Uzun süredir beklenen Gran Turismo 7, geçtiğimiz hafta oyun severlerle buluştu. İncelemelerde gayet iyi bir ortalama tutturan oyun, oyun severler tarafından nasıl bir tepkiyle karşılanacak diye merak ediyorduk. Oyuncular cephesinde pek de öyle yüksek ortalamalara erişemediği görülüyor. Bu durum zamanla değişebilir tabii, ama en azından mevcut tablo bu şekilde.
Halihazırda Metacritic’te PS5 versiyonu için paylaşılan 632 oyuncu değerlendirmesinin ortalamasının 6,9 puan, PS4 versiyonu için paylaşılan 75 değerlendirmenin ortalamasının ise 6,1 puan olduğu görülüyor. Elbette bunda çeşitli nedenlerle yapılan inceleme bombardımanlarının etkisi de var. Mesela oyunun Rusya’da satışa sunulmaması nedeniyle bol bol olumsuz yorum paylaşıldığı görülebiliyor. Sürekli internet bağlantısı istemesi nedeniyle eleştirenler de var, grafiklerini beğenmeyenler de. Şikayetler listesine eklenebilecek bir husus da mikro ödemeler.
Oyun için incelemelerin hazırlandığı dönemde pasif olan mikro ödemeler, oyun çıktıktan sonra kendilerini gösterdiler. PS Store'da satılan kredi paketlerinin fiyatlarına bakınca, yok artık diyebilirsiniz.
- 100.000 Kredi – 24 TL (2.49$ / 1.99£)
- 250.000 Kredi – 48TL (4.99$ / 3.99£)
- 750.000 Kredi– 95 TL (9.99$ / 7.99£)
- 2.000.000 Kredi – 189 TL (19.99$ / 15.99£)
Oyunda görevleri yaparak da kazanılabilen oyuniçi para birimi olan bu kredilerle çeşitli araçları satın alabiliyorsunuz. Düşük seviyeli araçlar birkaç yüz bin kredi ile alınırken üst seviye olanlar ise milyonlar tutuyor. Bir önceki oyun olan Gran Turismo Sport’ta, araçların çoğu 1-5$ aralığında satın alınabilirken GT 7 ile bu tablo epey değişim göstermiş durumda.
Örneğin GT Sport’ta 2,99$’a satın alınabilen Porsche 919 Hybrid 16’yı GT7’de satın almak için 3.000.000 kredi kullanmanız lazım -ki bu da 2.000.000 kredilik paketten iki tane almanız gerektiği anlamına geliyor; yani 40$ veya Türkiye fiyatlandırmasıyla 378TL’yi gözden çıkarmak gerek.
VGC birkaç örnek daha paylaşmış:
- Audi R18 TDI ’11 - GT Sport’ta 2,99$, GT 7’de 3.000.000 kredi (40$)
- Aston Martin Vulcan ’16 - GT Sport’ta 4,99$, GT 7’de 3.300.000 kredi (40$)
- McLaren P1 GTR ’16 - GT Sport’ta 4,99$, GT 7’de 3.600.000 kredi (40$)
Yani oyundaki bir aracı satın alabilmek için bir oyun parası daha ödemek gerek, gülsem mi ağlasam mı bilemedim. State of Play GT 7 gösteriminde “efsanevi” araçlar için 20.000.000 kredi gibi bir değer gözüküyordu. Eğer bu fiyatlarda bir değişiklik yapılmadıysa, öyle bir aracı almak için 1.890 TL (200$) gibi bir bedel ödemek gerekecek.
Elbette oyun içerisinde görevler yaparak da bu kredileri toplamak mümkün. Ama işin içine mikro ödeme girdiğinde, bu kadar krediyi toplamak için harcanacak zamanın epey uzayacağını tahmin etmek zor olmasa gerek.
Kısacası, bu mikro ödeme işini epey abarttıklarını düşünüyorum. Peki ya siz?
Oyunun içerisindeki yarışları vs henüz görmedim. Fakat GT Sport daki gibi üst klasmanlardaki gelir miktarı benzer ise o mikro ödemelere kimsenin bakacağını sanmıyorum. Grind olayını abartmadıkları sürece özellikle oyunu oynayarak kazanmaya meyilli kitle bu durumdan şikayetçi olmayacaktır. Artı bahsedilen araçların pahalı olması bence makul. 5 dolara da P1 i vermesinler zaten. Oynasın kendi alsın adam. Öte yandan alan/satan memnun ise 200$ vereni de sorgulayacak halimiz yok :D
Forza Horizon'ın her yeni seride artan bonkörlüğü sinir bozucu geliyordu. Oyunun ilk ayında mevcut araç listesinin tamamını toplamama izin veren yapısı, normal şartlarda mumla aramamız gereken araçların eften püften challenge lar ile elde edilmesi hoş olmamıştı. Belki de bu yüzden bu fiyatlara karşı çok tepki gösteremedim bilemiyorum.