AMD, Fluid Motion Frames 2'yi Tanıttı

Daha akıcı oyunlar

AMD binlerce oyunda çerçeve hızlarını ve oyun akıcılığını arttırmak için tasarladığı çerçeve oluşturma (frame generation) teknolojisinin yeni sürümü AMD Fluid Motion Frames 2'yi tanıttı. AFMF 2, AMD Radeon RX 6000 ve 7000 serisi grafik kartlarında ve Radeon Grafikli belirli AMD Ryzen İşlemcilerde destekleniyor ve daha iyi bir çerçeve oluşturma deneyimi için aşağıdakiler dahil yeni optimizasyonlar ve ayarlanabilir ayarlar sunuyor:

Yapay zeka optimizasyonlu iyileştirmeler – AFMF 2, algoritmayı geliştirirken yapay zeka optimizasyonunu kullanarak çerçeve oluşturmada önemli iyileştirmeler sağlıyor ve bunun sonucunda daha pürüzsüz bir çerçeve oluşturma ortaya çıkıyor. Ayrıca AFMF üzerinde daha fazla kontrol sağlamak için uygun ayarlar otomatik olarak etkinleştirilse de, ileri düzey kullanıcıların kendi tercihlerine göre değiştirebileceği iki yeni mod daha sunuluyor.

Performans İyileştirmeleri – AFMF 2, yüksek çerçeve hızına sahip oyun deneyimlerinin daha geniş bir cihaz yelpazesinde ulaşılabilir olmasına yardımcı olmak için yeni bir “performans” moduna sahip. Bu mod, özellikle AFMF 2'yi bütünleşik ekran kartlarıyla kullanırken fayda sağlıyor ve artık Radeon grafikli, desteklenen AMD Ryzen İşlemcilerde varsayılan "otomatik" ayar olarak bulunuyor.

Lower Latency Çerçeve Oluşturma – AFMF'nin en son sürümüyle, çerçeve oluşturmanın getirdiği gecikmenin azaldığını deneyimleyeceksiniz. Bu iyileştirmeler ayar modu, çözünürlük veya kullanılan donanımdan bağımsız olarak geçerli.

Diğer Güncellemeler ve İyileştirmeler – AFMF 2 artık AMD Radeon™ RX 7000 ve Radeon 700M serisi grafik kartlarını kullanırken kenarlıksız tam ekran modunu destekliyor. Bunun yanında AFMF 2, Vulkan ve OpenGL kullanan oyunları da destekleyerek AFMF ile kullanılabilecek oyun sayısını daha da arttırıyor. Ayrıca AMD Radeon Chill ile birlikte çalışabilirliği de etkinleştirildi.

AMD Yazılımı: Adrenalin Versiyonu’nun teknik önizlemesini buradan indirebilirsiniz.

P.S.: AMD tarafından gönderilen bülteni paylaşırken üzerinde pek oynama yapmak istemedim ama frame yerine çerçeve çevirisini de pek beğenmediğimi söylemek zorundayım. Bu mantıkla FPS'yi de "saniye başına çerçeve" diye tuhaf biçimde çevirmemiz gerekir çünkü :)

YORUMLAR

Game Pass Ağustos Oyunları Arasında Mafia: Definitive Edition Da Yer Alabilir

Bu iddia da tutacak mı bakalım

Game Pass Ağustos Oyunları Arasında Mafia: Definitive Edition Da Yer Alabilir

Game Pass Ağustos ayını hızlı geçirecekmiş gibi görünüyor. İlk önce GTA 5’in Game Pass’e döneceğiyle ilgili iddialar gündeme geldi. Şimdi de bunu Mafia: Defitive Edition ile ilgili iddia takip ediyor.

Daha önce de sızıntı bilgiler paylaşan ResetEra kullanıcısı NateTheHate, Mafia: Definitive Editon’ın Ağustos ayında Game Pass’e geleceğini ileri sürdü. Sonrasında da Game Pass ile ilgili sızıntılar paylaşan bir başka isim eXtas1s bu iddiayı destekledi, hatta Mafia: Definitive Edition’ın Game Pass’e geleceği tarihi de paylaştı. İddia doğru çıkarsa 13 Ağustos’ta Mafia: DE, Game Pass oyun kütüphanesine eklenecek.

eXtas1s, bunun yanında başka iddialar da paylaşıyor. Geçtiğimiz haftalarda dile getirdiği bir iddia vardı, Crash Bandicoot N Sane Trilogy’nin Game Pass’e geleceğini söylüyordu. Bu iddiasını şimdi bir tarihle destekliyor, 8 Ağustos’ta Game Pass kütüphanesine ekleneceğini belirtiyor. Ağustos ayı oyunlarından bir diğerinin de Wargroove 2 olacağını söylüyor eXtas1s.

İddialar doğru çıkarsa, Game Pass Ağustos ayında yine yüzleri güldürecek gibi görünüyor. Böyle olup olmayacağını çok yakında öğreneceğiz.

 

Activision, Gizlice COD'un SBMM Sistemini Kapatmış

Kimse oyunun o halini sevmemiş...

Activision, Gizlice COD'un SBMM Sistemini Kapatmış

Oyuncuların Activision'ı uzun süredir eleştirdiği şeylerden biri SBMM, yani "skill based matchmaking" sistemi. Bu sistem oyuncuları kendi yetenekleri ile eşdeğer oyuncularla eşleştiriyor. Yıllardır pek çok oyuncu bu sistemin doğru çalışmadığından yakınıyordu. Activision da bunun için bir çalışma gerçekleştirmiş.

Geçtiğimiz gün 25 sayfalık bir araştırma yazısı yayınlayan Activision, aslında bir süredir COD lobilerinden SBMM'i kaldırmış.

Araştırma yazısında geliştirici ekip yine SBMM sisteminin "yeteneği" temel aldığını ifade ederken, göz önüne alınan tek faktörün bu olmadığının da altı çizilmiş. Daha da önemlisi, SBMM'in devreden çıkartıldığı günlerde oyuncu şikayetlerinin hiç olmadığı kadar arttığı ifade ediliyor.

Bu süreçte oyundan çıma sayıları artarken, oynanış süreleri de düşüş yaşamış. Activision'a göre SBMM sistemi oyuncuları zaman içerisinde daha etkili hale getiriyor. 

Tam da bu sebepten ötürü SBMM bir süre daha COD sunucularında aktif kalacak gibi görünüyor. Bununla birlikte Activision, SBMM'in devre dışı olduğu bir oyun listesinin de oyuna eklenebileceğini not düşmüş.

Parolamı Unuttum