Dying Light 2: Stay Human'ın baş oyun tasarımcısı Tymon Smektala, VGC'ye verdiği röportajda Dying Light 2'nin "nelerini düzeltmek isterdi" sorusuna Dying Light 3'ü örnek vererek cevap verdi.
Smektala, oyuncuların varsayımsal bir Dying Light 3'te, Dying Light 2'dekinden çok daha güçlü hissetmelerini istermiş. Dying Light 2'nin üzerinden geçen aylar sonrasında geriye dönüp baktığında oyuncuya daha fazla yetenek ve beceri vermenin "düzeltmek" istediği bir şey olduğunu söylüyor tasarımcı.
"Eğer Dying Light 3 yapacak olursak ana karakterin daha büyük ve daha iyi başlangıç yetenekleri ve becerilerine sahip olmasını isterim. Dying Light 2'de ilk oyunla aynı yaklaşımı kullandık, yani oyuncu oldukça zayıf biçimde başlıyor ve yavaş yavaş güçleniyordu. Oyunun çıkışından üç ay sonraki perspektifimden Dying Light 2'ye baktığımda bunun düzeltmek istediğim bir şey olduğunu görüyorum.
Yani üçüncü oyun gerçekleşirse, o zaman karakter daha fazla güç, daha fazla yetenek ve beceriyle başlamalı" diyor Smektala.
Dying Light 2'nin ilk DLC'si normalde Haziran içinde çıkacaktı ama Eylül ayına ertelendi. Techland daha oyun çıkmadan önce Dying Light 2'nin en az beş yıl boyunca çıkış sonrası içeriklerle destekleneceğini söylemişti.