Belki de başlığı okuduğunuzda 'zaten normali bu değil mi, bir oyunun hile önleme sistemi oyundan çıktığımız zaman kapanmıyor mu?" sorusunu sormuş olabilirsiniz, ama Genshin Impact'te durum böyle değildi. Genshin Impact de kernel seviyesinde hile önleme yazılımı kullanan oyunlardan biri ve bu hile önleme yazılımı siz oyundan çıktığınızda bile çalışmaya devam ediyordu.
Kernel seviyesinde çalışan bu sistemler oyunculardan eleştiri alıyor, çünkü teorik olarak bilgisayarınızda işlenen verilere doğrudan erişim sağlama imkanları var. Yakın zamanda Doom Eternal da, Valorant da kernel seviyesinde hile önleme sistemleriyle karşımıza çıkmış ve her ikisi de eleştiri almıştı. Valorant'ın hile önleme sistemi de Windows ile birlikte başlıyordu, oyunu oynasanız da, oynamasanız da.
Genshin Impact'in geliştiricisi MiHoYo yayınladığı açıklamayla özür diledi ve hile önleme yazılımının oyundan çıkınca kapanacağını açıkladı. "Hile önleme yazılımı yalnızca sistem bilgilerini okuyor, herhangi bir şekilde işlemiyor, kaydetmiyor veya verileri başka yere yüklemiyor. Oyunu kapattığınızda hile önleme yazılımı çalışmaya devam ediyordu çünkü bu sayede oyun kapandığında çalışan harici plug-in'lerin kullanımını engellemek ve bu sayede Genshin Impact'in tüm oyunculara eşit bir deneyim sunmasını hedeflemiştik" demiş geliştirici.
Tepkilerle birlikte MiHoYo bu kararından vazgeçti ve "oyunu kapattığınız veya kaldırdığınız anda hile önleme yazılımı da devre dışı kalacak. Bu durumun yarattığı rahatsızlıktan ötürü özür diliyoruz ve ileride böyle bir şey yaşamamanız için de elimizden geleni yapacağımızı bildiriyoruz" dedi.
MiHoYo'nun eleştirileri bu kadar hızlıca dikkate alması güzel bir şey. Oynaması ücretsiz olan Genshin Impact'i dilerseniz siz de deneyebilirsiniz, oyun hakkındaki izlenimlerimiz de önümüzdeki günlerde sizinle olacak.