İngiltere'de yayınlanan ve çocuklara hitap eden bir oyuncak dergisine FIFA 21 reklamı veren Electronic Arts, bu reklamda FIFA 21'den zevk alma yolları arasında mikro ödemeleri ön plana çıkarmış ve "paket açmak için FIFA puanları kullanın" demişti. Bu tür bir reklamın çocuklara yönelik bir dergide yayınlanması oldukça büyük tepki gördü, konu neredeyse tüm sitelerde haber oldu.
Olay bu noktaya gelince de Electronic Arts, Eurogamer'a yaptığı açıklamada FIFA Puanları reklamının bir oyuncak dergisinde bulunmaması gerektiğini kabul ettiğini, bundan sonra da reklamların nerelerde yer alacağına dair detaylı bir çalışma yapacaklarını açıkladı.
Ancak Electronic Arts aslında geçen sene de aynı şeyi yapmış ve FIFA 20 için de benzer bir reklam vermişti, ama o zaman muhtemelen arada kaynadığı ve haber olmadığı için "böyle bir reklamın oyuncak dergisinde bulunmaması gerektiğini" düşünememişler ki bu yıl yine aynısını yapmışlar.
"FIFA Puanları reklamının olmaması gereken yerlerde görüldüğünün farkındayız. Smyths ile birlikte çalışarak bu reklamın 2020 kataloğunun kalan dergilerinde yer almaması için uğraşıyoruz. Bundan sonra da pazarlama çabalarımızın, genç oyunculara karşı duyduğumuz sorumluluğu daha iyi yansıtması için çalışacağız" diyor Electronic Arts.
Acaba bu sene bu olay basına yansımasaydı, Electronic Arts bu konuda bir adım atar mıydı? Bence seneye aynı dergide FIFA 22 reklamı görürdük.
Bu haberin üstüne Oğuz'un "Futbol Oyunu Mu, Paket Açma Simülatörü Mü?" yazısı daha bir anlam kazanıyor.