Güncelleme: Bir Dolandırıcı Nasıl G2A'den Para Kazandığını Anlattı

Çalıntı oyunlar vs G2A

Güncelleme (02.08.2016):

G2A çalışanlarından Ahmet "Jahrein" Sonuç, dün itibariyle haberini yaptığımız konuyla ilgili fikirlerini Oyungezer aracılığıyla sizlerle paylaşmak istedi. Her ne kadar bu açıklama G2A'nın bir resmi açıklaması olmasa da bazı noktalarda insanların kafasındaki soru işaretlerine cevap olabilir. (Not: Orijinal haberi biraz aşağıda görebilirsiniz.)

Ahmet Sonuç: "İnternette iş yapan şirketlerin şunu bilmeleri lazım; internet, şirketinizin ödeme ve güvenlik sistemlerindeki açıkları istismar etmek isteyen köpek balıklarıyla dolu bir yer!

Kendi ürünlerini satan bir oyun geliştiricisi/yayıncı/dağıtımcı olarak dikkat etmeniz ve önlem almanız gereken bir çok konu var. Bunlar kısacası kara para aklama, çalıntı kredi kartları ve ters ibraz (chargeback). Örneğin internette dijital ürün satan bir site her hangi bir kullanıcıya aynı kredi kartı, aynı IP, aynı kullanıcı adı ve hatta aynı lokasyon üzerinden 5-10'dan fazla ürün satıyorsa bir noktada sistemlerinin kötü niyetli birisi tarafından istismar edileceği kesin bir şey. Bırakın 5-10 ürün satmayı, bu makaledeki kişi bin civarı ürün satın alabilmiş!

G2A'de bu tip durumlara karşı önlemler alıyoruz. Mükemmel değiliz fakat her gün daha iyi olmak için çabalıyoruz. Sırf bu durumlar için dış şirketlerden yardım alıyoruz ve bu konulara adanmış departmanlarımız mevcut. Her satıcı hakkında olabilecek maksimum bilgiyi almaya çalışıyoruz. (Kimlik, adres, banka hesabı vs.) Ve eğer bir oyun geliştiricisi olarak bu tip hackerlar tarafından sisteminiz devamlı sömürülüyorsa tavsiyem size her ters ibrazda 30 $ işlem ücreti çıkaran ödeme yöntemiyle çalışmayı kesmeniz. Çünkü burada sorun çalınan ürünlerin satılmasından ziyade her ters ibraz için ödenen miktar.  Bizim endüstriye burada da bir katkımız var. G2A Pay diye bir ödeme yöntemimiz var, dünya çapında ödüller alan (//prn.to/2aMkJ96), sizleri ters ibrazdan koruyor. Gelin bizimle çalışın :)

Ayrıca daha önceki TinyBuild konusunda da belirttiğimiz gibi kapımız oyun geliştiricilerine ve yayıncılarına tamamiyle açık. Bizimle kontağa geçip çalınan dijital ürünlerin listesini yollamak ve bunların pazar alanımızda satışının tarafımızdan yasaklanması bir iki email'le hallolabilecek şeyler. Hatta G2A Direct projemize katılıp pazar alanımızda satılan kendi ürünlerine ait her ürünü inceleyip, şüphelendikleri hakkında soruşturma başlatıp, kendileri dışında ürünlerini satan kişilerin satışları üzerinden kâr bile alabilirler.

G2A tabii ki oyun sektöründe pek çok şeyi değiştirdi. Oyunculara dünya çapında rekabetçi ve uygun fiyatlar sunabilen bir pazar sundu. Buna alışamayan, çağın gerisinde kalan şirketlerden tek isteğimiz bizimle iletişime geçmeleri. Bir de internette satışlarını başlatmadan önce pazarı ve risklerini iyi araştırmaları."

Orijinal Haber 01.08.2016

Son dönemde (yaklaşık birkaç yıldır) oyun key'leri, yani oyun kodları satan birçok site çıktı piyasaya. Oyuncuların paketlerden aldığı fakat oynamak istemediği kodları satmasını sağlayan sistem, hem alıcı hem de satıcı için gayet kullanışlı. Elinde kalan fakat oynamak istemediği oyunu satan da kazanıyor, oyunu piyasa fiyatının yarısına satın alan kullanıcı da. Fakat son dönemde çıkan "çalıntı kodlar" ve "iade" problemleri yüzünden birçok geliştirici firma, bu konuda oldukça rahatsız. Bunun son örneği ise, MangaGamers. Yetişkinler için görsel romanlar hazırlayan MangaGamers, çalıntı kartlar ile alınan yüzlerce oyun yüzünden, binlerce dolar zarar etmiş durumda. Bu problemin çıkış kaynağı da G2A. Tıpkı daha önceden TinyBuild adlı indie geliştirici stüdyosunun yaşadığı problem gibi...

Haziran ayının sonlarına doğru, TinyBuild ve G2A arasında "basın açıklaması" yoluyla bir kavga patlak verdi. TinyBuild'in CEO'su Alex Nichiporchik, çalıntı kredi kartları ile alınan oyunların G2A'da "rahatlıkla" satıldığını, G2A'in bu konuda hiçbir şey yapmadığını söyledi ve hatta G2A için "dolandırıcılık ile beslenen bir oluşum" sözlerini bile kullandı. İki firma arasındaki kavganın sonunda, G2A olumlu birkaç öneri sundu ve geliştiricilerin satışlardan %10 kazanmasını sağlayan G2A Direct sistemini devreye soktu. Ayrıca G2A'den bir yetkili, Kotaku'ya verdiği röportajda "geliştiriciler ile omuz omuza çalışmak istediklerini, dolandırıcılığa karşı durduklarını ve bunu önlemek için çalıştıklarını" belirtti.

Gelelim konumuz olan MangaGamers olayına. Kotaku'ya konuşan MangaGamers halkla ilişkiler sorumlusu John Pickett, birgün bir IP'den birçok yeni hesap açıldığını ve yeni oyunlar alındığını, sonra da bu oyunların iade edildiğini fark ettiklerini belirtti. Bu IP'yi banlamanın (yasaklama) bir çözüm olmadığını söyleyen Pickett, çok da haksız değil. Zira bu işi yapan insanların yeni bir IP ile belirmesi çok da zor olmasa gerek... Yapılabilecek en iyi önlem olarak MangaGamers sitelerindeki ödemeden sorumlu firmaya ulaştı (ödemelerden pay keserek güvenliği sağlayan firma) ve bahsi geçen hesaptan alınan kodların "çalıntı kartlar ile alındığını"öğrendi. MangaGamers'ın iade işlemlerinde ödediği ücret ise $30. Fakat firmayı zarara sokan tek ücret bu değil. Şöyle ki, eğer $40'lık bir oyun iade edilirse, firma hem $40'ı geri ödüyor, hem de $30'lık bir iade ücretini ödemek durumunda kalıyor. Yani $40'lık bir oyunun iadesi, firmaya $70'a mal oluyor. MangaGamers bu dolandırıcılık & iade problemlerinden dolayı $3,000 gibi bir zarara uğradı. Pickett'in durumun ciddiyetini anlatmak için söylediği ise şu: "yüzlerce çalıntı oyun için $3,000'lık zararımız var, eğer 1000 çalıntı oyun olsaydı $30,000 zarar edecektik".

MangaGamers, bu vahim olay sonrası online kod satmaktan vaz geçmek durumunda kaldı, hatta yeni oyunları için ön siparişleri de iptal etti. Sonrasında firma, bu durumu kullanıcılara anlatmak için şubat ayında sitelerinde bir blog yazısı paylaştı. Aynı zamanda sosyal hesaplarından da bu yazıyı paylaşan firmanın Facebook hesabında bir şey dikkatleri çekti. Birisi, Facebook'ta paylaşılan bu yazının altına "“Muuumuaaaaaywhuwhwuhweuuwhe, birçok kodu ben aldım, teşekkür ederim ahahahahah" şeklinde bir yorum attı. Acaba bu kişi, o dolandırıcı mıydı yoksa dikkat çekmek isteyen birisi mi?

Bu noktada Kotaku'nun dedektif ruhlu yazarı Patrick Klepek, bu şahsa Facebook'tan ulaştı. Cevap beklemez iken bir röportaj bile kopardı ve bu kişinin, o yüzlerce kod satın alan ve sonra iade eden dolandırıcı olduğunu anladı. Sonrasında ise Skype üzerinden yazılı bir 'sohbet' başladı. Klepek, şahsa çalıntı kredi kartları ile satın aldığı oyunların makbuzlarını istedi, dolandırıcı ise makbuzları hiç çekinmeden Klepek'e ulaştırdı. Bu noktadan sonra bu kişinin 'o kişi' olduğu artık kesinleşmiş oldu.

İsminin "Vitor Reis" (!?) olduğunu söyleyen Brezilyalı 'hacker', Klepek'e sansürlenmiş kimliğini bile gönderdi. Reis'e göre (!?) Klepek ile rahatça konuşmasının ve belgeleri göndermesinin sebebi, saklayacak hiçbir şeyi olmaması. Brezilya'da ünlü bir hacker grubuna üye olduğunu söyleyen Reis, "böyle bir suç işleyen birisinin yakalanması ve ceza alması çok da rastlanan bir şey değil" diyerek neden rahat olduğunu anlattı. Reis bu işten kazancını geri iadelerden değil, aldığı kodları satarken kazandığını belirtti. Öyle ki, geri iade işlemleri sonucu ücretlerin ödenmesi haftaları, hatta ayları bulabiliyor. Bu yüzden de, iadeler başlamadan kodları satmak oldukça kolay.

G2A için "kaçakçılık ile elde edilen oyunların satılması için en iyi sitelerden biri" olarak bahseden Reis, satışların hızlı ve kolay olduğunu ayrıca çok da iyi takip edilmediğini söyledi. Bu işi MangaGamers'ın "ödeme sistemindeki açık" yüzünden yaptığını belirten Reis'in konu hakkındaki düşünceleri ise oldukça ilginç:

"Dürüst olmam gerekirse, evet kötü hissediyorum. Fakat MangaGamers'ı daha büyük bir zarardan kurtardım."

Kendisi bir iyilik meleği değil elbette, ama bu da başka bir bakış açısı.

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum