Doom Eternal bundan bir yıl önce, 20 Mart 2020'de piyasaya çıkmıştı. id Software'in eski ürün müdürüne göre oyun sadece ilk 9 ayı içerisinde 450 milyon doların üzerinde gelir elde etmiş.
Söz konusu çalışanın (ki kendisi parasallaştırmadan da sorumluymuş) LinkedIn profiline göre, oyun oldukça büyük bir başarı elde etmiş ve Doom Eternal da kendisinin odaklandığı oyunlardan biriymiş.
İşin ilgi çekici yanı parasallaştırmadan bahsediyoruz ama Doom Eternal'da herhangi biçimde mikroödeme bulunmuyor. Yani bu gelir tamamen oyunun kendi başarısından kaynaklı, bu da id Software ve Bethesda açısından oldukça güzel bir durum.
Sadece firmalar için değil, tek kişilik oyunları seven oyuncular için de bu tür haberler umut verici oluyor. Daha geçen hafta içinde Electronic Arts, Dragon Age 4'teki çok oyunculu kısımlardan vazgeçtiklerini, oyunun bir servis oyunu değil, tamamen tek kişilik bir oyun olacağını açıklamıştı.
Doom Eternal'ın çıkış verilerine baktığımızda Doom 2016'yı satış bakımından 3'e katladığını görüyoruz. Hatta başlarda Denuvo anti-hile sistemi yüzünden büyük tepki almasına, hatta inceleme bombardımanına uğramasına rağmen iyi bir başar elde etti, ama bunda geliştirici ekibin hızlı davranarak Denuvo'yu kaldırmasının da payı vardı.