tepkiler, firmaların atacağı bir sonraki adım üzerinde gerçekten de etkili olabiliyor.
Call of Duty: WW2 ile ilgili şimdiye kadar edindiğimiz tüm bilgilere şuradan erişebilirsiniz.