Ghost Of Tsushima Hakkında Bildiğimiz Her Şey

Tsushima'nın hayaleti

Sony, 2017'de Ghost of Tsushima'yı Paris Games Week 2017’de duyurduğundan beri nefesler tutuldu. Sucker Punch (Infamous ve Sly Cooper serilerinden hatırlarsınız) tarafından PS4'e özel olarak geliştirilen oyunun yarattığı 'hype' günden güne artıyor.
Katanalarımızı kuşandık, bekliyoruz. Peki, bu oyuna dair şimdiye dair bildiklerimiz neler? Ghost of Tsushima kimlere hitap ediyor, nelerden bahsediyor? Hepsini birer birer açıklıyoruz: az sonra değil şimdi, hazırsanız başlayalım.

Olaylar ki ne olaylar...

Ghost of Tsushima, 1274'te Moğollar tarafından istila edilmiş Japon adası Tsushima'da geçiyor. Oyunumuzun ana karakteri ise Jin Sakai. Yıllarca samuraylık eğitimi alan Jin, sonrasındaysa ninja oluyor. Moğollar'ın istilasından kendini korumaya çalışan, küçük nüfuslu bir bölgenin kısa sürede tek umudu haline geliyor.

Dilerseniz Ghost of Tsushima ile ilgili bilgilere devam etmeden önce E3 2018'de gösterilen videosunu bir hatırlayalım. Şu görsel şölene ve atmosferin güzelliğine bakar mısınız?

Savaş Başlasın!

Şimdi gelelim önemli sorulardan birisine: Kanın gövdeyi götürdüğü bunca güzel animasyonlu dövüşler, oyunun geneline sirayet edecek mi? Yoksa hack & slash türünün ötesine geçecek bir oynanış mı olacak? Bunlara da biraz değinelim.

Önceki paragraflarda da bahsettiğimiz üzere ana karakterimiz hem bir ninja, hem de bir samuray rolünü üstlenmiş vaziyette olacak. Bu da oyuna artı olarak daha fazla dövüş seçeneğini getirecek. Zimmerman ve ekibi çeşitli silah uzmanlarıyla birlikte çalışarak oyunun kendine has ve isabetli bir sunuş tarzına sahip olmasını sağlamış. Ekip ayrıca klasik oyun tekniklerini de işin içine dahil etmeyi unutmamış.

Ghost of Tsushima’dan Muhteşem Bir Oynanış Videosu

Sucker Punch, Ghost of Tsushima'nın Esin Kaynağını Anlattı

Oyunda Uzakdoğu ve anime kültüründen alışık olduğumuz şekilde bol miktarda vahşet içerecek sahne bulunacak ve açıkçası bunlar Sucker Punch'ın kurucularından birisi olan Chris Zimmerman'a bile fazla sert gelmiş. Oyun bu bakımdan kendini sınırlamak niyetinde değil. Ah ah! Bushido Blade'den hangi günlere geldik diye iç çekmeden duramıyor insan. Teknoloji gelişiyor arkadaşlar.

maxresdefault

Tarih Gerçekliğinin Kurguyla Harmanlanması

E3'teki oynanış videosu ile insanları adeta deliye çeviren oyunun bir diğer ilgi çeken tarafı ise tarihsel gerçeklik ile kurguyu harmanlayarak ilerlemesi. Yani oyun tarihsel olarak hem gerçekçi, hem de aynı zamanda kurgusal olacak. Zimmerman oyunun bu yönünü şöyle ifade ediyor: "Tarihsel gerçeklikleri yer yer saptıracak ama bunu kasıtlı olarak yapacağız. Örneğin samuray dendiğinde insanların aklına 16., 17. ve 18. yüzyıldaki samuray fikri geliyor. Oyunumuz ise 13. yüzyılda geçiyor ama o dönemki samuraylar aklınızda canlanandan çok farklı. Dolayısıyla biz oyundaki samuraylara ilerki dönemlerin görünüşünü, o dönemlerin zırhlarını verdik".

Diğer yandan oyunun kültürel açıdan otantik olması için ekstra özen gösterildiğini de söylemek lazım. Mesela oyunun İngilizce versiyonunda atımızın ismi Nobu. Japonca versiyonunda ise bu kelimeyi duymayacaksınız çünkü Japonya'da atlara isim verilmiyor. İşte bunun gibi detaylara gerçekten de dikkat ediliyor.

Hangi Dil Seçeneklerine Sahip Olacak?

İlk aklınıza gelen sorunun cevabını verelim: Oyunun Türkçe dublajlı gelip gelmeyeceğine dair Sony Türkiye tarafından henüz bir açıklama yapılmadı. Son zamanlardaki bir takım olumsuz gelişmeleri de düşünürsek dublaj beklemek biraz hayalcilik olabilir.

Bununla birlikte dönemin atmosferini dibine kadar hissetmek isteyenler için Japonca ve Moğolca dublaj seçenekleri de olacak. Şahsen Türkçe dublaj bulunsa bile bu tür bir oyunu orjinal sesinde ve Türkçe altyazıyla oynamayı tercih ederim.

GOT

Oyun Çok Zor Mu, Çok Kolay Mı Olacak? 

Bildiğiniz üzere son dönemde oyunlara zorluk seçeneği koymamak gibi garip bir moda oluştu. Zimmerman bu konuda da konuşarak, birden çok zorluk seçeneği olacağının müjdesini verdi.

Oyundaki savaşlarda zorlanmanın değil de hikayenin tadını çıkarmak isteyen oyuncular için zorluğun çeşitlilik arz edeceğini belirten Zimmerman şunları söyledi: "Zorluk seviyeleri olacak ve bu oyunculardan çok bizim için daha önemli. Çünkü çok farklı çeşitlerde oyuncu tipine sahibiz ve hepsi farklı farklı beklentilere sahip."

maxresdefault2

Ne Zaman Geliyor?

Ne yazık ki bu konuda henüz resmi hiçbir açıklama yapılmadı. Bazı söylentilere göre Sucker Punch, herhangi bir resmi açıklama yapmaktan kaçınıyor ve çıkış tarihini olabildiğince uzatmaya çabalıyor. Ancak umuyoruz çabucak gelir, çünkü oyun çok güzel duruyor :,)

YORUMLAR
Parolamı Unuttum