Cyberpunk 2077'nin Hikayesi The Witcher 3 Yüzünden Kısa Olacakmış

Sonra oyunu bitirmiyormuşuz

Cyberpunk 2077'nin ana hikayesi The Witcher 3'e kıyasla daha kısa olacak çünkü oyuncuların oldukça büyük bir kısmı The Witcher 3'ü uzunluğu yüzünden bitirmemiş.

Oyunun görev tasarımcısı Patrick K Mills, Cuma günü düzenlenen Night City Wire sonrasında yaptığı açıklamada oyunda ana görev hikayeleri dışında da uğraşılacak oldukça fazla sayıda aktivite olacağını ama ana hikayeyi kısa tuttuklarını söylemiş.

"Cyberpunk 2077'nin ana hikayesi The Witcher 3'ten daha kısa olacak. The Witcher 3'ün ana hikayesinin çok uzun olduğuna dair bir çok şikayet aldık. Elimizdeki verilere de baktığımızda oldukça ciddi miktarda oyuncunun oyunda oldukça ilerlediğini ama sonu göremediğini görüyoruz" diyor Mills.

Mills "Biz tüm hikayeyi görmenizi istiyoruz. O yüzden bu sefer ana hikayeyi kısa tuttuk ama yüzde yüzcüler için oyunda yapacak bir çok şey bulunacak, o yüzden oyun süresi için tam da bir süre veremiyorum" diye devam etmiş.

Açıkçası önemli sayıda oyuncunun The Witcher 3'ün sonunu görmemiş olması beni şaşırtmadı, yan görevlere dadanınca, bir de hikaye bitmesin isteyince bazen oyuncular sırf yoruldukları için değil, oyun bitmesin diye son görevi erteleyebiliyorlar. Ama yine de CDPR'ın Cyberpunk 2077'yi bu bakımdan daha kısa tutacak olması da fena fikir değil.

YORUMLAR
cavegamer3530
22 Eylül 2020 10:49

Witcher 3 ü bitirmemişler mi ? oha amk witcher 3 ü dlc leriyle filan 2 3 kere bitirmişimdir herhalde keşke uzun olsaydı o kadar para verince insan uzun bir oyun arıyor.

sSnake
21 Eylül 2020 17:47

Ek paket satacaklar çünkü. Valla bilmiyorum bu güne kadar hep oyunda bir şeyleri nasıl törpülediklerini politik bir dille güzelce millete yedirdiler. Cyberflop 2077 için ciddi adımlarla ilerliyoruz, hadi hayırlısı. Ama sağı solu rüşvete bir güzel boğdular ki inceleme puanlarını da hiç sağlıklı bir sonuç olarak değerlendirmemem gerektiğini şimdiden biliyorum. En ünlü video oyun yayıncılarını NPC olarak oyuna koymalar falan, ne bu ya iyice tırlattılar.

darkrockv7
sSnake
22 Eylül 2020 18:16

Çoğu oyundan daha kaliteli ve uzun o genişleme paketleri geldi Witcher 3'e. Gram cyberpunk lore'un haberin de yok gözüküyor. Lore iyi bir şekilde oyuna yerleştirildi. Eğer lore'dan haberin olsaydıyolsaydı her bir videoda aaaa bu kişi de 2077 kadar hayatta kalmış mesela Adam Smasher veya aaaa bunu da oyuna koymuşlar derdin. Kimsenin de sağı solu rüşvete boğduğu yok. Ben ilk oynamam da street kid full lethal ikinci oynamam da nomad full non-lethal ve üçüncü oynayışımda da corpo hibrit ilerlicem. Çünkü oyun kimseyi öldürmeden gitmene izin veriyor. Ana hikaye bile yeteri kadar uzunken genişleme paketleri ile evreni genişletmeleri altını çiziyorum genişleme paketi DLC değil gayet iyi bir şey. Bizim için daha içerik demektir bu. Kimse seni oyunu al diye zorlamıyor. 

Liorweth
darkrockv7
23 Eylül 2020 22:53

sSnake'e ben de katılıyorum. Yıllardır oyungezeri takip ederim. Çok uzun zamandır da sSnake'i yaptığı yorumlarda haklı bulurum. O yüzden giriş yapıp yorum yapma ihtiyacı hissettim. Yanlış anlıyorsunuz. Yanlış değerlendiriyorsunuz. Kendim de hype içindeyim, ön siparişi çıktığı gibi verdim, bekliyorum. (Aynısını Witcher 3'te de yapmıştım. Mutluyum. Ama tekrar mutlu edecekleri anlamına gelmez.) Bazı şeyler benim de dikkatimi çekti. Biraz abartı derecesine ulaşıldı reklam açısından da. Cdpr

Spoiler!
Letho

'yu oynanış videolarında gösterselerdi, gördüğünde hissiyatın nasıl olurdu? Zaten göreceğini biliyor olurdun. Cdpr kendisini de bir oyuncu görerek oyunculara en iyi deneyimi yaşatmak istiyorlarken, çoğu sırrı aşikar etmeleri biraz benim de gözümü korkuttu. Bazı şeyler oyun çıktığında netleşecek tabi. Bence oyuncu olarak oyunlara biraz daha kuşkulu yaklaşmakta fayda var.  (Boğazına kadar hype biri söylüyor bunu.) Daha çıkmamış bir oyuna duyduğu şüpheden bahseden birisini, oyunu oynamamış biri olarak bu kadar övmen hata bence. Ayrıca şu an yerden yere vurulan firmaların hepsi en başta böyle değildi. Şüpheci davranmakta fayda var her zaman. Eğer haksız çıkarsan da mutlu olursun bu kadar basit, oyuna karşı olan korkun boşa çıkmış olur yani. DLC mantığına da ekstra değinmeme gerek yok. Bir şeyi başarılı yaptıkları, onu farklı bir şey kılmıyor ne yazık ki.

Onun dışında şu yorumuna +sonsuz hak veriyorum;
''Şayet türü neon ışıkları altında havalı havalı görünmekten ibaret olmasında sakınca duymayacak olan ve havalı kostümize cyberware'lerle donanıp, etrafı gta gibi kesip biçmek gibi düşünen genel oyuncu kitlesi öncelikli konumda tutularak oyun o şekilde tasarlandıysa çok üzülürüm.'' O kadar haklısın ki. Umarım üzmezler.

cavegamer3530
darkrockv7
23 Eylül 2020 16:30

[Bu yorum kullanıcı tarafından silinmiştir]

sSnake
darkrockv7
23 Eylül 2020 13:28

*Lore muhabbetin bir karakterin başka bir seride görünmesi ise diyecek bir lafım yok bu noktada.

*Profesyonel olarak oyun yayıncılığı yapan fenomen şahıslar oyunların satışlarına ciddi etki eder ve etmekte ve bu şahısları üzerine daha çıkmamış oyuna karakter olarak eklendiğini duyurup bunun resmi olarak reklamını yapıyorsan, bakın falanca fenomen oyunumuzda diye bu katıksız bir rüşvet alışverişine işarettir. Ha karakter olarak koyarsın ama keşfedilmesini oyuncuya bırakırsın Easter Egg diye ve oyuncu bunu keşfettiğinde alacağı haz da benzersiz olur, o zaman da tamamen farklı bir durum söz konusu olur.

*Yaptığım yoruma istinaden oyunu oynama tercihini karşı eleştiri yorumu diye yaparak tam olarak söylediğim hangi noktayı eleştirmek için paylaşma gereği duydun anlayamadım.

*DLC dijital mecrada ana oyunun üzerine eklenen her türlü içeriği kapsar. Dolayısıyla ister basit bir kozmetik olsun ister oyunun geneline etki eden genişleme içeriği olsun sonuçta bunun karşılığı DLC'dir.

*Oyunun kısa olması konusundan şahsen şikayetçi değilim, sadece bir taraftan oynanış süresini uzatan ücretli hikaye içeriklerine yeşil ışık yakarken sonrasında ana oyunu kısa tuttuk çünkü neymiş efendim Witcher 3'ü herkes bitirmemişmiş denmesi biraz absürt oluyor. Bunu EA veya Ubisoft demiş olsa birçok kişi doğrudan dediğim şekilde algılayacaktı ancak CDPR'in oyuncu dostu imajı sayesinde bu algı objektif sorgudan uzak kalıyor diye düşünüyorum ve bunu dile getirmek istedim sadece. Haliyle dlc konusunda "bizim için daha çok içerik demektir" derken biraz daha düşün derim.

Özellikle daha fazla içeriğe aç birisi olarak bunu diyorsan ana oyunun hikayesini Witcher 3'e göre daha kısa tutmaları demek bu oyunda daha az hikaye deneyimleyeceğin ve dolayısıyla belki bir W3 düzeyinde olsa doyabilecekken daha kısa bittiği için seni ücretli içeriğe daha aç kalmanı sağlayacaklar demektir. Ancak belirttiğim gibi bunu CDPR dediği için birçok kişinin algısı bunun saf bir ticari karar olabilmesi ihtimalinden ziyade oyuncuarı çok düşündükleri için geliştiği yönünde.

Oyunun kaliteli bir hikaye ve karakter sunumu ile çıkmasını belki de senden ve birçok kişiden daha çok istiyorum. Çünkü yapısı itibariyle cyberpunk türü hikaye ve karakterleri herhangi bir türden çok çok daha derin ve sağlam temellere dayalı imar edilmesi gerek. Şayet türü neon ışıkları altında havalı havalı görünmekten ibaret olmasında sakınca duymayacak olan ve havalı kostümize cyberware'lerle donanıp, etrafı gta gibi kesip biçmek gibi düşünen genel oyuncu kitlesi öncelikli konumda tutularak oyun o şekilde tasarlandıysa çok üzülürüm. Öyle bir noktada Pondsmith'in varlığı bile bu dengeyi sağlamada yeterli gelmeyebilir.


Parolamı Unuttum