Company Of Heroes 2 Multiplayer Rehberi

Her sorunun ilacı bu rehberde.

Oyuna başlarken taraflara göre neler yapılması gerekiyor, bir bakalım.

ALMANYA

Binalar sırayla açıldığından pek farklı başlangıç taktikleri yok Almanlar'ın.

Oyun başlar başlamaz hemen bir Infanterie Kompanie kurulmalı.

Pioneer'lar capture yapmaya yollanırken Conscript'lere karşı savaşması için Grenadier çağırılmalı.

Grenadier'lar gelene kadar Pioneer'larla çatışmaya girmekten uzak durulmalı sadece capture yapılmalı.Riskli gördüğümüz bir noktayı savunacak bir mg bunker da kurulabilir.

Grenadier'lar geldikten sonra Conscript'lere karşı üstünlük bizde.

Şimdi HMG ve mortar takımlarını çağırıp savunma hattımızı kursak iyi olur, bu Rus'ların ne yapacağı belli olmuyor çünkü.

RUSYA

1-Hızlı(Klasik) Başlangıç

Hiçbir bina kurmadan Combat Engineer'lar capture yapmaya yollanır. Aynı zamanda HQ'dan Conscript'ler çağırılır. Bu şekilde oyunun savaş alanına Almanlar’dan daha erken girilir. HMG takımlarına karşı molotov upgrade'i de yapılmalıdır. Savaş hattı şekillendikten sonra ilk 2 binadan(Special Rifle Command veya Support Weapon Kampaneya) biri kurulup diğer birimlerle desteklenmesi gerekir. Binayı kurmadan önce takım arkadaşlarımızın hangi binaları kurduklarına bakıp takımın ihtiyaçları doğrultusunda seçim yapılmalı.

2-Agresif Başlangıç

Special Rifle Command kurarak başladığımız bu taktikle Flamethrower'lı(Alev silahı) Penal battallion + M3A1 veya Sniper + M3A1 kombinasyonlarını savaş alanına sürerek düşman piyadelerini canından bezdirebilirsiniz. Grenadier'lara dikkat etmek gerekir çünkü Panzerfaust kullanacaklardır ve siz bir kere saldırdıktan sonra upgrade edilmiş SdKfz 221(Armored Car)'lerle M3A1'lerinizi kovalamaya geleceklerdir. SdKfz 221'ler bir süre sonra bela olacağından dolayı yanınızda anti-tank grenade upgrade'i yapılmış Conscript'ler bulunmalı.

Özellikle kış haritalarında bu taktik çok işe yarıyor.Hem birimlerimiz soğuktan etkilenmiyor, hem çok hızlı hareket edebiliyoruz.Ayrıca birimler aracın içindeyken de capture yapabiliyorlar.

3-Savunmaya Yönelik Başlangıç

Support Weapons Kampaneya kurarak başlıyoruz.Bu şekilde savaş alanına girmek biraz vakit alsa da buna değiyor. 6'şar kişilik HMG ve mortar takımları o alanda kuş uçurtmuyor. Hemen ardından getireceğimiz anti-tank'la da gerek zırhlılara gerek piyadelere karşı çok etkili bir savunma yapılabilir. Ayrıca Rus HMG takımlarının çabuk kurulup kaldırılması aynı yerde sürekli sabit durma zorunluluğu duymadan hızlı yer değiştirmesine olanak sağlıyor.

Yukarıda yazdığım iki başlangıcın klasik başlangıçtan tek farkı oyun başında Conscript'leri çağırmak yerine bina kurmamız ve o binanın birimlerini savaş alanına sürmemiz.Sadece takım maçlarında uygulanmalı. 1vs1 maçlara kesinlikle Conscript'lerle başlanmalı.

Başlangıcımızı yaptık, güzel. Bundan sonra yapmamız gereken adımlarımızı tamamen rakibe göre şekillendirmek.İlk hamleyi ona bırakın, savaş alanına hangi birimleri sürdüğünü iyi takip edin ve onları çözebilecek birimler çağırın.


Peki hangi birim hangi birimi çözer ? Gelin birimleri bir tanıyalım

ALMANYA

1-HEADQUARTERS (HQ)

Pioneer: Oyunun  başından sonuna kadar kullanacağımız takımın her işini gören temel birim.Dayanıklı değiller bu yüzden Flamethrower alana kadar çatışmalarda arka saflarda olmalılar.

  • Bunker kurabilir.
  • Tankları tamir edebilir.
  • Teller anti-tank mayını ve anti-personel mayınları döşeyebilir.Minesweeper'la düşman mayınlarını temizleyebilir.
  • Flamethrower ile piyadelere karşı çok etkili olur.Özellikle binalardaki düşmanlara karşı kullanılır.
  • Veteran olduktan sonra Medkit kullanabilir.

2-INFANTERIE KOMPANIE

Grenadier:

  • Bunker kurabilir.
  • Veteran olduktan sonra başka birimlere Medkit'le sağlık verebilir.
  • Panzerfaust özelliğiyle düşman araçlarının motorlarını bozabilir.
  • Rifle-grenade ile bomba fırlatabilir.

MG42 Heavy Machine Gun Team: Piyadelere karşı savunmanın belkemiği.Atış alanına giren piyadeler hareket edemeyeceklerdir.(pinned)

  • Kurulması uzun sürer fakat geniş bir atış alanına sahip.
  • Düşman olacağından şüphe ettiğiniz yerlere tek başına gönderilmemeli.
  • Hareket halindeyken de piyadelerin arkasında durmalı.

GrW 34 Mortar Team: Sabit hedefleri hiç risk almadan uzaktan vurmak için kullanacağımız birim.

Sniper: Uzun mesafeden düşman piyadelerini tek vuruşla öldürebilecek birim.

  • Çok maliyetli olduğundan oyunun başlarında çağırılmamalı.
  • Kamufle olabilmesi için cover alması lazım.
  • Özellikle binalara saklanan HMG takımları için çağırılmalı.
  • Düşman savunmasındaki anti-tankları etkisiz hale getirmek için de birebir.

3-LEICHTE MECHANIZED KOMPANIE

Panzer Grenadier: MP44'leriyle yakın mesafede piyadelere karşı çok etkilidir.Düşman birimlerinin üzerine tıklamadan onların aralarına daldırılırak, sürekli hareket halinde saldırarak kullanılmalı.

  • 120 Munition karşılığı Panzerschreck alarak anti-tank birimlerine çevrilebilirler ama piyadelere karşı etkileri azalacaktır.
  • Bundled grenade kullanabilirler*.
  • Veteran olduktan sonra Medkit kullanabilirler.

Pak 40 7.5cm Anti-Tank Gun

SdKfz 221 Scout Car:

  • Upgrade edilmemiş haliyle piyadelere karşı etkili.Top upgrade'i yapılırsa hafif araçlara karşı oldukça etkili.

SdKfz 251 Halftrack: Savaş alanındaki piyade birimlerinin asker eksiklerini kapatma amaçlı kullanılmalı. Piyadeler çatışırken bile hemen onların arkasında  reinforce yapılmalı.

  • Alev makinasına döneşebilir.
  • 2 birim taşıyabilir.

4-SUPPORT ARMOR KORPS

Flakpanzer IV Ostwind

StuG III Ausf. G Assault Gun:

  • Top kısmı dönemediği için tek başına ilerletilmemeli ve gerilerde durup daha çok savunma amaçlı kullanılmalı.

Panzer IV Medium Tank:

5-HEAVY PANZER KORPS

Panther PzKpfw V Medium Tank

Sturmpanzer IV “Brummbar”

Panzerwerfer 42 Multiple Rocket Launcher


RUSYA

1-HEADQUARTERS (HQ)

Combat Engineer Squad: Pioneer'larla hemen hemen aynılar fakat biraz daha dayanıklılar.

  • Tankları tamir edebilir.
  • Mayın döşeyebilir. Minesweeper'la düşman mayınlarını temizleyebilir.
  • Flamethrower'la piyadelere karşı çok etkili olur. Özellikle binalardaki düşmanlara karşı kullanılmalı.

Conscript Infantry Squad: Oyunun son evrelerinde çok daha maliyetli birimlerin bile yapamadıklarını yapabildiği için savaş alanına çağıracağımız temel piyade birimi (ve bence oyunun Performans/Fiyat oranı en yüksek birimi).

  • Anti-tank bombalarıyla düşman tanklarının motorunu bozabilir.
  • Molotov'larıyla düşman piyadelerini yakabilir.Özellikle binalara saklanan düşmanlara karşı kullanılmalı.
  • Merge yeteneğiyle diğer birimlerin asker eksiklerini kapatabilirler.(Not: Eksikleri kapatayım derken tüm Conscript birimini kaybetmeyin.)
  • Oorrah yeteneğiyle 5 mp karşılığında kısa bir süreliğine hareket hızları artar.Düşman araçlarına Anti-tank grenade fırlatmak için kovalarken; retreat yapmadan kaçmak için; çok az sağlığı kalan birimlerin işini bitirmek için kullanılabilir.

2-SPECIAL RIFLE COMMAND

Penal Battallion:

  • Flamethrower alabilirler.

Scout Sniper Squad: 2 kişilik keskin nişancı ekibi.

M3A1 Light Scout Car

3-SUPPORT WEAPON KAMPANEYA

M1910 Maxim Heavy Machine Gun Squad

PM-41 82mm Mortar Squad

ZiS-3 76mm Divisional Field Gun:

  • Light Artillery Barrage özelliğiyle belli bir alana top atışı yapabilir.
  • Top kısmı dönemediği için tek başına ilerletilmemeli ve gerilerde durup daha çok savunma amaçlı kullanılmalı.

4-TANKOVIY BATTALION COMMAND

M5 Halftrack: M3A1'in gelişmiş versiyonu diyebiliriz.

  • 2 birimi taşıyabilir.
  • Savaş alanında reinforce yapabilir.
  • Anti-air silahı upgrade'i yapılabilir.

T-70m Light Tank: Ostwind'e benzetebiliriz.

T-34/76 Medium Tank: Yüksek hareket kabiliyetine sahip olması piyadelere ve hafif araçlara karşı etkili olmasını sağlıyor fakat zayıf bir zırha sahip. Bu yüzden tek başına tanklarla savaşmaya götürülmemeli.

  • Özelliğiyle düşman tanklarına çarparak tankların top ve motorlarını bozabilir. Panther, Tiger ve Elefant gibi

5-MECHANIZED ARMOR KAMPANEYA

SU-76M Assault Gun:

  • Light Artillery Barrage özelliğiyle belli bir alana top atışı yapabilir.

SU-85 Medium Tank Destroyer:

  • Top kısmı dönemediği için tek başına ilerletilmemeli ve gerilerde durup daha çok savunma amaçlı kullanılmalı.

BM-13 Katyusha Rocket Truck

Birimlerin genel özelliklerinden de bahsettim. Artık geri kalanı sizin hızlı karar verebilmenize, savaşı iyi takip etmenize ve biraz da şansınıza kalıyor. Evet, işin içinde şans da var çünkü Company of Heroes sağı solu belli olmayan, bazen sinirden deli edebilecek bir oyun. Hemen örnekleri sıralayayım:

  • Zırhlı araç ve tank riskine karşı anti-tank'ınızı hazır bekletirsiniz ama anti-tank'ınız üst üste 2-3 defa hedefi ıskalayabilir.
  • Mortar'la dakikalarca sabit duran düşmanı vurmaya çalışmanıza rağmen hedefi bir türlü tutturamayabilirsiniz.
  • Manpower'a kıyar Sniper yaparsınız ama o sürekli hedefi ıskalayabilir ve hiçbir işe yaramadan kolayca ölebilir.
  • Çatışma esnasında flamethrower patlayabilir ve o alandaki piyadeleriniz yanarak ölebilir.
  • Kurtulacağından umudu kestiğiniz, bari elimden gelen zararı vereyim de öyle patlasın dediğiniz aracınız patlamayıp düşmanların eline geçebilir.
  • Retreat yapacak birimlerin hangi yolu kullanarak geri döneceklerini az çok hesap edersiniz, ölmeyeceklerinden eminsinizdir ama onlar komik bir şekilde yolu uzatıp düşmanların arasına dalarak gitmeye çalışabilirler.

MEYDANI BOŞ BIRAKMA!

Alman piyadeleri sayıca azlar fakat savaş alanında veteran Pioneer, Grenadier ve Panzergrenadier birimleri diğer birimlere 20 munition karşılığında medkitle sağlık verebilir veya bunker kurup gerekli upgrade'i yaparak askerlerin sağlıklarını doldurabilir, piyade birimlerindeki asker açığını kapatabiliriz(reinforce).

Ruslar kalabalık geliyorlar bu yüzden olmalı ki savaş alanında sağlıklarını artırmak mümkün değil fakat Conscript'lerin "Merge" özelliğini kullanarak piyade birimlerindeki asker açığını kapatabiliriz.

Bunlar niye önemli?: Her iki taraf da HQ'da askerlerin sağlıklarını doldurabilir, birimlerin eksik olan askerlerini tamamlayabilir(reinforce) ancak askerlerin HQ'ya geri çekilmeleri, sağlıklarını doldurmaları ve tekrar savaş alanına gitmeleri çok zaman alır. Biz bunlarla uğraşırken karşı taraf savaş alanında üstünlük sağlayabilir (Tabii hiç retreat etmeyin birimlerinizi savaş alanında yok edin de demiyorum kesinlikle).

İNANMAK BAŞARMANIN YARISIDIR, BELKİ DAHA DA FAZLASI

Sadece bu oyunla ilgisi yok bunun. Hayatın her anında geçerli bir durumdan bahsediyorum. İnsan, doğası gereği kendisinden daha güçlü olduğunu düşündüğü kişiler, durumlar karşısında pes etme, geri çekilme eğilimindedir. Direk pes ediyorum demese de o durumun üstesinden geleceğine, başaracağına inanmaz. İnansa bile yeterince inanmıyordur, kaybetmek kafasında bir yerde vardır kesinlikle.

Company of Heroes'a gelecek olursak oyunun daha dolma ekranında bile (oyuncuların level'larını gördüğünüzde) inancınızı tamamen kaybedip "Aman ya oyun baştan gitti zaten kaybettik adamlar canavar gibi..." diye düşünebilirsiniz. Böyle bir düşünceyle kendinizi sadece kaybetmeye odaklarsınız ve emin olun kaybedersiniz. Ayrıca oynadığınız oyundan da hiç keyif alamazsınız. Ama şöyle bir durum var ki CoH2'de oyunlar kazanılsa da kaybedilse de sürekli xp kazanılıp, level atlanıyor. Bu yüzden kişi yaptığı maçların birini bile kazanamadan yüksek level'lara gelebilir. Bu demektir ki level'lar oyuncuların ne kadar iyi oynadığı hakkında pek de bilgi vermiyor. Tabi rakip takımla aranızda çok bariz bir level farkı varsa bu ister istemez moralinizi düşürecektir. Önemli olan inancınızı kaybetmeden mücadeleye devam etmek.

MAYIN ÇILGINLIĞI

Mayın konusunda 2 tür oyuncu profili var.

  • Munition buldukça önemli noktalara mayın döşeyen
  • Mayın işine hiç girmeyen

Bu ikisinin ortasını ben pek görmedim. Bu yüzden yanlış bir şey diyormuşum gibi gelecek ama düşman mayınlarına hedef olmadan minesweeper yapmayın. "Belki adamlar buraya mayın döşemiştir minesweeper hazır bulunsun" şeklinde düşünebilirsiniz. Haklı olarak fakat mayın koymayan bir rakibiniz olursa o biriminiz(Pioneer veya Combat Engineer) boşuna Flamethrower gibi önemli bir silahtan mahrum kalır. Düşman mayınlarına çarpın, önce canınız bir yansın sonra minesweeper yapın.

Mayın olabileceğinden şüphe ettiğiniz alanları mortar atışlarıyla temizleyebilirsiniz

Rus'ların mayınları ucuzdur. Bu yüzden Rus'larla oynarsanız önemli noktalara bol bol mayın yerleştirin. Bu mayınlar fazla hasar vermezler ama mayına çarpan düşman tankının motoru hasar alacaktır. Motor hasar aldıktan sonra da anti-tank'lar tarafından etkisiz hale getirilmesi çok kolay olur.

Alman'ların anti-personel minefield'ını kurukafa işaretinden anlayabilirsiniz.

Küçük Bir Kandırmaca

Alman'ların Anti-Personel mayınları, 80 munitions karşılığında dörtgensel bir alanın 4 köşesine kurulan garip bir sisteme sahip. Köşelere mayın kurulumu bittikten sonra o bölgenin mayın tarlası olduğunu belirten kurukafa işaretleri çıkacaktır.

Kurukafa işaretini düşmanlar da görebiliyor ve işareti farkeden düşman o bölgeye girmeye çekinecektir. İşte, bırakın düşmanın girmeye çekinmesini, o bölgeden koşarak uzaklaşmasını sağlamak adına o bölgeyi mayından çok kurukafayla donatacağız.

Nasıl mı ?Mayın alanının köşelerinden birini tamamladıktan sonra diğerine geçmeden iptal edersek mayınların bir kısmı kurulur ve 4 köşeyi de bitirmişiz gibi aynı sayıda kurukafa işareti çıkar.60 munition'ımızı da geri alırız.Bu şekilde devam ettirerek sizin bile girmeye çekineceğiniz bir mayın tarlası oluşur.

Tabi kurukafaları hiçe sayan bir rakibiniz olursa ne kadar işe yarar bilmiyorum.

KAR FIRTINASININ(BLIZZARD) OLAYI NEDİR ? NE YAPMAK LAZIM ?

Blizzard, kış haritalarına belli zamanlarda 60 saniyelik bir gerisayım sonrası giren oyundaki görüş alanını düşüren, Commander özelliklerinin kullanımını engelleyen ve dikkat edilmezse askerlerin soğuktan üşüyüp ölmelerine sebep olabilecek şiddetli kar fırtınasıdır. Blizzard sırasında uygulanabilecek en iyi taktik acaba nedir, neler yapmak lazım diye bir ton deneme yaparken anladığım şey, aslında Blizzard'ın gözümüzde çok büyütüldüğü oldu. Buna da oyunun bize Blizzard'a hazırlık için verdiği 60 saniyelik gerisayım sebep oluyor bence. Commander özelliklerini engellemesi dışında hiçbir numarası yok gerçekten.

Bu yüzden;

  • “Aman yaa off nerden çıktı şimdi bu Blizzard!
  • Askerlerim soğuktan ölecek.Tüm planlarım bozuldu
  • Görüş alanı azaldı hareket etmem çok riskli. Defansif oynayayım bari
  • Fırtına bitsin kaldığım yerden devam ederim" gibi düşüncelere kapılmayın.

Askerler soğuktan ölecek düşüncesiyle iki adım atmaya korkup planlarınızı ertelemeyin, ısınsınlar diye firepit'lerin etrafında bekleterek vakit kaybetmenizi gerektirecek kadar etkili değil bu Blizzard. Görüş alanı azaldıysa karşı tarafın da görüşü azalıyor. Askerlerimizi soğuktan koruyacaksak illa firepit kurmak, binalara girmek veya base'e geri çekilmek gerekmiyor. Cover alarak askerlerimizin soğuktan korunmasını sağlayabiliriz. Bu, askerlerin ısınmasını sağlamaz fakat üşümezler de. Her yerde cover alınacak yer bulunduğundan askerlerimizi rahatlıkla ilerletebiliriz. Askerleri soğuktan korumaktansa, onları öldürebilmek daha büyük bir başarı aslında.

Blizzard sırasında yapılacak en iyi şey sanki hiç yokmuş gibi planlarımızı iptal etmeden, ertelemeden mücadeleye devam etmek.


ZIRHLILAR İÇIN BİLİNMESİ GEREKENLER
  • Tankların daha zayıf olan arka ve yan taraflarını hedef alın. Aynı şekilde siz de buna dikkat edin tankınızın daha az hasar alması için bu kısımları koruyun çatışma sırasında hasar alacağınız taraf ön zırh olsun.
  • Tankınızı kaçırırken geri vites butonunu kullanarak uzaklaşın. Hem top mermileri ön zırha çarpar hem vakit kaybetmezsiniz. Diğer türlü tankınız etrafında 180 derece dönmeye çalışacak ve bunu yaparken de büyük ihtimal etkisiz hale getirilecektir.
  • Top kısmı hareket edemeyen tankların atış alanına girmeden etrafında dönerek savaşın. Hem daha zayıf olan yan ve arka zırhlarından vurmuş olursunuz hem size ateş edemez.
  • Her zaman tanklarınızı düşman askerlerinin üzerine sürüp onları ezmeye çalışın. Alman tanklarının "Blitzkrieg" yeteneğini özellikle bunun için kullanın. Tersi durumda ise "Retreat" butonu sizi bekliyor. Tanka son bir vuruş yapacaksanız yapın ve kaçın. Retreat halindeyken düşman tankları askerlerinizi ezemez (Fakat kaçış yolunuzu kesip sizi sıkıştırarak kısa bir süre durdurabilir, ateş etmeye devam edebilirler).
  • Bire birde Medium tanklarınızı kesinlikle Heavy tanklara ve Tank destroyer'lara karşı savaşmaya yollamayın, gördüğünüz yerde kaçırın ama 3 veya daha fazla M.tankla birini araya sıkıştırırsanız saldırabilirsiniz. Tabi tankınızın birini feda etmeyi göze aldıysanız.
  • Tankınızı, Conscript ve Grenadier birimlerinin arasına daldırırken dikkat etmekte fayda var. Bu birimler aracınızın motorunu bozacak Anti-tank Grenade ve Panzerfaust fırlatma yeteneklerine sahipler. Motoru bozulmuş bir tank da çok kolay bir hedef olur.
  • Tanklarınızın kıymetini bilin, tamirlerini yapın.
BİLİNMESİ GEREKENLER
  • Oyunun en temel özelliği savaş alanına çağıracağımız her birimin belli bir amaca hizmet edecek olmasıdır. Şundan çağırayım da belki şurda bir işe yarar veya bir ara şuraya da saldırırım mantığıyla hareket etmeyin sakın. İlk adımı her zaman karşı taraftan bekleyin ve düşmanın hamlelerini gördükten sonra o hamleye uygun birimler çağırın. Aynı şekilde başlar başlamaz Commander seçmek yerine biraz bekleyip rakibinizi takip edin ve ona göre seçin.
  • Savaş alanına sürekli aynı birimleri getirmeye devam ederseniz rakibiniz de ona göre davranacaktır.
  • Zorunluluk olmadıkça sniper yapmayın. Yüksek maliyetli(360manpower, 9 Population Cap) ve kullanımı hiç kolay değil. Hiçbir şey yapamadan çok çabuk kolayca ölebilir. İlgi isteyen bir iş olduğundan hem sniperı hem savaş alanını kontrol etmekte güçlük çekebilirsiniz.
  • Rus'ların merge özelliğini HQ'da reinforce yaparken bile kullanın. Örneğin Shock Troopers'ın bir askeri 40 manpower'ken bir Conscript askeri 20 manpower. Önce Shock Troppers'a Merge yapın sonra Conscript'leri reinforce'layın.
  • Rus'ların HMG'ı küçük bir atış alanına sahiptir ama hızlı kurulur. Almanlar'da ise atış alanı geniştir ama silahın kurulması daha uzun sürer.
  • Birimlerinizi geri çekmeden(retreat) önce HQ'ya geri dönecekleri yolu kafanızda canlandırın. Eğer dönecekleri yolun tehlikeli olduğunu düşünüyorsanız ve acil bir durum yoksa hemen retreat yapmayın.
  • Kaynaklar hakkında takım arkadaşlarınızla özel bir taktik yapmadıysanız oyun başında Ammo veya Fuel cache kurmayın. Savaş hattı şekillensin, nasıl bir yol izleyeceğinizi kararlaştırın öyle kurun.
  • Birimlerinizi toplu gezdirmek doğru bir hareket fakat dipdibe durmamalılar. Aralarında mesafe bırakmak toplu ölümlerin önüne geçecektir.
  • Kış haritalarında eğer manpower bol geldiyse ve xp'ye ihtiyacımız varsa 50mp karşılığında firepit kurup patlatarak 50xp alabiliriz.
  • Kesinlikle tel, kum torbası gibi boş işlerle uğraşmayın.
  • Çatışma sırasında düşman askerlerinin hareketlerini iyi takip edin. Özel yeteneklerini kullanmak üzere olabilirler(anti-tank grenade, molotov, panzerfaust vb.).
  • Anti-tank silahlarınızı her zaman arkalarda bir yerde hazır bulundurun. Beklemediğiniz bir anda zırhlı araçla saldırdıklarında yazık olur tüm emeklerinize.
  • HMG ve mortar takımları beraber çalışmalılar. Savunmanın ayrılmaz ikilisidir bunlar. HMG düşmanları durdurur, mortar kaçırır. HMG+Flamethrower kardeşliğinin de çok kullanışlı olduğunu söyleyebilirim. Ama favorim HMG ile hareket edemez hale gelen(pinned) birimleri tankla ezmek.
  • Mortar'la hedef aldığınız düşman biriminin üstüne bir de kendi piyadelerinizi sürmeyin sakın siz zararlı çıkabilirsiniz. O havan mermileri gelir sizin üzerinize düşer. Ayrıca menziline giren her düşmanı kafasına göre vurmaya çalışacağından dolayı bir gözünüz hep mortar'da olsun çünkü takım arkadaşlarınızın dipdibe çatışmakta olduğu düşman birimini de vurmaya çalışır ve nedense hep dost birimleri vurur. Bu yüzden kesinlikle "Holdfire" butonunu kullanın.
YORUMLAR
Parolamı Unuttum