Electronic Arts hiç de hoş olmayan bir sürprizle karşımıza çıktı ve özellikle de Battlefield Hardline, Dead Space serisi gibi oyunlarla tanıdığımız Visceral Games stüdyosunu kapattığını duyurdu. Şimdi bu haberin çok ama çok önemli bir kısmı var, bildiğiniz gibi Visceral Games başında Uncharted serisinin yönetmeni Amy Hennig'in bulunduğu bir Star Wars oyunu geliştiriyordu. Hennig sırf bunun için Naughty Dog'dan ayrılıp Visceral Games'e katılmıştı ve yapımdan gelen bilgiler bizi resmen film gibi bir oyun beklediğini müjdeliyordu. Sanırım böyle hikaye odaklı bir Star Wars oyunu için heyecanlanan tek kişi ben olamam, değil mi?
Ama işte EA yaptığı açıklamayla bu oyunun çöpe atılmadığını ama tamamen yenileceğini ve farklı bir oyun haline dönüşeceğini söyledi. Bu ne demek oluyor biliyor musunuz? EA bu kararı tamamen duygusal sebeplerle vermiş demektir. Sonuçta Uncharted gibi hikaye odaklı bir oyunu oyuncuya bir kez satıyorsunuz, ama mesela Destiny gibi bir oyun yaparsanız oyuncuları uzun süre sağmanız mümkün oluyor. Hal böyle olunca da hikayeye odaklayan bir aksiyon oyunu galiba EA'in işine gelmemiş.
EA'den Patrick Söderlung bu kararı şöyle açıklamış: "Visceral stüdyomuz Star Wars evreninde geçen bir aksiyon-macera oyunu geliştiriyordu. Oyunun şu anki hali hikaye tabanlı, lineer bir macera oyunuydu. Geliştirme süreci boyunca oyuncularla oyun konseptini test ettik, ne oynamak istediklerine dair görüşlerini not ettik ve pazardaki temel değişiklikleri de yakından izledik. Oyuncuların uzun süre ve tekrar tekrar oynayacakları bir deneyim sunmak için tasarımı değiştirmemiz gerektiği açıktı."
Ben size bu açıklamayı şöyle tercüme edeyim. Pazardaki temel değişikliklerden kasıt büyük ihtimalle son zamanlarda iyice suyu çıkan eşya kutusu, mikroalışveriş gibi şeyler. Artık büyük oyun firmaları oyuncunun oynayıp bir kenara bırakacağı oyunlar yapmak istemiyor çünkü bunlardan elde ettikleri gelir sınırlı oluyor. Bunun yerine yap bir oyun, ver açık dünyayı, koy bolca mikroalışveriş, kutu sat, kostüm sat, içeriği sürekli güncelle ve yeni eşyalar sat. Kat kat fazla gelir elde et. Bu tür kararların dışarıdan görünen hali bu işte.
Söderlund, Visceral'ın kapatılacağını ve ekip üyelerinin diğer projelere ve ekiplere dağıtılacağını da açıkladı. Yani sadece oyunun gidişatını beğenmemekle kalmayıp faturayı da Visceral Games'e kesmiş görünüyorlar. Star Wars oyunu ise EA Vancouver liderliğinde EA Worldwide Studios'a devredilmiş.
"Oyunun 2019 mali yılı içinde çıkmasını bekliyorduk ama bu değişikliklerden sonra yeni çıkış tarihini daha sonra açıklayacağız" diye de son bir not düşmüş Söderlund.
Peki bu Amy Hennig için ne anlama geliyor derseniz haberler pek de iyi değil. Hennig EA Worldwide Studios'a devredilen oyunun başından alınmış ve yerine EA'in baş yapımcılarından Steve Anthony getirilmiş. Oyunun görsellerinin büyük kısmı korunacak ama temeli tamamen değiştirilecek gibi duruyor. Oyun yine "etkileyici" grafiklere sahip olacak ve otantik bir Star Wars deneyimi yaşatacakmış ama daha geniş bir kitleye erişecek hale getirilecekmiş. Yerine Anthony geldiğine göre Hennig ne yapacak acaba? Hennig hakkındaki bu soruya cevap veren EA sözcüsü "Amy ile bir sonraki hamlesinin ne olacağına dair görüşüyoruz" demiş ama bu konuda edindiğimiz tek bilgi de bu.