You died
Devamını okuDoom, yaklaşık olarak 12 yıllık aranın sonunda geliştirici id Software ve yayıncı Bethesda'nın aracılığı ile 13 Mayıs 2016 tarihinde günümüz grafiklerine uygun şekilde tekrardan piyasadaki yerini almıştı. Piyasaya çıktığından bu zamana kadar yaklaşık olarak PC tarafında 2 milyon kopyayı geçmesinin ardından oldukça muhteşem haberleri de beraberinde duyar olduk.
Aslında oyuncular singleplayer ve multiplayer olarak ikiye ayrılan bu oyunun çok oyunculu kısmından pek memnun değillerdi. Bunun ardından gelen yeni bir güncelleme ile eklenen bazı yenilikler hoş karşılanacağa benziyor.
En dikkat çeken şey ise Bethesda ve id Software'ın Doom için 40 Dolar'lık Season Pass'i (sezon geçişini) tekrar elden geçirmesi ve tüm oyuncular için çok oyunculu DLC kilidini açması oluyor. Bu durum, oyuna sahip olan oyuncuların dokuz ek harita, üç silah, üç iblis ve yeni zırh ile teçhizat seçeneklerine ücretsiz olarak sahip olacağı anlamına geliyor.
Multiplayer kısmında oldukça önemli bir değişiklik yer alıyor. İlerleme sistemindeki değişiklik sayesinde yeni şeylerin rastgele elde edilmesi yerine her şey belirli bir program çizelgesinde ilerleyecek. Yani bu sistem sayesinde belirli seviyelere ulaşıldığında veya belirli görevler tamamlandığı zaman belirli silahlar, iblisler, ekipman ve özelleştirme seçenekleri elde edebileceksiniz.
Başka bir değişiklik ise yeni bir Rün sistemi lehine kaldırılmış olan Hack Modülü sistemi hakkında oyuncuların şikayetleri ele alınıyor. Daha önce Hack Modülleri sınırlı bir süre için çeşitli yükseltmeler elde etmek için kullanabileceğiniz sarf malzemeler sunuyordu. Artık Rün sistemi, yalnızca kazandığınız yetenekleri veya kazandığınız perkleri kullanmanız için imkan sunuyor.
Son olarak, oyun içi HUD sistemi, oyunun yönetmeni Marty Stratton'un bir blog yazısına göre "zorluklar, ödüller ve puanlama" için daha iyi açıklamalar sunmak üzere yeniden düzenlendi. Kill (öldürme) kartları oyunculara daha net bir şekilde sunulmak için tamamen gözden geçirildi ve düşmanı öldürdüğünüz zaman sadece onları kimin öldürdüğünü değil aynı zamanda oyuncuların kullandığı silah türlerini, hasar boyutunu ve doğru puanlama hesabı yapılabilmesi için gerekli düzenlemenin yapıldığını bildirdi. Aynı zamanda bu düzenlemelere ek olarak menü ve maç sonrası özet ekranında da gerekli düzenlemeler yer alıyor.
Son yayınlanan 6.66 güncellemesine takiben, oyunu henüz satın almayanlara ücretsiz olarak deneme imkanı sunulacak. Ücretsiz promosyon süresince oyunu tam sürüm olarak satın almak isteyenler indirimli şekilde alabilecekler. Ücretsiz haftasonu etkinliğinde oyunun senaryo bölümünün ilk iki seviyesi, çok oyunculu bölümün tamamı ve SnapMap modu oynanabilir olacak. İşte ücretsiz olarak oynayabileceğiniz süreçler ve platformlar:
- Xbox One: 20 Temmuz günü Türkiye saati ile 19:00'da başlayacak ve 23 Temmuz Türkiye saati ile 19:00'da tamamlanacak.
- PC: 20 Temmuz günü Türkiye saati ile 20:00'da başlayacak ve 23 Temmuz günü Türkiye saati ile 23:00'da tamamlanacak.
- PlayStation 4: 27 Temmuz Türkiye saati ile 19:00'da başlayacak ve 30 Temmuz günü 19:00'da tamamlanacak.
6.66 Güncellemesi ile Multiplayer kısmında düzeltilen hatalar ise şu şekilde; Oyuncuların üzerinde bazı dokular anlamsızca parlıyordu ve artık bu sorun çözüldü. Freeze Tag raundunun hemen başında oyuncular donma problemi yaşıyorlardı ve bu sorun düzeltildi. Bazı durumlarda oyuncu modellerinin bazıları şeffaf gözüküyordu bu problem artık yok. Bazı oyuncular belirli koşullar altında mücadele ettiğinde kopma problemi yaşıyorlardı artık oyundan düşmeyecekler. Çok oyunculu mücadelesi olan "Aimbot Hax"'da Reaper Longshots'ın meydan okuma işleminin tamamlanmaması sorunu çözüldü. Son olarak, salgın üzerine uyuşmayan bir güç öğesi problemi düzeltildi.
SnapMap tarafında ise dikkatimizi çeken ve düzeltilen hatalar şu şekilde; Çeşitli donma ve oyun hataları giderildi. Tek oyunculu haritalar üzerinde ağ sınırlamasını kaldırmak için gerekli ayar eklendi. Maç ve Lobi sırasında oluşan hatalar düzeltildi. Campaign Modeli'ni kullanırken ortaya çıkan çeşitli donmalar ve çökmeler düzeltildi.
Sonuç olarak, Doom'un geliştiricisi id Software ve yayıncısı Bethesda'nın oyunlarına ne kadar önem verdiği son güncelleme ve gelen ücretsiz oynama etkinliği ile görmüş olduk. Ayrıca, en son 2004 yılında piyasaya sürülen Doom oyunundan sonra verilen tam tamına 12 yıllık aranın ardından çıkan bu muhteşem Doom ile açlığımızı dindirdikleri için de kendilerine ayrıca teşekkür ediyoruz.
















