AMD binlerce oyunda çerçeve hızlarını ve oyun akıcılığını arttırmak için tasarladığı çerçeve oluşturma (frame generation) teknolojisinin yeni sürümü AMD Fluid Motion Frames 2'yi tanıttı. AFMF 2, AMD Radeon RX 6000 ve 7000 serisi grafik kartlarında ve Radeon Grafikli belirli AMD Ryzen İşlemcilerde destekleniyor ve daha iyi bir çerçeve oluşturma deneyimi için aşağıdakiler dahil yeni optimizasyonlar ve ayarlanabilir ayarlar sunuyor:
Yapay zeka optimizasyonlu iyileştirmeler – AFMF 2, algoritmayı geliştirirken yapay zeka optimizasyonunu kullanarak çerçeve oluşturmada önemli iyileştirmeler sağlıyor ve bunun sonucunda daha pürüzsüz bir çerçeve oluşturma ortaya çıkıyor. Ayrıca AFMF üzerinde daha fazla kontrol sağlamak için uygun ayarlar otomatik olarak etkinleştirilse de, ileri düzey kullanıcıların kendi tercihlerine göre değiştirebileceği iki yeni mod daha sunuluyor.
Performans İyileştirmeleri – AFMF 2, yüksek çerçeve hızına sahip oyun deneyimlerinin daha geniş bir cihaz yelpazesinde ulaşılabilir olmasına yardımcı olmak için yeni bir “performans” moduna sahip. Bu mod, özellikle AFMF 2'yi bütünleşik ekran kartlarıyla kullanırken fayda sağlıyor ve artık Radeon grafikli, desteklenen AMD Ryzen İşlemcilerde varsayılan "otomatik" ayar olarak bulunuyor.
Lower Latency Çerçeve Oluşturma – AFMF'nin en son sürümüyle, çerçeve oluşturmanın getirdiği gecikmenin azaldığını deneyimleyeceksiniz. Bu iyileştirmeler ayar modu, çözünürlük veya kullanılan donanımdan bağımsız olarak geçerli.
Diğer Güncellemeler ve İyileştirmeler – AFMF 2 artık AMD Radeon™ RX 7000 ve Radeon 700M serisi grafik kartlarını kullanırken kenarlıksız tam ekran modunu destekliyor. Bunun yanında AFMF 2, Vulkan ve OpenGL kullanan oyunları da destekleyerek AFMF ile kullanılabilecek oyun sayısını daha da arttırıyor. Ayrıca AMD Radeon Chill ile birlikte çalışabilirliği de etkinleştirildi.
AMD Yazılımı: Adrenalin Versiyonu’nun teknik önizlemesini buradan indirebilirsiniz.
P.S.: AMD tarafından gönderilen bülteni paylaşırken üzerinde pek oynama yapmak istemedim ama frame yerine çerçeve çevirisini de pek beğenmediğimi söylemek zorundayım. Bu mantıkla FPS'yi de "saniye başına çerçeve" diye tuhaf biçimde çevirmemiz gerekir çünkü :)