Çin Oyun Endüstrisi, Black Myth: Wukong ile Yeni Bir Zirveye Ulaştı

Dünyanın en büyük 2. oyun endüstrisi...

Black Myth: Wukong'un başarısı hepimizin malumu. Çıkar çıkmaz yakaladığı satış performansıyla yılın öne çıkan oyunlarından birisi oldu. Steam'de eş zamanlı oyuncu sayısında rekor kırdı. Ödüllere aday gösterildi (bazılarını kazandı). Sonuç olarak kendisinden bahsettiren bir oyun olmayı başardı. Bu başarı, Çin oyun endüstrisine de önemli ölçüde katkıda bulunmuş gibi görünüyor.

South China Morning Post (SCMP) tarafından paylaşılan bilgiye göre, Çin oyun endüstrisinde bu yıl rekor düzeyde gelir elde edildi. Bir önceki yıla göre %7,5'luk bir artışla toplam 44,8 milyar dolarlık bir hasılata ulaşıldı -ki bu, Çin oyun piyasasının dünyadaki en büyük 2. oyun piyasası olduğu anlamına geliyor. 

Tahmin edilebileceği gibi bu miktarın önemli bir kısmı satış rekorları kıran Black Myth: Wukong'tan geliyor. Zaten ilgili haberde de kendisinden özellikle bahsedilmekte ve "ülkenin ilk AAA oyunu" olarak değerlendirilmekte. Black Myth: Wukong'un Çinliler için çok ayrı bir yere ve öneme sahip olduğunu söylemek mümkün.

Öte yandan Çin'deki oyuncu sayısında bu yıl %1'den daha az bir artış görülmüş. Ama oranın bu kadar düşük olması sizleri şaşırtmasın, toplamda 674 milyon gibi çok ciddi bir sayıdan bahsediliyor. 

Dünyanın en büyük oyun pazarı olmak adına önemli bir potansiyele sahip oldukları ortada. İç pazarın büyüklüğünü dış pazardan aldıkları payla da desteklemek istediklerine şüphe yok. İşte bunu yapabilmek için de Black Myth: Wukong gibi oyunlara önem veriyorlar. Önümüzdeki dönemde de benzer tarzda oyunların geleceğini biliyoruz. Bakalım onlar da bu ilk örnek gibi başarılı olabilecekler mi.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum