Deathloop’ta DualSense Kullanımının Detayları Paylaşıldı

Microsoft’un stüdyoları, Sony’ye mi çalışıyor şimdi?

Microsoft’un ZeniMax’ı ve dolayısıyla çatısı altındaki stüdyoları bünyesine katmasının ardından akıllara gelen sorulardan birisi bu stüdyolar tarafından geliştirilen ve PS5’e özel olarak duyurulmuş oyunların akıbetiydi. Microsoft, Deathloop ve GhostWire: Tokyo için yapılan anlaşmaların geçerli olduğunu, önceden anlaşıldığı şekilde bu oyunların PS5 için çıkış yapacaklarını açıklamıştı. Böylece, Microsoft’un Sony’ye özel oyun çıkarması gibi ilginç bir tabloyla karşı karşıya kalacağımız netleşti :)

İşte bu oyunlardan Deathloop için Arkane Lyon tarafından paylaşılan yeni bilgiler PlayStation 5 kontrolcüsü DualSense’in özelliklerinin oyunda ne şekilde kullanıldığına işaret ediyor.

Çatışmanın ortasında tetik tuşunun kitlenmesi örneğiyle başlamışlar bilgileri paylaşmaya; silahın tutukluk yaptığını oyuncuya hissettirmek için güzel bir formül olabilir. Duvara tırmanırken karakterimizin botlarının taşa sürtündüğünü hissettirecek titreşimler, kontrolcünün hoparlöründen gelen hafif bir sinyal sesinin yakınlardaki bir mayına işaret etmesi gibi örneklerle de devam edilmiş.

“Dinamik silah” özelliğiyle, DualSense kontrolcüsünün sunduğu imkanlar kullanılarak her bir silahın farklı hissettireceği söyleniyor. Silahı doldururken mermilerin silahın haznesine düşüşünü hissedecek olmamız örneği kullanılmış bu özellik anlatılırken.

"Haptik hareketler" de üzerinde durulan bir başka özellik. DualSense ile karakterinizin her hareketinin farklı bir hissiyat sunması sağlanmış; koşarken, kayarken, tırmanırken, ışınlanırken farklı geri bildirimler sunulacak.

Deathloop, 21 Mayıs 2021’de PC ve PS5 için çıkışını gerçekleştirecek. Paylaşılan bu bilgilere bakılırsa PS5 versiyonunun farklı hissettirmesi için epey gayret gösterilmiş gibi. Paylaşılan bilgilerin tamamına ilgili PlayStation.Blog paylaşımından ulaşabilirsiniz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum