Video oyunlarını derecelendiren bağımsız kuruluş ESRB de eşya kutusu tartışmalarına ucundan katıldı ve bu kutularla ilgili tutumunu açıkladı. ESRB video oyunlarında eşya kutularının kullanılıyor olmasının kumardan sayılamayacağını söyledi ama aslında bir bakıma bu konudaki son noktayı da (en azından şimdilik) koymuş oldu. Sonuçta kar amacı gütmeyen bu kuruluş video oyunlarındaki içeriğin derecelendirmesinde yetkili olan isim ve eğer ileride eşya kutuları kumar olarak kabul edilecekse de bu karar kendilerinden gelmek durumunda.
ESRB'ye göre eşya kutularını mikroalışveriş ve DLC'lerle aynı safta değerlendirmek gerekiyor. Bunların fikir olarak tasarımları DLC veya mikroalışverişlerden farklı olsa da ESRB bu içeriğin şekli ne olursa olsun tümünü Premium Dijital İçerik olarak değerlendirmeye karar vermiş.
"ESRB, eşya kutularının kumar olduğunu düşünmemektedir. Bu mekaniğin içinde şans unsuru bulunuyor olsa da oyuncu garanti biçimde oyun-içi içeriği kazanmaktadır (bazen istemediği şeyler kazanıyor olsa da). Bunu kart oyunlarıyla aynı prensipte değerlendiriyoruz: bazen bir paket açtığınızda uzun zamandır hayalini kurduğunuz o holografik karta kavuşursunuz, ama diğer zamanlar sıklıkla zaten sahip olduğunuz kartlarla karşılaşırsınız."
Buna göre içinde eşya kutusu bulunan oyunlar ESRB'nin "Dijital Alımlar" kategorisinde yer almaya devam edecek ve bu durum ayrı olarak belirtilmeyecek. Hatırlarsanız inceleme toplama sitesi Open Critic bu konuda ortaya net bir tavır koymuş ve içinde Eşya Kutusu bulunan oyunların ayrıca belirtileceğini ve oyuncuların kutuların oyuna etkisinden özellikle haberdar edileceğini duyurmuştu.
ESRB, Amerika merkezli olduğu için aslında bu kararın temelinde de Amerika Birleşik Devletlerinde neyin kumar olarak görünüp, neyin görünmediği önem kazanıyor. Sonuçta ortada bir bahis yok ve dijital mallar 'değerli' olarak da görünmüyor. Yani ortada oyuncunun kazandığı veya kaybettiği bir şey yok, kutu ile dijital mal alımı yapılmış gibi değerlendiriliyor. Ama ortada bu kutulardan çıkan eşyaların gerçek parayla satıldığı yerler olduğu gerçeği de var; bu da dijital mallara para biçmek anlamına geliyor. O noktada kumarla aradaki ince çizgi de silikleşmeye başlıyor zaten.
Sonuç itibariyle ESRB'nin de bu konuya dahil olması oyunculardan gelen tepkileri dinledikleri anlamına da geliyor. Bu da oyuncuların tepkilerine bağlı olarak ileride bu konuda değişiklik yapabileceği düşüncesini güçlendiriyor tabi ki.