Cyberpunk 2077'nin Çıkış Tarihi, E3 2019'da Açıklanacakmış

Sonunda geri sayıma başlayabileceğiz

Anlaşılan Microsoft'un E3 2019'da düzenleyeceği konferansta gerçekten de büyük sürprizlerle karşılaşacağız ve bunlardan biri de CD Projekt Red'in uzun süreden beri merakla beklenen yeni RYO'su Cyberpunk 2077'nin çıkış tarihini öğrenmek olacak. Elbette böyle deyince işin pek sürpriz bir tarafı kalmadı ama olsun, tarihin kendisini öğrenmek de (hele bir de çok uzak bir tarih değilse) yeterince sürpriz olacaktır sanırım.

Braldyr ismindeki bir kullanıcının NeoGAF'ta yayınladığı mesajda Microsoft'un E3 2019 konferansıyla ilgili çok özel detaylar yer alıyor ve Braldyr kendisini "çok fazla insan tanıyan, hatta GEREĞİNDEN FAZLA insan tanıyan biri" olarak tanımlamış ve bu sayede Microsoft'un E3 2019 planlarına erişebildiğini belirtmiş. Bu planlarda bazı duyurular 'kesinlikle gerçekleşecek' kategorisinde, bazıları ise henüz netleşmemiş olanlar.

Cyberpunk 2077 ise hem yeni oynanış fragmanı, hem de çıkış tarihi duyurusuyla birlikte 'kesinlikle gerçekleşecek' kategorisinde yer alıyor. Muhtemelen yeni oynanış fragmanın sonunda oyunun çıkış tarihi de açıklanacak ve biz de artık geri saymaya başlayabileceğiz.

Cyberpunk 2077 şu an PC, PS4 ve Xbox One için geliştiriliyor.

YORUMLAR
sSnake
20 Mayıs 2019 15:34

Tahminleri alalım. Çıkış tarihi 2019 mu 2020 mi olur? Benim oyum 2019 sonu. Hiçbir gerekçeye dayanmadan tamamen salladım.

ilke_kurtlutepe
sSnake
20 Mayıs 2019 17:22

ben de 2019 sonu olacak gibi hissediyorum.


yusufulas
sSnake
20 Mayıs 2019 17:02

2019 sonu çok güzel olur gerçekten ve sanırım öyle de olacak gibi. :) Daha da uzamasın artık.

sSnake
yusufulas
20 Mayıs 2019 17:08

Aynen, yeterince beklettiler. Tabi oyunun hayrına olmayacaksa birazcık gecikmeye de eyvallah deriz.


ilke_kurtlutepe
20 Mayıs 2019 13:50

Tarihi duyursalar da rahatlasak artık.

Srinelli
20 Mayıs 2019 13:44

Epic Store da exclusive olacakmış. GOG da bilem çıkmayacakmış. :D

Niural
20 Mayıs 2019 12:57

Türkiye distribütörü ARAL olmadığı için fiyatının uygun olması neredeyse kesin gibi. Ama neredeyse diyorum çünkü bir distribütörü var burada ve bizim ülkenin insanına belli olmaz bir anda bir kâr etme isteği oluşuverir falan. Ayrıca oyunun hem GOG hem Steam hem de Epic için çıkacağını düşünüyorum. CDPR hiç bir zaman ayrıştırıcı bir firma olmadı bu saatten sonra da umarım olmaz ve isteyen istediği storedan oyununu alır.

sSnake
Niural
20 Mayıs 2019 13:09

E3 sırasında 90TL ile ön siparişe açılsa ve o sırada Epic Store indirimi ile bir 60TL indirim de oradan yese ortalık fena karışır.

Niural
sSnake
20 Mayıs 2019 15:20

Onu bekliyorum ben de :). Şimdilik almak istediğim tüm oyunları almadım Epic'ten belki E3'te yeni oyunlar eklenir diye. Steam'de de birikmiş cüzdan var orası da olur. Yeter ki satın alınabilsin.


sSnake
20 Mayıs 2019 11:49

Güzel bir yerel fiyatlandırma ile gelmesi temennisiyle.

Rage 2 Başlangıç Rehberi

Rage 2'de hayatınızı kolaylaştıracak 6 ipucu

Rage 2 Başlangıç Rehberi
Reklamın Kötüsü Olur Mu? - Oyun Dünyasının En Kötü Pazarlama Stratejileri

“Reklamın iyisi kötüsü olmaz” deyişini hepimiz çok iyi biliyoruz. Paranın döndüğü her sektörde olduğu gibi oyun sektöründe de pazarlamanın önemi tartışılmaz. Öyle ki zaman zaman yapımcı firmaların pazarlama masraflarının oyunun geliştirme sürecine harcanan paraların bile üzerine çıktığını görüyoruz.

Oyun dünyasının çekiciliği ve farklı konuları işlemesi de pazarlama ekiplerini daha yaratıcı olmaya itiyor. Durum böyle olunca her pazarlama stratejisinin –kulağa mantıklı gelse de- sonunda başarılı sonuçlar yakalayamadığını görüyoruz. Evet, reklamın iyisi kötüsü olmaz ama beklemediğiniz yerlerden alabileceğiniz tepkiler sizi köşeye sıkıştırabilir. İşte bugün kendi pazarlama stratejisi ile çuvallayan firmalara ve oyunlarına göz atıyoruz.


Dante’s Inferno

pazarlama1-big

Dante’nin meşhur İlahi Komedya’sını konu alan Dante’s Inferno, 2010 yılının en iyi oyunlarından biri olsa da ismini oldukça garip bir şekilde duyurmuştu. Visceral Games’in yapımcılığını üstelendiği oyunun dağıtıcısı EA, “cehennem” temalı bir oyunu “günah” dolu bir reklam kampanyası ile tanıtmak istiyordu.

“Sin to Win” yani “kazanmak için günah işle” olarak çevirebileceğimiz bu kampanyada, Comic-Con’a katılan tüm katılımcıların stantlarda bekleyen mankenler ile fotoğraf çekilmesi isteniyordu. Fotoğraf gönderen kişiler arasından seçilecek bir katılımcı limuzin servisi, bol bol paparazzi, oyun temalı ödüller ve iki manken ile ‘günah dolu’ bir gece yaşayacaktı.

Tam da düşündüğünüz gibi kampanya daha ilk gününü doldurmadan kadın haklarını savunan gruplar tarafından protesto edilmeye başlandı. Kadını objeleştirmek ile suçlanan EA, hızlı bir özür açıklaması yayınlasa da işlediği günahı geri almanın bir yolu bulunamadı.

Homefront

pazarlama2-big

Çıktığı ilk günden beri tartışmaların odağı olan Homefront, sadece bir değil birkaç adet hatalı pazarlama stratejisinin kurbanı olarak biliniyor. Bunlardan ilki oyunun konusuyla oldukça bağlantılı. Kuzey Kore’nin işgaline uğrayan Amerika’yı konu alan oyun, E3’te Kuzey Koreli askerler ile birlikte tanıtılarak tartışma yaratmıştı.

Fakat oyunun dağıtımını üstlenen THQ, GDC 2011’de çok daha büyük bir skandala sebep olacaktı. Aynı Kuzey Koreli askerler ile konferansa katılan dağıtıcı, askerlerin bir bildiri yayınlayarak 10.000 adet kırmızı balonu havaya bırakmasını istemişti. İlk dakikalarda bu görüntü herkesi etkilemiş olsa da, balonların San Francisco rıhtımına iniş yapması ile bu heyecan yerini tepkiye bıraktı.

Çevreciler ve şehirdekilerin tepkisini çeken THQ, sinirli kalabalığı sakinleştirmek için resmi bir özür yayınlasa da başarılı olamadı. Olayın ardından şehir yetkilileri pazarlama planının arkasındaki ekibe tam 7000 dolar ceza kesti.

Resident Evil 6

pazarlama3-big

Oyun dünyasının en önemli serilerinden biri olan Resident Evil, şimdilerde köklerine geri dönmeye başlasa da 2010’lu yılların başında tam bir aksiyon oyununa evrilmişti. Bu aksiyon hissinin en yoğun hissedildiği Resident Evil 6, korkutucu bir pazarlama stratejisi ile daha piyasaya giriş yapmadan herkesin tepkisini çekmişti.

Capcom, oyunun tanıtımı için Londra’da sahte cinayet sahneleri tasarlıyor, bu bölgelerden fotoğraflar ve ipuçları yayınlıyordu. Fakat asıl bomba Wesker & Son adı verilen bir kasap dükkanının açılması ile patlamış oldu. Bu kasapta insan parçalarına benzeyen etler satmaya başlayan Capcom, artan tepkilerin üzerine kampanyaya son verdi.

Kimileri hala Resident Evil 6’nın beklenen satış rakamının altında kalmasının sebebinin bu pazarlama stratejisi olduğunu düşünüyor.

Elder Scrolls: Skyrim

pazarlama4-big

RPG türünün en önemli temsilcilerinden olan Elder Scrolls serisi, 2011 yılında efsanevi Skyrim ile geri dönüş yapmıştı. Bethesda, oyunun pazarlaması için oldukça ilginç bir yol izleyerek bir şanslı kişiye ömrünün sonuna kadar firmanın oyunlarını bedava alabilme fırsatı tanımıştı.

Bu ödülden yararlanmak isteyen kişilerin yapması gereken tek şey 11.11.11 tarihinde doğacak çocuklarına Dovahkiin adını vermeleriydi.

Megan ve Eric Kellermeyer çifti bu iddiayı kabul ederek 11.11.11’de doğan çocuklarına Dovahkiin Tom Kellermeyer ismini verdi. Bethesda’nın resmi sitesinde yayınlanan haber, beklenenin aksine çok fazla tepki çekti.

Hayat boyu Bethesda oyunları için çocuğunuzun ismini değiştirir miydiniz?

Dead Island Riptide

pazarlama5

Bazı oyunların özel versiyonları, içerisindeki içerikler ile bir anda çok değerli hale gelebiliyor. Dijital içerikler, kitaplar, hatta figürler bulunduran bu özel versiyonlardan biri de Dead Island Riptide için hazırlanmıştı.

“Zombie Bait Edition” adı verilen bu özel versiyon, tanıtılmadan önce içerisinde büyük bir heykel barındıracağı açıklanmıştı. Tabi kimse bu heykelin İngiltere bayrağı bikinili kolsuz bir manken olacağını tahmin edememişti.

Aynı Dante's Inferno örneğinde olduğu gibi “kadının objeleştirilmesi” suçlamaları ile karşı karşıya kalan Deep Silver, resmi bir özür yayınlamasına rağmen mankeni özel versiyonun içerisinden çıkarmamıştı.

Avustralya ve Avrupa’da satıldığı söylenen versiyonun ikinci el fiyatları şimdilerde 220 dolara kadar yükselmiş durumda.

Epic Games Store İndirimleri Bitti Mi?

Hayır, ama ufak bir değişiklik yapıldı

Epic Games Store İndirimleri Bitti Mi?

Epic Games Store'un düzenlediği Mega Sale ciddi anlamda yankı uyandırdı, bazı oyunlar gerçekten de inanılmaz fiyatlarla satışa sunuldu. İlk günün ardından Vampire the Masquerade - Bloodlines 2 ve Oxygen Not Included gibi oyunlar yayıncılarının indirimle ilgili anlaşmazlık yaşaması sonucunda satıştan çekildi. Hal böyle olunca da 13 Haziran'a kadar sürmesi beklenen indirimler konusunda kafalarda soru işareti oluştu. "Acaba almak istediğim oyun da satıştan çekilir mi?" diye düşünmeye başladık.

Bugün Epic Mega Sale sayfasına giren oyuncular, çoğu oyundan indirimin kalkmış olduğunu gördüler. Bunu muhtemelen siz de fark etmişsinizdir, örneğin Detroit şu an 80 lira görünüyor, The Sinking City ise 99.

İlk önce ben de özellikle de ön sipariş oyunlarında indirimlerin kaldırıldığını düşündüm ama siteyi biraz kurcalayınca işin çok farklı olduğunu keşfettim. Şöyle ki, indirimler devam ediyor sevgili Oyungezerler :)

Evet indirimler devam ediyor ama artık o büyük ilgi gören "60 lira indirim" ana sayfaya yansıtılmıyor. Çünkü aslında yayıncılar oyunun fiyatını 80 liradan 20 liraya çekmiyorlar, o 60 lirayı Epic kendi cebinden veriyor. Hal böyle olunca da ana sayfada indirimlerin bu şekilde görünmesi, oyunların değerlerinin düşük düşünülmesine neden oluyordu sanırım. Yani ileride SteamDB gibi Epic Store için de oyunların indirimli fiyatlarını takip eden bir site çıkarsa oyunun 20 liraya düştüğü bilgisi işlenecekti veritabanına.

Peki ama o zaman indirim nerede? Oyunun ana sayfadaki fiyatına aldanmayıp satın alma kısmına bastığınızda Epic'in 'indirim' mesajı çıkacak karşınıza. Yani satın alım noktasında uygulanıyor söz konusu 60 liralık indirim.

Bir gizem daha böylece çözülmüş oldu ama bakalım önümüzdeki günlerde bu indirim kampanyasından ne tür haberler çıkacak karşımıza?

Parolamı Unuttum