EA Motive’den Patrick Klaus, geçtiğimiz günlerde Gamesindustry.biz ile gerçekleştirdiği röportajda stüdyo ile ilgili bazı açıklamalarda bulundu ve Electronic Arts’ın artık daha fazla kaliteye odaklandığını vurgulamayı ihmal etmedi.
Klaus; “EA artık farklı bir şirket gibi, kaliteye daha fazla odaklanan bir şirket” diyor. “Buraya gelişimin ana gerekçelerinden birisi de buydu. Gerçekten de birinci önceliğimiz muhteşem oyunlar geliştirmek. EA yöneticileri Montreal’deki stüdyomuzda sahip olduğumuz insan kaynağını yeni yeteneklerle takviye edip güçlendirecek adımlar atıyorlar” diye de ekliyor.
EA Motive’in kuruluşunda ekibin başında Jade Raymond bulunuyordu. Ancak geçtiğimiz dönemde EA ile yollarını ayırıp Google’a katılmıştı kendisi. Bunun ardından EA, Ubisoft’tan bir başka ismi, Ubisoft Quebec’in idari direktörü Patrick Klaus’u transfer ederek Motive’in genel müdürü pozisyonuna getirdi. Klaus da o gün bugündür stüdyoya ihtiyacı olan kimliği vermek, kendi ifadesiyle ‘stüdyonun DNA’sını tanımlamak’ için uğraş veriyormuş yaptığı açıklamaya göre.
EA Motive henüz kendileri tarafından geliştirilen bir oyun ile karşımıza çıkmış değil, EA bünyesindeki diğer stüdyolara bazı çalışmalarda destek sundu şimdiye kadar (Star Wars: Battlefront 2 ve Visceral Games tarafından geliştirilmekte iken iptal edilen Star Wars oyunu gibi).
Klaus, röportajda EA’in elbette kötü oyunlar yapmak istemediğini, ancak süre kısıtlaması, yönetim tercihleri ve bazı olumsuz mesajlar gibi etmenlerin bu duruşu zaman zaman zayıflattığını belirtiyor.
Bunlar tabii ki olumlu mesajlar, ancak test edilmeye ihtiyacı olduğu da ortada. Klaus, ekibin iki proje üzerinde çalışmakta olduğu bilgisini vermiş. Bunlardan birisi yeni bir marka, diğeriyse yeni bir Star Wars oyunu.
EA gerçekten de kaliteyi ön plana alan bir yaklaşım benimsemiş midir, bu üzerinde tartışılabilecek bir konu elbette. Bu yıl içerisinde Star Wars Jedi: Fallen Order ile bu görüşü teyit edecek bir örnek sunmuş oldular, kabul etmek lazım. Ama görüşün aksi yönünde örnekler de bulunuyor; yönetim tercihlerinin ve hatalı kararların nasıl olumsuz bir tablo doğurduğunun açık bir örneği olarak değerlendirilebilecek Anthem, sürekli bir gelir kaynağı olarak modellenip ciddi yenilikler sunmayan FIFA serisinin yeni halkası FIFA 20 veya kaliteye odaklanmak gibi bir gerekçeden ziyade finansal kaygılarla iptal edildiği izlenimi verilen NBA Live 20 gibi. Klaus'un dillendirdiği tezin ne kadar geçerli olduğunu önümüzdeki dönemde oyun severlerin karşısına ne gibi oyunlarla çıkacakları gösterecek.

















yav he he